Epifaniczny tom 1 – rozdział 7 – str. 447

Fałszywe poglądy niewiary  na temat Boga

Dalszym potwierdzeniem sprzeczności tej doktryny z Pismem Świętym są wersety uczące o zniszczeniu niepobożnych dusz (3Moj. 23:30; Joz. 10:28, 30, 32, 35,37,39; Psalm 35:17; 40:15; 63:10; Przyp. 6:32; Ezech. 22:27; Mat. 10:28; Łuk. 6:9,56; Dz.Ap. 3:23; Jak. 4:12). Zaprzecza ona także wersetom uczącym, że niepobożne dusze są niszczone (Izaj. 10:18), pożerane (Ezech. 22:25), giną, co w Biblii oznacza, że umierają (Ijob 31:39; Mat. 10:36; 16:25,26; Mar. 8:35,36; Łuk. 9:24), są odcinane (2Moj. 12:15,19; 3Moj. 22:3; 4Moj. 15:30,31). Dowody te wystarczająco wykazują, że doktryna deizmu na temat świadomego przyszłego życia bez zmartwychwstania w wyniku rzekomej nieśmiertelności człowieka jest niebiblijna.

      Pogląd taki jest także sprzeczny z charakterem Boga i okupem Chrystusa. Wini on Boga za stworzenie człowieka grzesznym, co czyni Go przyczyną grzechu, a więc niesprawiedliwym, podczas gdy Bóg na początku uczynił człowieka dobrym, lecz człowiek przez upadek w grzech uczynił siebie złym (Kazn. 7:29), co dziedzicznie jest przekazywane z pokolenia na pokolenie, powiększając deprawację człowieka. Początkowe stworzenie człowieka dobrym oczyszcza także Boski charakter z oskarżenia o niesprawiedliwość, ponieważ w przeciwieństwie do twierdzenia deizmu, że grzech jest związany wyłącznie z ciałem, dowodzi ono, że jest on wynikiem upadku usposobienia człowieka (Mat. 15:19). Oskarża on także Boga o niesprawiedliwość i w tym, że bez jego winy skazał człowieka na cierpienia w tym życiu, czego rekompensatą ma być życie przyszłe. Jednak zrekompensowanie poprzedniej niesprawiedliwości oznacza popełnienie takiej niesprawiedliwości, do czego Bóg nie jest zdolny. Cały pogląd dotyczący niesprawiedliwości Boga z różnych punktów widzenia oczywiście pociąga za sobą brak mądrości i miłości oraz słabość u Boga, co przeczy Jego charakterowi – mądremu, miłującemu i potężnemu. Nauka ta uderza również w okup (Mat. 20:28; 1Tym. 2:5, 6). Biblia uczy, że Jezus oddał Swoją duszę na okup, o czym wyraźnie mówi grecki tekst Mat. 20:28 i czego

poprzednia stronanastępna strona