Epifaniczny tom 3 – rozdział 2 – str. 129

Ostatnie pokrewne czynności Eliasza i Elizeusza

potwierdzają bowiem, że rewolucja obali te instytucje, a Jordan reprezentuje narody zgrupowane w tych instytucjach oraz organizacjach związkowych. Zatem rewolucja zniszczy symboliczny Jordan, a więc obydwa uderzenia Jordanu muszą poprzedzać rewolucję: (1) ponieważ po rewolucji nie będzie żadnego Jordanu do uderzania; oraz (2) ponieważ rewolucyjne warunki nie pozwolą na uderzanie Jordanu w czasie rewolucji; oraz (3) ponieważ wyrok zniszczenia tych instytucji musi poprzedzać ich zniszczenie. Skoro więc uderzenie przez antytypicznego Elizeusza także musi poprzedzać rewolucję, musi on posiadać antytypiczny płaszcz przed rewolucją. Maluczkie Stadko opuszcza jednak świat dopiero na początku anarchii, a więc najwyraźniej Elizeusz dostaje płaszcz Eliasza na jakiś czas przed odejściem Eliasza z tej ziemi do nieba. Tak więc między rozdzieleniem antytypicznego Eliasza i Elizeusza oraz opuszczeniem ziemi przez tego pierwszego występuje odstęp czasu, podczas którego mają miejsce czyny pokazane przez służbę Elizeusza.

      (80) Kolejny argument potwierdza, że Elizeusz będzie miał płaszcz przed rewolucją. Właśnie dowiedliśmy, że rewolucjoniści zniszczą smoka, bestię oraz obraz bestii. Zniszczenie tych instytucji pokazane jest przez zniszczenie całej rodziny Achaba (2Król. 9; 10). Sam Achab reprezentuje smoka – Europę jako autokrację; Achazjasz, jego syn reprezentuje smoka jako Europę składającą się z wielu oddzielnych narodów, działających niezależnie od siebie; natomiast Jehoram wydaje się reprezentować smoka – Europę jako porozumienie mocarstw, istniejące od około 120 lat. Pozostałe dzieci Achaba wydają się reprezentować wszystkie oddzielne rządy – albo stanowiące smoka, albo mniej lub bardziej z nim stowarzyszone w ostatniej wspomnianej fazie. Izebel reprezentuje bestię oraz obraz bestii (P 2, 256; P 4, roz. „Walka Armagedonu”, str. II, od góry). Jehu zabił w rewolucji

poprzednia stronanastępna strona