Epifaniczny tom 3 – rozdział 3 – str. 162

Trzy fałszywe poglądy na temat Eliasza i Elizeusza

błędu tworzenia innej głowy i ciała niż klasa Chrystusa, Głowa i Ciało.

     (7) 1Kor. 12:28; Efez. 4:11-13: W tych wersetach przywódcy pod zwierzchnictwem Chrystusa, Głowy, nazwani są apostołami, prorokami, ewangelistami, pastorami i nauczycielami, a kontekst wskazuje, że występuje tu figura Ciała. Jednak nie są oni tutaj ani nigdzie indziej nazwani Głową, a pozostali – Ciałem. Kontekst dowodzi raczej, że są oni częściami Ciała, w którym Jezus Chrystus jest Głową.

     J.F. Rutherford próbuje dodać wiarygodności swemu argu­mentowi na temat Eliasza jako Głowy i Elizeusza jako Ciała przez odwołanie się w pierwszym akapicie swego artykułu do pytania synów prorockich („Czy wiesz, że Pan zabierze twego mistrza od twej głowy dzisiaj”?) oraz odpowiedzi Elize­usza: „Wiem o tym”. Odpowiadamy, że słowo rosh, tutaj odda­ne jako głowa, powinno być przetłumaczone jako wódz, przy­wódca (zob. Konkordancję Stronga, Słownik hebrajski, str. 106, nr 7218). Moglibyśmy przetłumaczyć to zdanie następująco: „zabierze twego mistrza od [bycia] twoim wodzem [przywód­cą] dzisiaj”. Chociaż Maluczkie Stadko nie jest głową Wielkiej Kompanii, oczywiście było jej wodzem, przywódcą, lecz teraz nim nie jest. Te i liczne inne wersety dowodzą, że nowy pogląd ośmiu uwięzionych braci jest niebiblijny i można się tylko za­stanawiać, jak mogli popaść w tak oczywisty błąd. Gdy rozmy­ślamy nad poglądem, że Eliasz reprezentuje głowę Jana, a Elizeusz – ciało Jana, popadamy też w sprzeczności i absurdy. Nie stwierdzamy, by wodzowie Towarzystwa zostali postawieni do dyspozycji i pod kontrolę federacji, a następnie zostali przez nią wystawieni na pokaz przed Kościołem katolickim w dniu 4 lipca czy w jakimkolwiek innym czasie. Nie stwier­dzamy też, by ci, którzy przez J.F. Rutherforda nazywani są cia­łem Jana, zostali symbolicznie pochowani po oddzieleniu od tych, których on nazywa ich głową. W tym artykule suge­ruje on, iż wykonują oni bardzo wielką pracę, co jest dość nie­zwykłą rzeczą dla zwłok! Jakże całkowicie niezgodne z Pismem

poprzednia stronanastępna strona