Epifaniczny tom 3 – rozdział 5 – str. 279

Wcześniejsze niezależne działania Elizeusza

jest dla nas jasne namaszczenie Hazaela i Jehu, ponieważ wypełniło się to jakiś czas temu. Przed chwilą stwierdziliśmy, że zamierzaliśmy zachować te fragmenty typu Elizeusza, które nie zostały jeszcze przez nas omówione, do chwili napisania wyżej wspomnianej książki. Zebrało się jednak o tyle więcej treści, niż książka ta powinna w rozsądny sposób zawierać, że postanowiliśmy opublikować w tym tomie pewne fragmenty, zanim ukaże się wspomniana pozycja, np. te należące do Elizeusza. Przedstawiamy zatem część tej treści w niniejszym rozdziale.

      (32) Jak pamiętamy, J.F.R. (tak odtąd będziemy w skrócie odnosić się do J.F. Rutherforda) przedstawiał kolejno cztery sprzeczne poglądy na antytyp Eliasza i Elizeusza. W Strażnicy z lutego 1918, po otrzymaniu wiadomości na temat naszego odnośnego poglądu, podobnie do nas twierdził on, że rozdzielenie z roku 1917 było rozdzieleniem Eliasza i Elizeusza. W przeciwieństwie do naszego poglądu twierdził jednak, że zwolennicy Towarzystwa są antytypicznym Eliaszem, a tak zwana opozycja – antytypicznym Elizeuszem. Wyprowadziliśmy go z tego błędu między innymi argumentem, że skoro po podziale płaszcz posiadał Elizeusz, a nie Eliasz, i skoro zwolennicy Towarzystwa, a nie tak zwana opozycja, po podziale posiadała antytypiczny płaszcz – zwolennicy Towarzystwa jako tacy oficjalnie muszą być antytypicznym Elizeuszem. Nie będąc w stanie odeprzeć tego argumentu i wciąż trzymać się poglądu naszego Pastora na ten temat, poglądu, który leżał u podstaw naszego punktu widzenia, i ponieważ nie chciał, by wyglądało na to, że przewodzi on ruchowi Wielkiej Kompanii, odrzucił pogląd naszego Pastora i przedstawił inny, tj. że Eliasz reprezentuje Głowę Maluczkiego Stadka, zdefiniowaną przez niego jako przywódców Towarzystwa, a Elizeusz – Ciało Maluczkiego Stadka, zdefiniowane przez niego jako zwolenników Towarzystwa. Obaliliśmy ten pogląd z czterech punktów widzenia – że był niebiblijny, nielogiczny, niehistoryczny i niezgodny z urzędem szafarza. Sześć tygodni po ukazaniu się tego materiału obalającego, nie będąc w stanie odpowiedzieć z punktu widzenia tych czterech kierunków

poprzednia stronanastępna strona