Epifaniczny tom 3 – rozdział 6 – str. 375

Późniejsze niezależne działania Elizeusza

zmierza ona do prawdziwej pomyślności i odrzucił jej inicjatywy jako niepraktyczne. Doniesienie przez stróża, że jeździec dojechał do Jehu, lecz nie wraca od niego (w. 20) jest typem badaczy światowych trendów donoszących o niepowodzeniu ekonomicznej konferencji w Londynie w zakresie dotyczącym świata pracy. Ta konferencja, jak również ta na temat rozbrojenia, miała też inne cele od wspomnianych powyżej, lecz nie są one pokazane w typie, który ogranicza się do związków tych konferencji ze światem pracy. Doniesienie przez stróża, że jazda podobna jest do jazdy Jehu jest typem obserwatorów trendów światowych donoszących sprzymierzonej Europie, że konserwatywny świat pracy szybko zbliża się do czegoś, co miało okazać się armagedonem (choć nikt z zainteresowanych nie zdawał sobie z tego sprawy). Stwierdzenie przez niego, że Jehu jedzie jak szalony jest typem faktu, że obserwatorzy światowych trendów głosili, iż takie postępowanie konserwatywnego świata pracy jest dowodem braku pełni władz umysłowych.

      (39) Jehoram rozkazał, by przygotowano jego rydwan. Podobne polecenie, choć nie wyrażone w wersecie 21, lecz z niego wynikające, zostało wydane także przez Achazjasza. Czego typem są te polecenia? Stanie się to jasne po wyjaśnieniu szczegółów. Rozumiemy, że konie zaprzęgnięte do rydwanów są typem teorii na temat dyktatury, jeśli chodzi o ich stosowanie wobec konserwatywnego świata pracy. Teorie takie ostatnio szybko rozeszły się po Europie, jako rzekomo jedyny sposób poradzenia sobie ze złem w świecie politycznym, finansowym, przemysłowym, handlowym i związkowym. Rydwan Jehorama reprezentuje rządowe organizacje sprzymierzonej Europy. Zaprzęgnięcie przez niego koni do rydwanu i rydwanu do koni jest typem połączenia europejskich organizacji rządowych (bez względu na to, czy wcześniej były one dyktatorskie) z takimi dyktatorskimi teoriami, jakie mają zastosowanie do zajęcia się zagrażającym konserwatywnym światem pracy. Jest to obecnie propagowane nawet w takich europejskich krajach miłujących wolność jak Anglia i Francja. Między połową marca a połową czerwca roku 1933 Kongres przegłosował podobne teoretyczne

poprzednia stronanastępna strona