Epifaniczny tom 3 – rozdział 6 – str. 379

Późniejsze niezależne działania Elizeusza

miłosierdzie Chrystusa ku wiecznemu żywotowi. Tak postępując, wyjdziemy jako zwycięzcy.

      (42) Boska odpowiedź na prześladowania będzie szybka i zupełna: „Dotąd dojdziesz, lecz nie dalej”, co ograniczy prześladowców. Pytanie Jehorama (w. 22) ma to samo typiczne znaczenie, co to samo pytanie zadane przez obydwu jeźdźców (w. 17,19). Odpowiedź Jehu dla Jehorama różni się od tej, jakiej udzielił on obydwu jeźdźcom. Odrzucenie przez niego szansy na pomyślność przy tak wielu nierządach i czarach Izebel jest typem odrzucenia przez konserwatywny świat pracy możliwości pomyślności, dopóki istnieje unia i współpraca Kościoła rzymskokatolickiego oraz Federacji z państwem (symboliczny nierząd) oraz ich liczne fałszywe nauki (czary). Konserwatywny świat pracy bezpośrednio zarzuci antytypicznemu Jehoramowi i Achazjaszowi współdziałanie w tych złych czynach. Tak jak odpowiedź Jehu przeraziła Jehorama i skłoniła do ucieczki, w czasie której oskarżył on Jehu przed Achazjaszem o zdradę, tak odpowiedź konserwatywnego świata pracy przerazi sprzymierzoną Europę, która podejmie próbę uniknięcia ataku konserwatywnego świata pracy, a w międzyczasie oskarży konserwatywny świat pracy przed autokratyczną Ameryką o zdradę. Zabicie Jehorama przez Jehu reprezentuje zniszczenie w armagedonie sprzymierzonej Europy przez konserwatywny świat pracy. Rozciągnięte w czasie ucieczki Achazjasza (w sumie około 56 km), ukrywanie się w Samarii, pojmanie, ucieczka, zranienie i śmierć (w. 27,28; 2 Kron. 22:9) reprezentują ten sam rezultat w przypadku autokratycznej Ameryki. Jedyna różnica jest taka, że opieranie się armagedonowi w Ameryce będzie trwało o wiele dłużej, co będzie wynikiem bardziej patriotycznego poparcia, jakiego Amerykanie udzielą swemu rządowi od poparcia, jakiego Europejczycy udzielą swym rządom. Armagedon w streszczeniu pokazany jest w typie w atakach na obydwu królów oraz w ich śmierci. Wiele z jego szczegółów jest przedstawionych w typie w 2 Król. 9:30-10:28. Mamy nadzieję zaprezentować je Kościołowi w odpowiednim czasie.

poprzednia stronanastępna strona