Epifaniczny tom 3 – rozdział 7 – str. 429
Świadectwo piramidy na temat Eliasza i Elizeusza
Taki właśnie jest punkt widzenia Mat. 11:14 (zob. A.R.V. oraz Diaglotta). Tak więc podobnie do Eliasza Jan jest typem Maluczkiego Stadka jako rzecznika, proroka Pana do nominalnego duchowego Izraela. Jako rozwinięcie typu Eliasza Jan jest zatem typem antytypicznego Eliasza. Pismo Święte, rozum i fakty dowodzą, że antytypiczny Eliasz i Elizeusz zostali rozdzieleni (roz. II) oraz że na pewien czas antytypiczny Eliasz przerwał swą urzędową pracę – pozostawanie rzecznikiem wobec świata (Pismo Święte, rozum i fakty dowodzą, że antytyp strofowania przez Jana Heroda i Herodiady rozpoczął się we wrześniu roku 1922, a jego uwięzienie – w sierpniu roku 1927, chociaż jego ścięcie wciąż należy do przyszłości, i dlatego część tego antytypu należy do przyszłości). Ponieważ z punktu widzenia symbolizowania Maluczkiego Stadka jako rzecznika do nominalnego duchowego Izraela, typy Eliasza i Jana wzajemnie się uzupełniają, przy czym obydwa dają cały obraz antytypicznego Eliasza, antytyp strofowania przez Jana Heroda i Herodiady oraz jego uwięzienia, a także ścięcia wypełni się w antytypicznym Eliaszu, ponieważ „on [Jan Chrzciciel] jest [reprezentuje] Eliaszem [Kościołem], który ma przyjść” (Mat. 11:14). Po oddzieleniu od antytypicznego Elizeusza antytypiczny Eliasz miał się zatem ponownie pojawić i wykonać służbę, związaną z antytypicznym Herodem i Herodiadą.
(30) Ponadto druga bitwa antytypicznego Gedeona oznacza ponowne pojawienie się antytypicznego Eliasza. Bitwa, w której brali udział mężowie antytypicznego Naftaliego, Aszera i Manassesa (Sędz. 7:23) zakłada bowiem oddzielenie Wielkiej Kompanii od Maluczkiego Stadka, a więc oznacza, że miała ona miejsce po tym, gdy antytypiczny Eliasz upuścił, a antytypiczny Elizeusz podniósł płaszcz. Zatem fakt, że druga bitwa następuje po tej, która ma miejsce po rozdzieleniu Maluczkiego Stadka i Wielkiej Kompanii oznacza, że Maluczkie Stadko miało ponownie pojawić się w pracy publicznej w konflikcie z naukami nominalnego kościoła, tj. że antytypiczny Eliasz miał