Epifaniczny tom 4 – rozdział 3 – str. 166
Kozioł Azazela
więcej niż zwycięzcami. W ten sposób klasa Kozła żywego stawała się coraz bardziej widoczna przez brak przezwyciężającej wszystko gorliwości. . Gdy czytamy roczne sprawozdania w Strażnicach z lat 1914, 1915 i 1916, w stale malejących liczbach braci zauważamy wzrastające dowody braku gorliwości u wielu z ludu prawdy. Służyło to „przyprowadzeniu bliżej” tych mniej gorliwych, to znaczy czyniło ich szczególnie zauważalnymi, jako wyraźnie niebiorących udziału w pracy Najwyższego Kapłana. Trzecią rzeczą, przy pomocy której Najwyższy Kapłan przyprowadził Kozła żywego, było podkreślanie przez Niego różnych nauk dotyczących różnic między Maluczkim Stadkiem a Wielką Kompanią, co szczególnie miało miejsce z punktu widzenia typu Eliasza i Elizeusza. Licznymi tego dowodami są Strażnice, Sprawozdania konwencyjne i Kazania z tych lat. Czwartą rzeczą, przy pomocy której Najwyższy Kapłan przyprowadził antytypicznego żywego Kozła, było podkreślanie przez Niego przyszłego uderzenia Jordanu. Wielokrotne ostrzeganie przez Niego przed pokazywaniem tych, którym w tym czasie brakowało gorliwości, jako członków Wielkiej Kompanii, to kolejny sposób przyprowadzania antytypicznego Kozła żywego, ponieważ podkreślało to obecność takiej klasy braci w prawdzie. Podkreślanie przez Niego w tamtych latach znaków czasów przed opinią publiczną przyprowadzało też wielu, którzy utracili swe korony w Babilonie, pobudzając ich do zwrócenia większej uwagi na poselstwo prawdy. Wtedy niektórzy z nich przyszli do prawdy, jako pozostała część klasy Lota. Siódmym tego sposobem był nacisk kładziony w tamtych latach na „grosz”.
(19) „I położy Aaron obie swoje ręce na głowę kozła żywego”. Przy innej okazji czytaliśmy już o kładzeniu rąk przez Aarona i jego synów na głowę cielca z ofiary za grzech, na głowę barana z ofiary całopalnej i na głowę barana poświęcenia (2Moj. 29:10, 15, 19; 3Moj. 8:14, 18, 22). Przypominamy sobie, iż to oznacza,