Epifaniczny tom 9 – rozdział 1 – str. 37
niedoskonałości. W tym przypadku są pokazane błąd, grzech i zło. Pięć przesiewań, każde osobno i wszystkie razem, były złem, a zatem długość ich trwania może być dobrze przedstawiona przez liczbę symbolizującą pięciokrotne zło. Tak więc symboliczna myśl dotycząca tych 30 dni w czasie Żniw i w okresie między Żniwami wskazuje na to, że zły pokarm, błąd będzie udzielany w czasie pięciu okresów zła – okresów pięciu przesiewań. Liczba 30 dotycząca wszystkich pięciu okresów przesiewania, według hebrajskiego idiomu zawiera w sobie całość pięciu przesiewawczych okresów we wszystkich zastosowaniach.
(33) Fakt, że przesiewanie przeciwko Okupowi, trwające we wszystkich trzech zastosowaniach przez całe pięć okresów przesiewań, nie kończyło się wraz z końcem okresu, w którym się rozpoczęło, jest czymś, co często jest paralelne w kwestiach biblijnych. Poniższe fakty to potwierdzają. Przesiewanie niedowiarstwa nie przestało działać, gdy okres (godzina) jego rozpoczęcia się zakończył, lecz trwało dalej wśród podatnych na jego wpływ ludzi przez następne trzy okresy przesiewań, jak tego dowodzi historia. Tak samo przesiewanie zjednoczeniowe (kombinacjonizmu – przyp. tłum.) nie przestało działać, gdy okres (godzina) jego rozpoczęcia się zakończył, lecz trwało dalej przez następne dwa okresy. Przesiewanie reformizmu nie ustało, gdy okres (godzina) jego rozpoczęcia się skończył, lecz trwało dalej przez okres następnego przesiewania. To samo dotyczy przesiewań w okresach Kościoła Wieku Ewangelii. Każde z nich działało podczas okresów następujących po okresie swego rozpoczęcia. Ta sama zasada jest widoczna w działaniu siedmiu plag z Obj. 16. Każda plaga działała w okresie do niej należącym, lecz nie przestawała działać z chwilą rozpoczęcia działalności kolejnej plagi. Oznacza to, że każdy z Tomów (paruzyjnych) kontynuował zadawanie plag przez okresy, w czasie których kolejne Tomy zadawały plagi. To pozwala nam zauważyć błąd W. E. Van Amburgha, który sprzeciwił się naszemu poglądowi na 70 z 4 Moj. 11., jako przedstawiających 70 pielgrzymów w Żniwie Wieku Ewangelii. Dowodził on,