Epifaniczny tom 9 – rozdział 1 – str. 38
że nasz pogląd wymagałby naznaczenia wszystkich 70 w czasie pierwszej godziny przesiewania, podczas gdy fakty wskazują, że nie wszyscy byli powołani w czasie tej godziny, większość z nich została powołana później. Odpowiadamy, że nigdy nie mówiliśmy, iż zostali oni wtedy naznaczeni ani naszym poglądem nie jest, że mieliby być wtedy naznaczeni. Raczej początek naznaczenia pielgrzymów jest pokazany w 4 Moj. 11:24-30 jako poprzedzający pierwsze przesiewanie. Nic w tym tekście nie wskazuje na to, że oni wszyscy byli powołani przed zakończeniem pierwszej godziny pierwszego przesiewania, bo ono trwało po zakończeniu tej godziny, a więc, o ile zachodziła potrzeba, naznaczanie 70 pielgrzymów trwało dalej wraz z trwaniem przesiewania. To obala zarzut Van Amburgha.
(34) Werset 20. pokazuje, że ludzie będą jedli mięso aż będą mieli tak intensywne wymioty, że będą one wydalane obficie nie tylko przez usta, ale także przez nozdrza. Ten werset wskazuje również na to, że to pożywienie stanie się dla nich obrzydliwe. Należy zauważyć, iż czas takiego wymiotowania zaczyna się przy końcu 30 dni – „cały miesiąc”. Na pewno wraz z rozpoczęciem przesiewania na temat udziału Kościoła w ofierze za grzech, pojawiła się odraza w stosunku do teorii nieuznawania Okupu poparta faktem, że od tego czasu aż do zakończenia żęcia te teorie stopniowo przestawały oddziaływać na lud prawdy i kościół nominalny. Tak też było z punktu widzenia obrazu Wieku Ewangelii. Wymiotowanie teoriami przeciwnymi Okupowi rozpoczęło się w czasie reformacji, w okresie Filadelfii wzrastało, trwając aż do 1846 r., kiedy klasa Świątnicy została oczyszczona z ostatniej z teorii przeciwnej Okupowi – teorii o ludzkiej nieśmiertelności. Jakim gwałtownym i wielkim czasem wymiotowania był okres reformacji ze wszystkimi poglądami sprzeciwiającymi się Okupowi! To rozpoczęło się od odrzucenia przez Wessela, a następnie przez Lutra: usprawiedliwienia przez uczynki, umartwiania, odpustów, użycia zasług świętych dla wierzących, transsubstancjacji