Epifaniczny tom 9 – rozdział 1 – str. 58

Tysiące brały udział w pracy dziennikarskiej i tej związanej z Fotodramą oraz w pracy korespondencyjnej. Tysiące osób pracowały w rozpowszechnianiu Strażnicy i The Dawn, brały udział w dalszej pracy z zainteresowanymi oraz w ogłaszaniu zebrań publicznych. Wszystko to było antytypem udania się Mojżesza i starszych do obozu (w. 30.).

      (51) Powyższa analiza była wstępem do przesiewania przeciwko Okupowi w Wieku Ewangelii, którego właściwy opis podają w. 31-35. Obecnie w sposób porównawczy krótko przeanalizujemy główne aspekty tego przesiewania. Wiatr, o którym mowa w w. 31., przedstawia kontrowersję – wojnę słowną – wynikającą z rozpowszechniania prawdy i opozycji Szatana względem niej. Można więc słusznie powiedzieć, że ta wojna pochodzi od Pana. W rezultacie tej kontrowersji i w czasie jej trwania Pan zniósł przeszkody, które dotąd nie pozwalały Szatanowi przedstawiać teorii przeciwnych Okupowi (przepiórki) wśród prawdziwego i nominalnego ludu Bożego. Widzieliśmy w E5, rozdz. 2, jakie formy przybrały te antytypiczne przepiórki w zwalczaniu Okupu podczas Żniwa Wieku Ewangelii. W czasie Żniwa Wieku Żydowskiego przybrały one zdradzieckie formy w działalności Judasza, mordercze i doktrynalne formy w działalności kleru żydowskiego, rzymskie formy krzyżowania i filozoficzne formy Greków. Nieco później opiszemy formy zwalczania Okupu w okresie Interim. Duża liczba tych przepiórek (wewnątrz obozu i na 15 mil po każdej stronie obozu) przedstawia liczne formy zwalczania Okupu w czasie tych wszystkich odnośnych okresów. Ich lot tylko dwa łokcie ponad ziemią (al w w. 31. powinno być oddane jako ponad [bez kontaktu z ziemią – przyp. tłum.], a nie nad [z zachowaniem kontaktu z ziemią – przyp. tłum.], jak w przekładzie A.V.) przedstawia jaki łatwy dostęp te teorie przeciwne Okupowi będą miały do ludu. Oddziaływały one na poświęconych, usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych wśród ludu Bożego we wszystkich trzech zastosowaniach tego przesiewania, a nawet na tych będących poza Obozem. Tak jak w czasie tych dwóch Żniw, tak i w okresie Interim, zaczynając od okresu smyrneńskiego,

poprzednia stronanastępna strona