Epifaniczny tom 9 – rozdział 4 – str. 253

Żniwo Wieku Ewangelii w typie i antytypie

naszego Pana umierającego przy końcu obecnego wieku, ponieważ od swego zmartwychwstania jest On nieśmiertelny (Rzym. 6:9; 1 Tym. 6:16). Antytyp śmierci Najwyższego Kapłana daje nam wskazówkę co do antytypu śmierci Mojżesza. Śmierć Najwyższego Kapłana jest typem na zaprzestanie pełnienia funkcji Najwyższego Kapłana Kościoła przez naszego Pana w Jego urzędzie Najwyższego Kapłana Kościoła podczas Wie­ku Ewangelii, przygotowując Go do rozpoczęcia Jego Tysiąclet­niej funkcji jako Głowy Najwyższego Kapłana Świata. Zgodnie z tym śmierć Mojżesza przedstawia zaprzestanie działalności naszego Pana w Jego urzędzie podczas Wieku Ewangelii jako wyznaczonego przez Boga Wodza, Wykonawcy i Rzecznika do Izraela Wieku Ewangelii, przygotowując Go do takiej samej działalności wobec Izraela Wieku Tysiąclecia. Jednak pierwszy z tych dwóch zakresów działalności przestaje być wykonywa­ny przez naszego Pana przy samym końcu Wieku Ewangelii, a Jego ostatnią ogólną pracą tego rodzaju w stosunku do Izraela Wieku Ewangelii jest Żniwo, rozumiane jako okres obejmujący Paruzję i Epifanię, tj. w szerokim znaczeniu tego słowa, a nie w jego węższym znaczeniu – Żęcia. Dlatego śmierć Mojżesza, następująca krótko po wojnie – 4 Moj. 31., dowodzi, że czas tej wojny jest typem na czas Żniwa – Paruzję i Epifanię. Adekwat­na do tego działalność Fineesa (w. 6.) jako głównego Podkapła­na w tym czasie i podczas tego wydarzenia, mogłaby w typie dowodzić odpowiadającej jej działalności naszego Pastora jako głównego Podkapłana na Ziemi, co również dowodzi, że an­tytyp 4 Moj. 31. należy do Żniwa Wieku Ewangelii. Ostatnie obozowanie Izraela podczas podróży po pustyni w tym czasie oraz to, że był blisko Jordanu i tuż przed przeprawą do ziemi Chananejskiej, stosownie przedstawia zupełny koniec Wieku, Żniwo (Mat. 13:39). Zgodnie z tym te trzy rozważania pokazują, że antytyp 4 Moj. 31. należy do końca Wieku Ewangelii.

      (4) Teraz jesteśmy gotowi do wyjaśnienia tego rozdziału – jego typu i antytypu. Ze względu na to, że Mojżesz przedstawia naszego Pana jako wyznaczonego przez Boga Wodza, Wyko­nawcę i Rzecznika Boga dla Izraela Wieku Ewangelii

poprzednia stronanastępna strona