Epifaniczny tom 9 – rozdział 4 – str. 260
Żniwo Wieku Ewangelii w typie i antytypie
– głównego Podkapłana – z żołnierzami na wojnę, jako głównego dowódcę, którym został ze względu na posiadanie trąb, przedstawia naszego Pana wysyłającego brata Russella – głównego Podkapłana w ciele – z resztą wiernych z Paruzji, jako głównego dowódcę, którym stał się ze względu na to, że posiadał antytypiczne trąby. Pokazaliśmy już w 4 Moj. 10:1-10, że te dwa wielkie poselstwa Wieku Ewangelii: (1) przypisane i rzeczywiste zbawienie na ludzkim poziomie oraz (2) zbawienie na poziomie Boskim są tymi dwiema antytypicznymi trąbami (E8, rozdz. 10). Wykazaliśmy również, że 4 Moj. 10:8 dowodzi, iż trąbienie było szczególną prerogatywą rzecznictwa Kapłanów i ich obowiązkiem alarmowania w czasie wojny. Te myśli umożliwiają nam lepsze zrozumienie tego, że Finees niosący te trąby w swoich rękach przedstawia służbę naszego Pastora związaną z tymi dwoma poselstwami o dwóch wielkich zbawieniach. Natomiast wzięcie trąb przez Fineesa na wojnę, połączone z rozkazem trąbienia w nie przez Kapłana podczas wojny (4 Moj. 10:9) i fakt, że hebrajskie słowo przetłumaczone do trąbienia w w. 6. oznacza trąbić na alarm, dowodzi, że nasz Pastor jest tu przedstawiony z punktu widzenia jego działalności, polegającej na prowadzeniu debat podczas wojny Paruzji.
(10) Symboliczna wojna jest prowadzona na trzy sposoby: (1) przez przedstawianie prawdy w konstruktywny sposób w przeciwieństwie do błędu, (2) przez obronę prawdy przed atakami błędu i (3) przez atak na błąd. Gdy badamy pisma naszego Pastora lub kiedy przypominamy sobie jego kazania, wykłady, rozmowy, debaty i odpowiedzi na pytania, odkrywamy, że obfitują one w te trzy sposoby walki. On prawie nigdy nie omawiał takiego tematu, który szczególnie był błędnie przedstawiany, chyba że przed skończeniem rozważania go, zaangażował się w spór z nim związany, używając jednej, dwóch lub trzech form walki z błędem, podanych w pierwszym zdaniu tego paragrafu. Niekiedy ten element sporu był bardziej lub mniej ważny w jego pismach i wykładach,