Epifaniczny tom 9 – rozdział 4 – str. 271

Żniwo Wieku Ewangelii w typie i antytypie

że nie wszystko, co odnosi się do jednego tematu, jest podane w jednym wersecie, ale Pismo Św. podaje myśli na każdy ze swoich tematów „trochę tu, trochę ówdzie”.

      (20) Chociaż zapis w. 14. tego nie podaje, to bardzo możli­we, że Mojżesz, jako patriotyczny Izraelita, wyraził zadowole­nie, jakie czuł ze wspaniałego zwycięstwa oraz zabranego łupu i korzyści. Jednak Bóg nie zaplanował wyrażenia takiego uczu­cia przez Mojżesza, ponieważ On zaplanował, by przez Moj­żesza w tym miejscu pokazać, że nasz Pan, jako Wódz i Wyko­nawca był niezadowolony z rzeczy niewłaściwie wykonanych podczas wojny paruzyjnej. Ten gniew był skierowany prze­ciw oficerom wojska, dowódcom tysięcy i setek. Ci oficerowie przedstawiają pielgrzymów i pielgrzymów pomocniczych. Dwunastu pielgrzymów, którzy byli najbardziej aktywni i sku­teczni w pracy do publiczności, tzn. w zebraniach publicznych, jest antytypem dwunastu dowódców nad tysiącami. Obecnie nie jesteśmy w stanie zupełnie zidentyfikować wszystkich dwunastu, ale z dowódców, których Dawid wyznaczał co mie­siąc nad 24 tysiącami, z pewnością możemy zidentyfikować siedmiu z nich (1 Kron. 27:1-15). Jasoboam (1 Kron. 27:2; 11:11) przedstawia naszego Pastora jako pielgrzyma, nie jako Onego Sługę, który był dowódcą nad pierwszym tysiącem. Eleazar syn Dodonowy (1 Kron. 27:4; 11:12) przedstawia innego bra­ta, który był dowódcą nad drugim tysiącem. Banajas (1 Kron. 27:5,6; 11:22) przedstawia J. F. Rutherforda, który był dowódcą nad trzecim tysiącem. Możemy zauważyć, że Semma (2 Sam. 23:11), który przedstawia brata Bartona, nie był jednym z co­miesięcznych dowódców 24 tysięcy. Bez wątpienia było tak z tego powodu, że nie był on szczególnie wybitny w pracy publicznej. Abisaj przedstawia br. Johna Edgara, który nie wy­konał dużo publicznej pracy, on również nie jest wymieniony między comiesięcznymi dowódcami tych 24 tysięcy. Chociaż jeszcze nie jesteśmy w stanie utożsamić ich z typicznymi mę­żami według listy walecznych mężów Dawida (2 Sam. 23:8-31; 1 Kron. 11:11-47), to jednak wnioskujemy ze sposobu, w jaki brat Russell używał ich w pracy publicznej, że bracia Hemery,

poprzednia stronanastępna strona