Epifaniczny tom 9 – rozdział 4 – str. 279
Żniwo Wieku Ewangelii w typie i antytypie
Jeżeli to oczyszczanie nie zostało wykonane, nie możemy wejść do Królestwa. Jeśli zostało ono wykonane i pozostaliśmy Kapłanami, wejdziemy do Królestwa, wejdziemy do Obozu (w. 24.). Upranie szat siódmego dnia jest typem tego, że antytypiczne upranie dotyczyło nas w stanie naszego poświęcenia, który różni się od stanu naszego usprawiedliwienia. Antytyp w. 24. tak zrozumiany znalazł swoje faktyczne wypełnienie w wielu napomnieniach, które, jak nasz Najwyższy Kapłan sprawił, zostały nam podane przez pisma Onego Sługi, przez wykłady pielgrzymów, nauki starszych oraz rozmowy, napomnienia i świadectwa innych braci.
(28) To jest dobry moment, aby zrobić ogólną uwagę dotyczącą 4Moj. 31:1-24 – o trafności jego antytypicznego wypełnienia, rozumiejąc jego zastosowanie do Paruzji i rozpatrując je z punktu widzenia operacji wojskowej. W drugim paragrafie tego rozdziału stwierdziliśmy, że 4Moj. 31:1-24,48-54 jest typem Paruzji przedstawionej pod postacią operacji wojskowej. Nasze badanie 4Moj. 31:1-24 dowodzi, iż odnośna część tego stwierdzenia jest prawdą, ponieważ znaleźliśmy faktyczne antytypy każdego szczegółu tych dwudziestu czterech wierszy. Wyżej przedstawione antytypy nie są naciągane, wybrakowane, wymęczone, lecz w naturalny sposób są w harmonii ze znanymi, podanymi w innym miejscu, naukami biblijnymi i przekazują myśli sugerowane przez ich typy. Można zauważyć, że wszystkie główne ruchy i działania Paruzji są jasno przedstawione przez obraz operacji wojskowej. Oto one: stosowny zarys czasowy (w. 2.), powody antytypicznej wojny (w. 2-3), antytypiczne przygotowanie, ilość żołnierzy i ich mobilizacja wraz z ich dowódcami (w. 4-6), antytypiczna walka (w. 7-8), antytypiczne łupy i zniszczenia wojenne (w. 9-10), powrót antytypicznych zwycięzców z jeńcami (w. 11-12), antytypiczny Wykonawca, Rzecznik, Wódz i Najwyższy Kapłan oraz wiodący bracia, spotykający wracające wojsko i ich jeńców (w. 13.),