Epifaniczny tom 9 – rozdział 4 – str. 283
Żniwo Wieku Ewangelii w typie i antytypie
także oferują opis tego, co uważają za antytypiczny łup: nowe stworzenia oraz kwestie odnoszące się do ich usprawiedliwienia i usprawiedliwienia innych. Jednak ich opis tak, jak opis wodzów utracjuszy koron Wieku Ewangelii, jest mniej lub bardziej błędny, szczególnie gdy dotyczy ich twierdzeń, że ci, których oni prowadzą są Małym Stadkiem. Ich opis we właściwym czasie zostanie poprawiony. Fakty, które obserwowaliśmy od 1914 roku dowodzą, iż te zarysy sugerowane wyżej, jako antytypy policzenia łupu z wojny Izraela z Madianitami, wypełniały się, co potwierdza prawdziwość naszego zrozumienia.
(32) W w. 24-47 przedstawiona jest specjalna praca Epifanii – oddzielanie Małego Stadka od Wielkiej Kompanii. Jest to pokazane w podzieleniu łupu na dwie części lub na dwie połowy; jedna część została dana żołnierzom, a druga zgromadzeniu (w. 27.). (1) To rozdzielenie jest pokazane nie tylko przez fakt, że wszystkie dziewice przedstawiające nowe stworzenia były podzielone na dwie grupy, które, jak wiemy, antytypicznie są Małym Stadkiem i Wielką Kompanią, lecz przez kilka innych faktów. (2) Jedna część łupu była dana żołnierzom, przedstawiającym Małe Stadko, którzy oczekiwali na to. (3) Aby pokazać, że te dziewice przedstawiają Małe Stadko, ich przedstawicielki (jedna z każdej grupy 500) zostały dane Eleazarowi jako ofiara podnoszenia (w. 29.), co pokazuje, że w antytypie przedstawiają one całe Małe Stadko jako ofiarę podnoszenia, ponieważ w typie te dziewice były przedstawicielkami całości z grupy obejmującej połowę dziewic. (4) Następnie, jeśli chodzi o drugą połowę dziewic, to były one dane zgromadzeniu, a to pokazuje, że przedstawiają one Wielką Kompanię, która nie służy Bogu i ołtarzowi, jak jest to w przypadku Małego Stadka (Ezech. 44:15,16), lecz ludowi (Ezech. 44:10-14). (5) Ta jedna część z pięćdziesięciu, jaka była dana z części ludu – Lewitom (w. 30.), pokazuje, że ta cała połowa przedstawia Wielką Kompanię, ponieważ były one przedstawicielkami całej połowy danej zgromadzeniu.