Epifaniczny tom 9 – rozdział 4 – str. 284
Żniwo Wieku Ewangelii w typie i antytypie
(6) Następnie fakt, że proporcjonalnie taka sama część była dana ołtarzowi z części wojowników i taka sama była dana Lewitom z części zgromadzenia, pokazuje proporcje w jakiej Kapłani otrzymywali swoją część z dziesięcin Lewitów (4 Moj. 18:26-28), gdyż z dziesięcin ludu dawanych Lewitom, jedna dziesiąta była dawana Kapłanom. Zatem Lewitom dano dziesięć razy tyle, ile dano Kapłanom tak, jak jeden z pięćdziesięciu to dziesięć razy więcej niż jeden z pięciuset. Tak jak w w. 29. Eleazar przedstawia Chrystusa, Głowę i Ciało, tak samo w 4 Moj. 18:28 Aaron przedstawia Chrystusa, Głowę i Ciało. (7) Ponadto symboliczne znaczenie liczb obu połówek łupu dowodzi tej samej linii myśli. Ten punkt szczegółowo omówimy w naszej analizie trochę później. Chcemy zaznaczyć, że te równe części, na które łup był podzielony, nie przedstawiają równej liczby osób w tych dwóch antytypicznych grupach tak, jak nie przedstawia tego równa liczba mądrych i głupich panien w Mat. 25:1-12.
(33) Ponieważ połowa dziewic przedstawia Małe Stadko jako nowe stworzenia, a druga połowa Wielką Kompanię jako nowe stworzenia, to co przedstawiają woły i owce? Odpowiadamy: owce przedstawiają człowieczeństwo tych nowych stworzeń z punktu widzenia tymczasowego usprawiedliwienia, a woły przedstawiają człowieczeństwo tych nowych stworzeń z punktu widzenia ożywionego usprawiedliwienia. Co zatem przedstawiają osły? Takie prawdziwe nauki i książki, zawierające prawdziwe nauki, które Małe Stadko zdobyło jako łup od antytypicznych Madianitów. To, że osły przedstawiają prawdziwe nauki i książki zawierające takie nauki, jest widoczne z antytypu wjazdu naszego Pana do Jerozolimy na oślicy i jej oślątku oraz z tego, że królowie izraelscy jeździli raczej na osłach niż na koniach, które przeciwstawione osłom, przestawiają fałszywe nauki. Gdy taki kontrast nie występuje, konie przedstawiają nauki, bez względu na to czy prawdziwe, czy fałszywe.