Epifaniczny tom 9 – rozdział 4 – str. 296

Żniwo Wieku Ewangelii w typie i antytypie

Zatem nasze zrozumienie jest zgodne z Biblią, rozumem i fak­tami. Dlatego wierzymy, że jest ono prawdziwe.

      (48) Na końcu w. 50. jest powiedziane, że dowódcy przy­nosili tę ofiarę, by dokonać zadośćuczynienia za swoje dusze. Tak jak dotąd przeanalizowana mowa dowódców i podobnie jak prawie wszystkie inne typiczne mowy wypełniły się anty­typicznie przez działanie, tak też ta część wypełniła się w taki sam sposób. W pierwszej chwili stwierdzenie, że paruzyjni pielgrzymi i pielgrzymi pomocniczy poprzez przygotowywa­nie i wygłaszanie swoich wykładów (zdobywanie tych klejno­tów i ofiarowanie ich) dokonywali pojednania za siebie przed Panem, wydaje się dziwne, bo czyż zasługa naszego Pana nie czyni zadość za wszystkie nasze Adamowe niedoskonałości? Oczywiście, że tak. Jednak ta pozorna niezgodność znika, gdy przypomnimy sobie, że dokonanie pojednania lub pogodzenia się zawiera dwie rzeczy: (1) sprawienie, że Bóg jest zadowolo­ny ze wszystkiego, co jest w nas i (2) sprawienie, że będziemy zadowoleni ze wszystkiego, co jest w Bogu, ponieważ pod­czas pojednania każda ze skłóconych stron musi być zadowo­lona z tej drugiej strony. Pojednanie w pierwszym znaczeniu – sprawienie, że Bóg jest zadowolony ze wszystkiego, co jest w nas, jest pracą samego Jezusa przez Jego zasługę. Dlatego On umarł i zmartwychwstał (Rzym. 4:25; 2Kor. 5:18,19,21). Natomiast pojednanie w jego drugiej części nie jest dziełem samego Jezusa, chociaż On pomaga w pierwszych krokach, aby do niego doszło. Musimy współpracować z Nim w doko­nywaniu tego przez wierne używanie Ducha Bożego, Słowa i opatrzności, pozbywając się całego grzechu, błędu, samo­lubstwa i światowości w nas, które utrudniają nam zadowo­lenie ze wszystkiego, co jest w Bogu, a także przez rozwijanie sprawiedliwości, prawdy, miłości i niebiańskiego usposobienia – wszystkiego, co jest przyjemne Bogu. To jest część drugiej pracy pojednania lub pogodzenia się, spowodowana przez usługę Jezusa podczas Paruzji, przez paruzyjnych pielgrzy­mów i pielgrzymów pomocniczych, jaka jest przedstawiona

poprzednia stronanastępna strona