Epifaniczny tom 9 – rozdział 2 – str. 145

dzień wcześniej. Potem powiedzieliśmy mu, co wydawało się być pierwszym promykiem światła prowadzącym nas do jego nowego poglądu – rozdanie grosza po zakończeniu dwunastej godziny. Kilka dni później, na konwencji w Clinton, Pastor powiedział nam, że zatwierdza ten pogląd. To utwierdziło nas w tym temacie i przyniosło zadowolenie naszemu sercu.

      (53) W kontraście do naszego postępowania w tej sprawie – gdy byliśmy częścią antytypicznego Aarona – powinniśmy pokazać, w jaki sposób postąpił A.H. MacMillan, kiedy był częścią antytypicznej Miriam. Zamiast przyjąć jasny pogląd naszego Pastora na ten temat podany w Watch Tower z maja 1914 r. i w cichości oczekiwać na Pana, on ostro wypowiedział się przeciw myślom tam podanym i przy każdej nadarzającej się okazji prowadził kampanię kwestionującą ten zmieniony pogląd wiosną, latem i wczesną jesienią aż do ok. 1 października. Tak jak trzy i pół roku później, tj. 27 marca 1918 r., on uroczyście powiedział do zgromadzonych na konwencji Towarzystwa w Brooklynie, że drzwi do wysokiego powołania tego dnia się zamykają, tak na konwencji w Saratoga Springs (od 27 września do 4 października 1914 r.), mniej więcej dzień przed 1 października 1914 r., wypowiedział się ostro przeciw zmienionemu poglądowi naszego Pastora, dowodząc, że Kościół będzie zabrany przed 1 października. Dowiedzieliśmy się, że oświadczył, iż to, co miało się stać w tym czasie, było tak prawdziwe jak wszystko inne, pochodzące z Biblii jest prawdziwe. Co więcej, dowiedzieliśmy się, że gdy zwrócono mu uwagę, iż były jeszcze tysiące członków Ciała Chrystusowego na Ziemi w tym czasie, powiedział, że Bóg, aby wypełnić swoje Słowo, może spowodować wielki kataklizm, przez który wyzwoli Kościół przed tą określoną datą. Powiedział nawet, że opuszczając Betel po tej konwencji, kupił sobie bilet na Plejady, który był biletem w jedną stronę. Po doznanym zawodzie przebywał w miejscu swego urodzenia w W. Va. całkiem przybity. Natomiast 1 października 1914 r. nadszedł, minął, a część Kościoła

poprzednia stronanastępna strona