Epifaniczny tom 9 – rozdział 3 – str. 195
Redford i liczni pisarze Present Day Tracts itd. (Współczesnych Traktatów – przyp. tłum.) zbadali ogólnie dziedzinę apologetyki, dostarczyli wiele dobrych argumentów na obronę sfery prawdy i jej ducha, obalając teorie antybiblijne. Apologeci: Dawson, O’Neil, Calderwood, Maccoll, Hali, Wright, De Pressense, McCosh, Romaines, Bateson, Mendel itd. bronili poglądu Biblii o stworzeniu jako przeciwnego ewolucji, znajdując wiele cennych argumentów podczas badania tematów związanych ze stworzeniem. Natomiast tacy, jak: Urquhart, Green, Bartlett, Bissel, Cook, McGarvey, Reich, Finn, Robertson, Orr, Cave, Douglas, Sayce, Rawlinson, czternastu autorów książki The Law of Moses (Prawo Mojżesza – przyp. tłum.), w tej grupie dwóch już wcześniej wymienionych, Wiener, Moeller, Koenig, Zahn, Sanday i Westcott i wielu innych odkryło wiele dobrych argumentów przeciw wyższemu krytycyzmowi. Dowody historyczne popierające prawdę i jej ducha zostały w umiejętny sposób zbadane przez Zahna, Sandaya, Bowmana, Westcotta, Koeniga, Saycea, Rawlinsona i wielu innych.
(16) W dziedzinie dogmatyki antytypiczni szpiedzy, którzy pozostali w swoich poszczególnych denominacjach, wykonali dobrą pracę szpiegowską w zakresie swojej denominacyjnej szafarskiej doktryny. Ich inne starania były najczęściej błędne. Głównymi przedstawicielami takich szpiegów są: Philipi, Hodge, Miley, Pope, Shedd, Strong, Edersheim, Riehm, Koenig, Weiss, Pfleiderer i Oehler. Tych dwóch ostatnich pisało o teologii biblijnej, analizie myśli biblijnych, a trzeci z nich pisał na te tematy, jak również o doktrynie jako takiej. Weiss, Koenig, Zahn i Westcott, często wymieniani wyżej, byli prawdopodobnie najbardziej wszechstronnymi i przynoszącymi najlepsze owoce antytypicznymi szpiegami, którzy nie byli w prawdzie. Na polu chrześcijańskiej etyki miała miejsce wielka aktywność w Paruzji, w ramach której etycy jak: Martinsen, Janet, Porter, Harless, Weidener, Smyth, Henderson, Peabody i wielu innych, wykonali dobrą pracę. Apologetycy i etycy nominalnego kościoła jako szpiedzy używali wiele więcej prawdy