Epifaniczny tom 9 – rozdział 3 – str. 199

– które przedstawiają wielkich ludzi spośród ludu Bożego lub świata). Nasz Pan zachęcał antytypicznych szpiegów do odwagi w razie, gdyby zagrażało im niebezpieczeństwo z powodu ich działalności szpiegowskiej. Polecił im także, by przynieśli owoce rozwinięte w sferze prawdy i jej ducha. Co to znaczy, pokażemy przy wyjaśnianiu wersetu 26. Czas rozpoczęcia wysyłania antytypicznych szpiegów przypadał na początek żniwa (a było to w ten czas, gdy się wina dostawały). Ten antytyp zrozumieliśmy częściowo na podstawie tego, że okresy 29-69 r. i 1874-1914 r. są pokazane z punktu widzenia różnych figur, tj. żniwa, połowu ryb (Mat. 13:24-30, 37-43, 47-50), zbioru dojrzałych winogron (PnP 2:13; 7:12; Iz. 24:13; 5 Moj. 24:19-21) itd. Zrozumienie tego antytypu wynika też z faktu, że to wydarzyło się natychmiast po chrzcie naszego Pana (październik 29 r. AD), gdy On jako pierwszy członek Kaleba Żniwa Żydowskiego, a później jako Jozue tego okresu widział duchowe rzeczy (Mat. 3:16). To zrozumienie także wynika z faktu, że w październiku 1874 r. nasz Pastor rozpoczął szpiegowanie pierwszej prawdy Żniwa Ewangelii – niewidzialnego drugiego przyjścia naszego Pana. Dlatego te fakty dowodzą, że nasze poglądy na czas rozpoczęcia szpiegowania są właściwe.

      (20) Podczas wykonywania tego polecenia naszego Pana, szpiedzy paruzyjni badali każde stadium sfery prawdy, jaka była wtedy na czasie i jej ducha tak, jak szpiedzy przeszukiwali cały Chanaan od miejsca najdalej wysuniętego na południe, które graniczyło z puszczą Syn (cierń, stan przekleństwa w chrześcijaństwie), aż do miejsca, gdzie jego część najdalej wysunięta na północ graniczyła z Rochob (szerokość, pogaństwo), przy wejściu (w dolinę górską biegnącą od Morza Śródziemnego do Emat) do Emat (forteca, niedowiarstwo Paruzji w. 21.). Jak starannego, antytypicznego przeszukania dokonali ci szpiedzy, można zauważyć z opisu podanego w paragrafach 8-17. Nie było ani jednego zakątka w sferze prawdy

poprzednia stronanastępna strona