Epifaniczny tom 9 – rozdział 3 – str. 225
(ponieważ potomstwo składa się tylko z wiernych), a obietnica potwierdzona przysięgą jest dana tylko potomstwu. Pomimo tego, że posiadali warunkowy udział w tej obietnicy, tracą go, ponieważ utracili swój udział w potomstwie (w. 30.; 5Moj. 1:36-38). Tylko ci, którzy wejdą, są antytypicznym Kalebem (pies; Małe Stadko wydawało się kontrowersyjne i nieczyste dla nominalnego ludu Bożego), synem Jefuna (on będzie przemieniony – tj. do Boskiej natury) i antytypicznym Jozuem (wybawca) synem Nuna (ryba; nasz Pan miał raz ziemską naturę). Ta wzmianka o Jozuem, różna od tego, co zostało zawarte w w. 24. i dotycząca tego, że był synem Nuna (ryba), odnosi się do Jezusa jako proroctwo dotyczące Żniwa Żydowskiego. Ono dało Jezusowi pewność, gdy był w ciele, że zwycięży i również jako historia dawało Mu upewnienie podczas Paruzji. Natomiast wzmianka o Kalebie ma zastosowanie w obu Żniwach.
(46) Niedojrzali (niedawno spłodzeni, szczególnie, choć nie wyłącznie, spłodzeni w jedenastej godzinie: od lutego 1908 r. do czerwca 1911 r.) zazwyczaj odniosą zwycięstwo w wysokim powołaniu (dziatki wasze, w. 31.; 5Moj. 1:39). Wielu ze starszych nowych stworzeń Paruzji, jak i inni, niebędący nowymi stworzeniami, bało się o nich, że nie będą w stanie walczyć wystarczająco dobrze i zwyciężyć wrogów panujących w antytypicznym Chanaanie, a tym sposobem padną ich ofiarą (o którycheście mówili, że będą na łup, 5 Moj. 1:39). Ci niedojrzali bardzo narzekali na kryterium zwyciężania przez Małe Stadko (Kaleb; pójdźmy, a posiądźmy ziemię, 4Moj. 13:31). Wszyscy, z wyjątkiem Małego Stadka Paruzji (wierni Młodociani Godni są pominięci w tym rozdziale) – szczególnie dziesięciu antytypicznych szpiegów – uskarżali się, że to kryterium było za wysokie dla początkujących i w pewien sposób mogłoby ich rozbić oraz pokonać (dziatki; dosł. niemowlęta). Bóg oznajmia przez naszego Pana, przez służbę Małego Stadka, mówiącego jako rzecznik Paruzji (w. 39.), że małe dzieci i te karmione piersią (Ps. 8:3) będą tymi, których Bóg uczyni zwycięzcami (te wprowadzę, i oglądają tę ziemię, w. 31.) i które odziedziczą niebiański Chanaan.