Epifaniczny tom 9 – rozdział 3 – str. 228
niektóre z tych 40-letnich okresów prób, popiera tę samą myśl. Wersety 33. i 34. nasuwają tę samą myśl oraz dają nam klucz do otwarcia proroctw dotyczących czasu, w których dzień reprezentuje rok. W obu Żniwach odbywały się 40-letnie badania sfery prawdy i jej ducha, po których następowały 40-letnie symboliczne wędrówki trwające 40 symbolicznych lat. Pierwszym z tych 40-letnich symbolicznych okresów był okres Interim, trwający 1845 lat, a Epifania jest drugim. Powstaje pytanie, dlaczego pierwszy z tych okresów wędrowania miał 1845 lat, a drugi nie trwał 1845 lat, pomimo że oba były antytypem 40 lat wędrowania po literalnej pustyni? Dlaczego drugi okres liczył tylko 40 lat? Następujące odpowiedzi wydają się być zadowalające w odniesieniu do pierwszego pytania: (1) równoległe dyspensacje, Jubileusz, Czasy Pogan, 6000 lat na dozwolenie zła, 1335 dni Daniela i Piramida wymagały, by pierwsza antytypiczna wędrówka po pustyni trwała 1845 lat; (2) gdyby drugi okres miał trwać 1845 lat, to umieściłby Tysiąclecie daleko w przyszłości; (3) zniszczyłoby to symetrię czasową Planu; (4) spowodowałoby to konieczność pojawienia się wielu pokoleń po zakończeniu się pierwszej i drugiej fazy drugiego przyjścia naszego Pana, zanim mogłaby rozpocząć się trzecia faza dla celów Królestwa.
(49) Jeśli chodzi o drugie pytanie, wydaje się, że wystarczające są następujące odpowiedzi: (1) nasilenie prób epifanicznych w porównaniu z tymi, jakie były w okresie Interim między Żniwami jest dostateczne, by doprowadzić do całkowitego upadku symboliczne trupy na pustyni Epifanii; (2) podczas Epifanii na małą skalę żyjemy w okresie Interim między Żniwami; (3) pięć przesiewań, jakie odbyły się w okresie Interim (takie same w naturze jak pięć przesiewań każdego Żniwa) miało miejsce w Epifanii w trzech małych skalach: (a) w najmniejszej miniaturze Wieku Ewangelii (jeden dzień odpowiada jednemu rokowi z właściwego Wieku Ewangelii), (b) w mniejszym miniaturowym Wieku Ewangelii (gdzie rok odpowiada stuleciu prawdziwego Wieku Ewangelii)