Epifaniczny tom 9 – rozdział 5 – str. 326
In Memoriam
w Strażnicy z 1896 r., s. 47 i w P4, s. 757–759 (wydanie z 1925 r.; w wydaniu z 1997 r., s. 613–614, przyp. tłum.). Nasz drogi Pastor w skromny sposób wykazał, że wyrażenie „on sługa” odnosi się do jednostki, tj. do niego. Z tym poglądem zgadzał się właściwie cały pouczony lud Boży aż do czasu, gdy wodzowie Towarzystwa, w celu zabezpieczenia swojej uzurpowanej władzy, zaczęli szerzyć pogląd, że Towarzystwo jako korporacja biznesowa jest Onym Sługą. Zgodnie z tym, wydawcy Strażnicy i ich zwolennicy muszą być zaliczeni do tych, którzy uczą, że „on sługa” nie jest jednostką, lecz klasą.
Cytaty z Pisma Świętego (Mat. 24:45-47; Łuk. 12:42-46) jasno odrzucają takie twierdzenie, ucząc, że wyrażenie „on sługa” oznacza jednostkę. W obu wersetach „on sługa” jest jasno odróżniony od Kościoła, ponieważ jest o nim powiedziane, że został postanowiony „władcą nad Jego [Pana] czeladzią”, dlatego nie może być on tą czeladzią – Kościołem. Poza tym fakt, że jest o nim mowa jako o dającym „pokarm na czas słuszny”, odróżnia go od „czeladzi”, Kościoła. Ponadto nazwanie go „szafarzem” udowadnia, że nie mogą być przez to rozumiani wszyscy słudzy należący do czeladzi, ponieważ szafarz jest specjalnym przedstawicielem gospodarza, mającym opiekę nad wszystkimi jego dobrami w czasie trwania jego urzędu, a jako taki ma również pieczę nad wszystkimi innymi sługami. (W czasach naszego Pana jednostki, a nie grupy ludzi, były szafarzami). Co więcej, w Łuk. 12:45 jest on wyraźnie odróżniony od wszystkich innych sług przez to, że jest mu zabronione „bicie sług i służebnic”, tzn. wszystkich innych sług Kościoła. Stąd też wyrażenie „on sługa” nie może oznaczać sług Kościoła jako klasy, ponieważ w tym wersecie jest on wyraźnie odróżniony od nich. Dlatego wobec faktu, że te dwa wersety odróżniają Onego Sługę od Kościoła jako całości i od wszystkich innych sług prawdy, wnosimy, że to musi być jednostka.
Dodatkowo fakty związane z historią Żniwa dowodzą, że jednostka – nasz zmarły Pastor – jest rozumiana przez to wyrażenie.