Epifaniczny tom 5 – rozdział 1 – str. 40
Znaki czasów wśród ludu Prawdy
czasowej między kropieniem krwią Kozła a zajmowaniem się Wielką Kompanią itd., z których wszystkie między innymi należą do Epifanii. Z tego powodu popełniał on błędy odnośnie tych spraw. Mówimy tak nie dyskredytując go w najmniejszym stopniu. Chociaż był on używany bardziej niż jakikolwiek inny sługa Boga, oprócz naszego Pana (po naszym Panu jest on bowiem z pewnością największy), nie mógł on rozumieć spraw, zanim stały się one na czasie. Kiedykolwiek zatem próbował wyjaśnić rzeczy niebędące jeszcze na czasie, popełniał błędy, jak dowodzą tego wyżej wymienione przykłady oraz inne, np. jego przedwczesne wyjaśnienie znaczenia talentów, przypowieści o groszu, czy chwały danej wszystkim świętym itd.
(38) Wszyscy wiemy, że do 1909 roku nasz Pastor nauczał, że wszystko w Biblii, co jest podane dla zrozumienia świętych (1Piotra 1:12; Rzym. 15:4), zostanie zrozumiane przez Kościół przed opuszczeniem świata, tj. jak wtedy przypuszczał, do roku 1914. Później zrozumiał, że do 1914 roku nie pozostało wystarczająco dużo czasu, by wyraźnie wyjaśnić 3/4 Biblii, jakie nie zostały jeszcze skomentowane. Porzucił więc myśl, że wszystkie rzeczy w Biblii zostaną zrozumiane przed opuszczeniem świata przez wszystkie nowe stworzenia (jak sądzono, do 1914). Gdyby znał długość okresu Epifanii, nie porzuciłby tej myśli, ponieważ najwyraźniej jest ona biblijna. Biblia wyraźnie uczy bowiem, że cała jej zawartość zostanie zrozumiana jeszcze w czasie pobytu Kościoła w ciele (Rzym. 15:4). Co z tego wynika? Że fragmenty Biblii, których on nie wyjaśnił przed swoją śmiercią (około 66% Biblii), zostaną wyjaśnione podczas Epifanii, i to we właściwy sposób. Tuż przed śmiercią sam powiedział też, że należy oczekiwać, iż prawdziwe wyjaśnienie ksiąg Ezechiela i Objawienia, które on spodziewał się podać, zostanie podane po jego śmierci przez innego brata. W lecie 1916 roku powiedział on rodzinie Bethel, że w Objawieniu były cztery rzeczy, których on jeszcze