Epifaniczny tom 5 – rozdział 1 – str. 53
Znaki czasów wśród ludu Prawdy
serii w znaczeniu jego wyjaśnienia podanego w P 1, 20-28; w ten sam sposób użyłby on tego wersetu na tytułowej stronie P 7, gdyby napisał ten tom, ponieważ – używając go jako motta całej serii – w ten sposób wskazywał, że podaje ona postępującą prawdę na czasie. Po drugie zauważamy, że jako prawdę Brzask podaje swoją myśl w sprzeczności z myślą, że rosnąca wiedza o Boskim planie towarzyszy ludowi Bożemu jako klasie aż do końca jego drogi, aż do dnia doskonałego. Zatem jednostronny nacisk Brzasku na niebezpośrednie zastosowanie tego wersetu w przeciwieństwie do jego szczególnego zastosowania jest zaprzeczeniem myśli naszego Pastora i pewnego rodzaju rzekomym, zwodniczym nowym światłem, które Brzask atakuje (u innych). I tak Pan „usidla mądrych w ich własnej chytrości”. Ale czego dowodzą odnośne fakty? Trzech rzeczy. Po pierwsze i przede wszystkim, wyjaśnienie naszego Pastora co do szczególnego zastosowania tego wersetu z pewnością jest prawdziwe, jak dowodzi tego na przykład historia odsłaniania Boskiego planu w Paruzji i Epifanii, a nawet od początku reformacji przez jednostki w osobie Marsyliusza w 1309 n.e. Po drugie, że jednostronny i zaprzeczający nacisk Brzasku unieważnia główną prawdę na ten temat. Po trzecie, Brzask propaguje błąd w tej kwestii. Popadł w ten błąd, usiłując uniknąć (1) poważnego błędu Towarzystwa, że ich zaprzeczenia prawdziwym naukom naszego Pastora są postępującym światłem; oraz (2) prawdziwego postępującego światła – prawdy epifanicznej, która jest oparta na poglądzie naszego Pastora odnośnie Słowa Pana, jest z niego wyprowadzona i pozostaje w harmonii z nim. Ten drugi unik Brzask robi, usiłując uciec od wniosku, że prawda paruzyjna i epifaniczna naucza, iż Epifania jest przeznaczona szczególnie do objawiania i oczyszczania Wielkiej Kompanii (2Tym. 4:1; Obj. 7:14). Połączenie tych prawd dowodzi, że Brzask jest nieczystym ruchem lewickim, w którym aktywni, uczestniczący utracjusze koron (jako antytypiczny Lot), oraz jego aktywni, uczestniczący Młodociani Godni i usprawiedliwieni