Epifaniczny tom 5 – rozdział 1 – str. 55
Znaki czasów wśród ludu Prawdy
nie łączylibyśmy końca antytypu w 1924 roku z wylaniem Ducha na wszelkie ciało, ponieważ do jesieni 1924 roku pozostają jedynie trzy lata (pisane w 1921 roku), a proroczy program, jaki ma zostać zrealizowany od teraz do początku wylania Ducha na wszelkie ciało, jest zbyt gigantycznych rozmiarów, by mógł zostać przeprowadzony w przeciągu trzech lat. Gdybyśmy teraz pytali go, czego należy się spodziewać od jesieni 1923 do 1924 roku jako antytypu pięćdziesiątnicowego przedstawienia Kościoła Bogu przez Jezusa, zapytalibyśmy raczej, czy nie wyznacza to chronologicznego początku ofiarowania Lewitów Jehowie przez naszego Pana oraz – dla kontrastu – przedstawienia Bogu Kapłanów, odrębnych i różnych od Lewitów (3Moj. 8:11,13,21). Przejdziemy teraz do wyjaśnienia naszych powodów dla takich myśli.
(53) Typy pierwiastków związanych z Paschą i Pięćdziesiątnicą są zapisane w 3Moj. 23:9-14, 15-21. Jak wyjaśniał nasz Pastor, pierwszy dojrzały snop reprezentuje naszego Pana jako nowe stworzenie, a jego przedstawienie Jehowie w dniu 16 Nisan przedstawia zmartwychwstanie naszego Pana trzeciego dnia, jako pierwiastka tych, którzy zasnęli (1Kor. 15:4, 20; Z ’98,68). Określenie pierwiastki zawsze wydaje się odnosić do nowego stworzenia, a nigdy do człowieczeństwa ludu Bożego (Rzym. 8:23; 11:16; 16:5; 1Kor. 15:20, 23; 16:15; Jak. 1:18; Obj. 14:4). Zatem najwyższy kapłan, przedstawiający i obracający pierwszym dojrzałym snopem przed Panem w dniu 16 Nisan, jest typem naszego Pana przedstawiającego siebie Jehowie przy Swoim zmartwychwstaniu jako nowe stworzenie, i jako takiego odtąd stale służącego Jehowie. Przedstawienie dwóch chlebów z pierwszego ziarna upieczonych na zakwasie (3Moj. 23:17) i ich obracanie przed Panem nie może przedstawiać niczego, co miałoby miejsce poza zasłoną, gdyż w takim przypadku do chleba nie dodawano by kwasu. Musi więc przedstawiać coś czynionego z nowymi stworzeniami po tej stronie zasłony, ponieważ będąc w ciele, nasze nowe stworzenia są związane z zepsuciem (kwasem),