Epifaniczny tom 5 – rozdział 1 – str. 77-95

poprzednia stronanastępna strona

Znaki czasów wśród ludu Prawdy

PYTANIA

      (1) Co jest celem tych rozważań? Co zdradzałoby zaprzeczanie, że wydarzenia te mają istotne znaczenie? Do czego okaże się pomocne zrozumienie tych wydarzeń?

      (2) Czemu nie można zaprzeczyć? – podaj stosowne szczegóły. Jakie zmiany nastąpiły wśród ludu Bożego po śmierci naszego Pastora? – podaj stosowne szczegóły.

      (3) Jak niektórzy patrzą na te sprawy i co możemy na to odpowiedzieć? W co wierzymy odnośnie tych wydarzeń i w jaki sposób dowodzi tego Am. 3:7? Czego powinniśmy się zatem spodziewać? Przed kim zostanie odsłonięte biblijne znaczenie tych wydarzeń? Co przy pomocy Pana zobaczymy?

      (4) Jakie jest pierwsze z tych wielkich wydarzeń? Czemu to antytypiczne rozdzielenie odpowiada? Co nasz Pastor podkreślał odnośnie przybycia Eliasza i Elizeusza do Jordanu? Czemu odpowiada uderzenie Jordanu przez Eliasza? Czego typem jest Elizeusz nieuderzający Jordanu? Na co wskazuje fakt, że obydwaj prorocy przeszli przez koryto rzeki suchą stopą? Kiedy wydarzenia te miały miejsce? Czemu odpowiada wspólne maszerowanie i rozmawianie Eliasza i Elizeusza po przejściu przez Jordan? Jaki jest antytyp zerwania pokojowej społeczności i wspólnego przebywania obydwu proroków? Co nasz Pastor przewidział w styczniu 1916 roku?

      (5) Jakie trzy rzeczy wszyscy muszą przyznać? Czym musi w rezultacie być zerwanie społeczności wśród ludu Bożego po antytypicznym pierwszym uderzeniu Jordanu? – podaj stosowne uzasadnienie. Jakie wydarzenia zgadzają się z takim wnioskiem? Co wykazaliśmy powyżej i czemu przyjrzymy się teraz?

      (6) Czego typem jest zgodne maszerowanie i rozmawianie obydwu proroków do chwili pojawienia się ognistego rydwanu i koni? Co przedstawiają rydwany? Co i dlaczego przedstawia rydwan Izraela? Czego typem jest ognistość rydwanu? Co było charakterystycznym przykładem ognistości rydwanu? – opisz całą serię wydarzeń w Towarzystwie przy okazji pracy brata Johnsona w Wielkiej Brytanii. Czego typem są konie? Czego typem są konie w sytuacji panującej wówczas w Towarzystwie? Czego typem jest ich ognistość? Co reprezentują jeźdźcy? W jaki sposób urzędnicy ci manipulowali bezprawnymi doktrynami? Czemu nie da się zaprzeczyć? Jak podział ten wygląda w liczbach i czego jest on niewątpliwie antytypem?

      (7) Dlaczego opisywany przez nas podział może być jedynym antytypem rozdzielenia Eliasza i Elizeusza? Co zmusiło zwolenników Towarzystwa do porzucenia poglądu naszego Pastora na temat typu Eliasza i Elizeusza? Jaka inna grupa postąpiła podobnie i czego jest to mocnym potwierdzeniem?

      (8) Co znajdujemy, patrząc na wydarzenia wśród ludu Pana po podziale z 1917 roku i czego jest to ostatecznym dowodem? Czego typem jest wołanie Elizeusza „Ojcze mój, Ojcze mój”? Czego typem jest wołanie Elizeusza „Rydwanie Izraela”? Czego typem jest wołanie Elizeusza „Jego konnico”? Co jest oczywiste w antytypie?

      (9) Co jest powiedziane o Elizeuszu, zanim wypowiedział on te trzy zawołania – czego język hebrajski nie podaje? Jaki zaimek dodaje Biblia Króla Jakuba i co z tego wynika? Jaki zaimek powinien być dodany i z czego to wynika? Czego jest to typem? Jaki fakt został odnotowany w wyrażeniu „I już go nie zobaczył”? Jakie ten fakt miał wypełnienie?

      (10) Co symbolizuje rozdarcie szat przez Elizeusza na dwie części? Czego typem jest opadnięcie płaszcza Eliasza i jak wyglądało to w antytypie? Czego typem jest podniesienie płaszcza przez Elizeusza? Co reprezentuje powrót Elizeusza do Jordanu? Co przedstawia stanie Elizeusza nad Jordanem, a czego typem jest uderzenie Jordanu? Co w ten sposób przebadaliśmy i co to pokazuje?

      (11) W jaki sposób łatwo możemy przekonać się, kto jest antytypicznym Elizeuszem? Co kryje się pod symbolem płaszcza? Kto posiadał i kontrolował rzeczy pokazane w symbolu płaszcza?

      (12) Do czego zmusiła prezesa Towarzystwa harmonia między typem a naszym zrozumieniem antytypu? Do czego i dlaczego zmusiło to PBI? Czego te dwa fakty są przekonującymi dowodami i gdzie odsyłamy czytelników po szczegóły? Co zrozumienie to podaje?

      (13) Jakie dwie serie znamiennych wydarzeń następują po odejściu naszego Pastora za zasłonę? – omów kolejno. Jakim dwóm rzeczom nie można zaprzeczyć? – omów kolejno. Jakie były początki rewolucjonizmu w Wielkiej Brytanii? Jakie były początki rewolucjonizmu w Ameryce? – omów kolejno dwa tego przykłady.

      (14) Kiedy i w jaki sposób rewolucjonizm stał się udziałem PBI i co w związku z tym stało się konieczne? W jaki sposób działalność rewolucyjną zaczęli stanfastyści? W jaki sposób zwolennicy Olsona podnieśli głowy w rewolucjonizmie? Jak reagowali na to święci Epifanii? Jak bunt rewolucjonizmu wyglądał w przypadku zwolenników Hirsha i jak reagowali na to wierni?

      (15) Co przedstawiliśmy w dwóch poprzednich akapitach? Do czego nie ograniczyli się rewolucjoniści? Jakie były dalsze akty rewolucjonizmu Strażnicy? Jakie były kolejne akty rewolucjonizmu PBI?

      (16) Co w każdym przypadku czyniliśmy my i nasi zwolennicy i co zawierają łamy Teraźniejszej Prawdy? Co musieli przyznać nawet nasi rewolucjonizujący bracia? Jak i dlaczego przedstawiają nasze postępowanie rewolucjoniści? Jak zachowywali się nasz Pan, Pastor i inni wierni słudzy prawdy, gdy ich argumenty były atakowane i wprowadzano błędy?

      (17) Jakie jest znaczenie takiego rewolucjonizmu i stanowczego sprzeciwu wobec niego? Gdzie temat ten został szczegółowo omówiony? Na jakiej podstawie oczywiste jest, że grzechem Wielkiej Kompanii jest rewolucjonizm? Podaj ogólne streszczenie wersetów Ps. 107. Podaj szczegółowe omówienie Ps. 107:10, 11.

      (18) O co oskarża Wielką Kompanię Ps. 107:10,11? Co jest szczególnym grzechem objawiającym Wielką Kompanię? Kiedy możemy mieć pewność, że nowe stworzenie należy do Wielkiej Kompanii? Kiedy nie możemy mieć pewności co do utraty korony przez nowe stworzenie? Jaką informację Pan nam podaje przez Ps. 107:10, 11 i kto ich w ten sposób osądza? Jaka jest w tym nasza rola w kontraście do roli Boga? Czego w tej sprawie nauczał nasz Pastor? W jaki sposób jest to widoczne w jego słowach z R 5950, ak. 4 oraz ze Sprawozdania z konwencji 1916, 198, pyt.10?

      (19) Jaka myśl powinna być dobrze zrozumiana? Dlaczego Kościół musi znać utracjuszy koron jako takich? – omów kolejne tego powody. Jacy byliby synowie Aarona, gdyby nie widzieli Lewitów jako takich? Kto w antytypie oczyszcza i poświęca Wielką Kompanię jako Lewitów i jakie ma to znaczenie? Czy ogłaszanie objawionego osądu Pana jest zabronionym osądzaniem?

      (20) Jakiemu obrazowi krótko się teraz przyjrzymy? Gdzie był przywiązany kozioł Azazela, co na to wskazuje i dlaczego musiał być przywiązany? Kiedy według Piramidy na ołtarzu został umieszczony ostatni członek klasy Kozła Pańskiego? Co bezpośrednio potem uczynił Najwyższy Kapłan Świata i kto to słyszał? Czego obrazem jest wyznawanie grzechów i jakie są inne tego obrazy? Kiedy kładziono nacisk na ogłaszanie grzechów chrześcijaństwa i jaki był tego przebieg? Kto prowadził to dzieło do końca w duchu Pana, a kto je słyszał?

      (21) W jaki sposób doszło do odwiązania antytypicznego Koza Azazela? – omów kolejno. Co te dwa akty dały antytypicznemu Kozłowi? Gdzie i w jaki sposób rozpoczął się pęd do samowoli? Jaka była świadomość Pana i naszego Pastora odnośnie tego, co się dzieje? Kogo i w jakim charakterze wybrał Pan do postępowania z rewolucjonistami? Co uczynił brytyjski oddział Kozła Azazela po śmierci naszego Pastora i o czym się oni przekonali? W jaki sposób Pan zajmował się rewolucjonistami aż do momentu oddania ich człowiekowi na to wyznaczonemu?

      (22) Na czym polegało popadnięcie w błąd przez „obecne kierownictwo”? Co uczyniliśmy, widząc te rzeczy? Do czego doprowadziło to Kozła Azazela w Ameryce i jakie były tego przejawy? W jaki sposób Najwyższy Kapłan Świata kontrował te szarpnięcia? Do czego doprowadziła samowola „obecnego kierownictwa”?

      (23) W jaki sposób postępowano ze zwolennikami innych rewolucjonistów? Czym są wielokrotne ataki naszego Pana na błędy rewolucjonistów? Co powoduje nami w sprzeciwianiu się tym aktom rewolucjonizmu i dlaczego to czynimy? Jak długo zamierzamy stawiać opór rewolucjonistom i co niektórzy z nich we właściwym czasie z pewnością uczynią? Dlaczego rewolucjoniści zrezygnowali z prób przeciwstawiania się naszym argumentom? Dzięki komu próby obrony podejmowane przez rewolucjonistów nie powiodły się? Co w ten sposób wyjaśniliśmy?

      (24) Do czego obecnie przechodzimy? Co na ten temat powiedział nasz Pastor i co widzimy na własne oczy? Jakie trzy ogólne klasy Lewitów występują w typie? Którzy z nich nie posiadali, a którzy posiadali wozy? Czego typem są wozy i co w antytypie oznacza ich brak?

      (25) Jakie są dwie grupy zorganizowanych rewolucjonistów? Komu odpowiadają ci pierwsi, a komu ci drudzy? Co utworzyli Meraryci Muszici? Jakie antytypy Lewitów znajdujemy wśród rewolucyjnych nowych stworzeń?

      (26) Na jakie podgrupy zostały podzielone te trzy ogólne grupy Lewitów? Z jakich czterech podgrup składają się antytypiczni Kehatyci? Czego, jako antytypiczni Kehatyci, oni nie posiadają? Kogo typem są Meraryci Mahlici – nad jakimi organizacjami zdobyli oni kontrolę i kiedy miało to miejsce? Co stało się ze zwolennikami Towarzystwa w następnym roku? Jak doszło do powstania Towarzystwa Głosu Eliasza? Komu odpowiadają zwolennicy Towarzystwa oraz wspomniane wyżej cztery organizacje? Kim są antytpiczni Gerszonici? – podaj stosowne przykłady w Anglii i w Ameryce. Co te dwie grupy potem utworzyły i którym Lewitom to odpowiada? Co zatem widzimy odnośnie antytypicznych Lewitów i co w nich znajdujemy? Czego jest to mocnym potwierdzeniem?

      (27) Jaki zarzut mogliby niektórzy postawić takiemu opisowi faktów i co na to odpowiadamy? W czym jeszcze jest to przedstawione? W jaki sposób traktują o tym PnP 3:7 oraz 6:8? Co widzimy w dalszym dzieleniu się grup lewickich i na jakim etapie ten proces jest obecnie?

      (28) Wystąpienia jakich trzech znaków spodziewaliśmy się od wielu lat? Co podaliśmy na innym miejscu i na co nadszedł teraz czas? Jedynie z jakiego punktu widzenia rzeczy te mogą być wyjaśnione biblijnie, logicznie i zgodnie z faktami? Czego zatem te wydarzenia dowodzą?

      (29) W jaki sposób rewolucjoniści przedstawiają redaktora Teraźniejszej Prawdy? Czym są te oskarżenia przy założeniu, że powyższa interpretacja jest prawdziwa, i jaki jest tego powód? Kto powinien być odrzucony przez lud Boży i w jaki sposób początkowo z nimi postępowaliśmy? Czego dowodzą odnośnie nich wydarzenia i Pismo Święte?

      (30) Omów kolejno pięć rodzajów oskarżeń i działań rewolucjonistów wymierzonych w redaktora Teraźniejszej Prawdy? Co wskazuje na to, że Pan pochwala nasze ogólne postępowanie, a nie pochwala postępowania rewolucjonistów? Co możemy stwierdzić przez zbadanie trzech sfer działalności redaktora? Jaki wniosek wynika z analizy działalności redaktora oraz rewolucjonistów?

      (31) Jaki jest czwarty znak czasów? Czego ilustracją jest artykuł „Świecące światło”? Co można powiedzieć o tych, którzy opuścili Towarzystwo? Co jest dowodem tego, że niektórzy z tych, którzy opuścili Towarzystwo, otrzymują prawdę na czasie? Jaką cechę posiada postępująca prawda?

      (32) Co twierdzimy odnośnie nauk Epifanii oraz tych podawanych przez prezesa Towarzystwa? W co popadają mały papież małego Babilonu i jego zwolennicy? Jak chodzą bracia oświeceni Epifanią? W czym są podobni papieże małego i dużego Babilonu i jakie równoległości występują w odnośnych Babilonach? Jak będzie się w przyszłości zachowywał papież małego Babilonu i jaki będzie koniec obydwu tych papieży? Czym papież małego Babilonu uczynił sobie Boga? Dlaczego Bóg pozwala mu się piąć coraz wyżej i jaki będzie jego koniec?

      (33) Jakie kłamstwo prezes Towarzystwa ponownie powtarza w rozważanym artykule i gdzie to udowodnimy? O co tymczasem oskarżamy prezesa Towarzystwa i dlaczego wprowadził on tę sprawę do powyższego akapitu? Na czym polegało doświadczenie naszego Pastora w kwestii jego nauk dotyczących usprawiedliwienia i jaki fakt powinniśmy w związku z tym zauważyć? Jakie rozdziały Nowego Testamentu tak nauczają? Jaka zmiana w jego rozumieniu kwestii usprawiedliwienia nastąpiła w 1909 roku? – podaj stosowne szczegóły. Jaki jest pogląd prezesa Towarzystwa na tymczasowe usprawiedliwienie i co twierdzi on w tej kwestii odnośnie naszego Pastora? Jak rozjaśniało się zrozumienie naszego Pastora odnośnie usprawiedliwienia przed i po poświęceniu podczas Wieku Ewangelii? W czym tkwi błąd rozważanego akapitu i jaki wydaje się być tego powód?

      (34) Jaki błąd słusznie atakuje ak.15 i czego należy pogratulować jego wyznawcom? Co byłoby jeszcze lepszym wyjściem? Dlaczego spodziewamy się większego światła na drodze sprawiedliwych? Dlaczego nie wszystko, co jest oferowane jako światło, powinno być za nie uznawane? Na podstawie jakich kryteriów możemy ocenić, co jest światłem, a co ciemnością? Jak kryteria te można odnieść do nauk prezesa Towarzystwa oraz nauk Epifanii? Jaka myśl z rozważanego akapitu nie jest zatem prawdą? Czego dowodzą fakty i wersety Pisma Świętego? Co wskazuje na jego wielką winę przed Bogiem? O co błagamy braci posiadających prawdę za dni br. Russella? Dlaczego nie powinni oni ufać naukom prezesa Towarzystwa?

      (35) Co pokazuje, że po śmierci naszego Pastora musiały pojawić się nowe zarysy prawdy na czasie? Jakie nauki powinny być uważane za prawdę postępującą? Czemu niektórzy bracia nie wierzą i co w związku z tym twierdzą? Co bracia ci sądzą i czy jest to prawdą? Czego nie usprawiedliwia fakt, że błądziciele używają zasady postępującego światła do wprowadzania błędów? Jakie kryteria podaliśmy powyżej?

      (36) Czego nie dowodzi fakt, że nasz Pastor miał pieczę nad całą spiżarnią i co jest tego potwierdzeniem? – wymień trzy stosowne przypadki. Co nasz Pan obiecał w Mat. 13:52? Jakiej myśli nie jest przeciwny fakt wynoszenia nowych i starych rzeczy ze spiżarni przez kogoś innego niż Pastor Russell? Jakie zrozumienie symbolu użytego przez Pana to potwierdza? Od czego nie powstrzymała pana domu śmierć szafarza? Kiedy nasz Pan używał do wynoszenia nowych pokarmów ze spiżarni kogoś innego niż naszego Pastora?

      (37) Czego nie rozumieją bracia błądzący odnośnie znaczenia i konsekwencji sprawowania dozoru przez Pastora nad spiżarnią i jakie jest wyjaśnienie ich problemów? Czego nie obejmowało dzieło naszego Pastora i jaki ma to związek z podawanymi przez niego prawdami? Jakich nowych spraw nie rozumiał nasz Pastor i jaki był tego powód? Co było konsekwencją nierozumienia przez niego tych nowych spraw i jak można to wytłumaczyć?

      (38) Co nasz Pastor nauczał do 1909 roku odnośnie zrozumienia treści Biblii? Co i dlaczego później zrozumiał? Jaką myśl wtedy porzucił i czy było to właściwe? Co z tego wynika dla wyjaśnienia tych fragmentów Biblii, których nie wyjaśnił nasz Pastor? Co powiedział on tuż przed śmiercią na temat ksiąg Ezechiela i Objawienia? Jakich czterech rzeczy nie rozumiał on w Objawieniu w lecie 1916 roku? Co powiedział na konwencji w Dallas na temat wyjaśnienia Księgi Objawienia? Co oznacza niezrozumienie przez niego tych rzeczy w świetle jego słów, że ktoś inny poda wyjaśnienie ksiąg Objawienia i Ezechiela? Co wyraźnie stwierdzał on, wyrażając swoje wątpliwości co do relacji czasowej między wyzwoleniem Kościoła i kropieniem krwią Kozła a zajmowaniem się Wielką Kompanią? Co fakty te potwierdzają? Dlaczego błądzą ci, którzy po śmierci naszego Pastora nie spodziewają się żadnego nowego światła?

      (39) Co nasi czytelnicy wiedzą o naszym stosunku do prawd podanych przez naszego Pastora i jak jest to widoczne w naszych wydawnictwach? Gdzie zostało wyrażone nasze stanowisko w tej sprawie?

      (40) Jaki jest stosunek Teraźniejszej Prawdy do prawdy paruzyjnej? Jaką zasadą się kierujemy, gdy nasz Pastor (a) podaje dwa lub więcej harmonijne poglądy odnośnie wersetu lub doktryny; (b) gdy przedstawione przez niego prawdy nie mogą być zharmonizowane; (c) w przypadku niewypełnionych typów i proroctw? Co w wielu przypadkach nasz Pastor czynił z wcześniejszymi interpretacjami typu lub proroctwa? – podaj przykłady. Kiedy będziemy pomijać jego interpretację typu lub proroctwa na korzyść innej? Za kogo uważamy naszego Pastora, a w co mimo to nie wierzymy?

      (41) Jakie jest stanowisko Teraźniejszej Prawdy wobec nowych poglądów? Jakie będzie stanowisko Teraźniejszej Prawdy wobec nowych zarysów prawdy? W jaki sposób Teraźniejsza Prawda będzie traktować wszystkie swoje nauki?

      (42) Jakie zarzuty wysunął wobec nas autor czterech listów? Jaka była nasza reakcja oraz jego odpowiedź? Co autor tych listów uczynił, gdy ukazała się Prawda z września 1926 roku? Jaka była nasza odpowiedź na jego trzeci list i co było tego powodem? Co uczynił on w dniu 31 października?

      (43) Jaki zarzut autor tego listu stawia w związku z traktowaniem Wykładów Pisma Świętego jako przeredagowanej Biblii? Jakie dwa pytania każe on nam sobie zadać? Jakiej przestrogi udziela w związku z oszukiwaniem samego siebie i Boga? Co autor tego listu zrobiłby, gdyby był jednym z tych aktualnych nauczycieli? Dlaczego jego zdaniem nie staramy się bronić naszego stanowiska? Jakie motywy, jego zdaniem, przyświecają pisaniu przez niego takich listów?

      (44) Komu pozostawiamy osądzenie ogólnego ducha tego listu? Co uczyniliśmy z artykułami polecanymi nam przez autora tego listu i co stwierdziliśmy? W co wierzymy odnośnie sześciu tomów paruzyjnych i w czym nie zgadzamy się z autorem tego listu? Co na ten temat uważał nasz Pastor? – wykaż to na przykładzie jego publikacji. Co fakty te dowodzą odnośnie stwierdzenia, że Wykłady Pisma Świętego są Biblią ułożoną tematycznie i jak należy rozumieć te słowa? Jaką część wersetów biblijnych wyjaśnia nasz Pastor we wszystkich swoich publikacjach?

      (45) Do czego teraz przechodzimy? Czego jest to ilustracją?

      (46) W jaki sposób pierwszy ak. z R 4467 opisuje błogosławieństwa „owych dni”? Kiedy rozpocznie się druga część obietnicy, przepowiedziana na czas określony jako „potem”, i na czym błogosławieństwo to będzie polegać?

      (47) Na jakie wyrażenie zwraca uwagę drugi ak. z R 4467? Jakie inne tłumaczenie tego wyrażenia preferował Pastor Russell?

      (48) Co autor tego listu najwyraźniej uważa? Do czego stosujemy słowa: „Wasi starcy będą mieć sny, a wasi młodzieńcy będą mieli widzenia” i jakie mamy ku temu podstawy? Co można powiedzieć o wyjaśnieniu tych słów przez naszego Pastora i jakie trzy rzeczy mógł on mieć na myśli? Co można powiedzieć o każdej z tych trzech myśli? Dlaczego to wyjaśnienie nie jest dobrą podstawą do zarzutu przeciwko nam? Dlaczego nasz Pastor nie miał pełni światła na ten werset i jaki stosowny fakt jest tego potwierdzeniem? W ilu miejscach wspomniał on w swoich pismach o Młodocianych Godnych i jaką wspólną cechę mają one wszystkie? Dlaczego wersety dotyczące Młodocianych Godnych zaczęły się otwierać dopiero w Epifanii? Czego ilustracją jest komentarz naszego Pastora odnośnie Joela 2:28? Jak należy traktować jego niezdolność do klarownego zinterpretowania tego wersetu?

      (49) Jaki jest nasz stosunek do trzech interpretacji naszego Pastora odnośnie Joela 2:28? Na jakiej podstawie nasz Pastor podał wyjaśnienie tego wersetu? W jaki sposób oddają ten werset wszystkie pozostałe przekłady Biblii? Jakie dwa argumenty przemawiają za tym, że rozważane tłumaczenie jest błędne? Jak potwierdzony jest fakt, że słowa z Joela 2:28 nie miały być zrozumiane za dni naszego Pastora? O czym jesteśmy jednak przekonani z drugiej strony? Czego jesteśmy w związku z tym pewni?

      (50) Czemu nie zaprzeczamy i co jedynie podajemy? Z uwagi na jakie okoliczności właściwym wydaje się zacytowanie przysłowia: „Z wielkiej chmury mały deszcz”? Dlaczego należałoby nam pogratulować? Dlaczego samozwańczy obrońcy prawdy szkodzą jej? Co pomijamy bez dalszych komentarzy i czego nie przyjmujemy? Co i pomimo czego będziemy dalej czynić? Jakie powiedzenie i werset biblijny w związku z tym nam się przypominają?

      (51) Jakie kolejne pytanie wzbudza nasza dyskusja? Co na to odpowiadamy? Czemu nikt znający nauki naszego Pastora uczciwie nie zaprzeczy? Co zauważamy po drugie? Dlaczego taki jednostronny nacisk jest pewnego rodzaju zwodniczym nowym światłem? Czego dowodzą odnośne fakty? – omów kolejno. W jaki sposób Brzask popadł w ten błąd? Z jakiego powodu Brzask robi ten drugi unik? Czego dowodzi połączenie tych prawd odnośnie charakteru Brzasku? Jaką ostrą krytykę zawiera ten sam artykuł Brzasku i z jaką spotka się ona odpowiedzią?

      (52) Jakie pytanie w ciągu 1916 roku zadawaliśmy naszemu drogiemu Pastorowi? Jaka była jego odpowiedź? Na co wskazywał sposób udzielenia tej odpowiedzi, jak i sama odpowiedź – czego nigdy nie podał? O czym i na jakiej podstawie jesteśmy przekonani co do znaczenia 40 dni w historii zmartwychwstania naszego Pana? W jaki sposób i dlaczego zmienilibyśmy dzisiaj pytanie o typiczne znaczenie dzieła Jezusa podczas Pięćdziesiątnicy? O co teraz zapytalibyśmy naszego Pastora?

      (53) Gdzie są zapisane typy pierwiastków związanych z Paschą i Pięćdziesiątnicą? Kogo reprezentuje pierwszy dojrzały snop oraz przedstawienie go Jehowie w dniu 16 Nisan? Do czego zawsze wydaje się odnosić określenie pierwiastki? Kogo typem jest najwyższy kapłan, przedstawiający i obracający pierwszym dojrzałym snopem w dniu 16 Nisan? Co i z jakiego powodu musi być pokazane w przedstawieniu dwóch chlebów z pierwszego ziarna upieczonych na zakwasie w 3 Moj. 23:17?

      (54) Co nasz Pastor wykazał odnośnie typicznego znaczenia tych dwóch chlebów? Jakie jest typiczne znaczenie przedstawienia chleba reprezentującego Maluczkie Stadko? Kto jest pokazany w tym obrazie w znaczeniu tymczasowym, a kto w skończonym obrazie? W jaki sposób Wielka Kompania jest przedstawiona w 3 Moj. 8, a w jaki w 4 Moj. 8? Co obrazuje przedstawienie drugiego chleba w obrazie skończonym i czym ono będzie? Kiedy w skończonym obrazie może mieć miejsce antytyp obracania chleba? Z czego wynika fakt, że wydarzenie to należy do przyszłości?

      (55) Czego antytypem jest wstępne przedstawienie całego Kościoła w dniu Pięćdziesiątnicy? Czego typem jest nauczanie uczniów przez naszego Pana w czasie 40 dni po Jego zmartwychwstaniu? Co wydaje się obrazować 10-dniowa zwłoka naszego Pana, po Jego wniebowstąpieniu, z przedstawieniem Kościoła Bogu? Jaki typ wydaje się pokazywać Jezus w dniu Pięćdziesiątnicy, przedstawiający Bogu cały Kościół Pierworodnych? Czego antytypem jest przedstawienie Maluczkiego Stadka i Wielkiej Kompanii w skończonym obrazie i co wydaje się to oznaczać? Czego możemy się zatem spodziewać przed jesienią 1924 roku? W jaki sposób jest to pokazane w typie? Na co w międzyczasie Pan pozwala świętym oświeconym Epifanią? Czego nie obejmuje dzieło Najwyższego Kapłana Świata w zajmowaniu się antytypicznym Kozłem Azazela? Czego częścią jest praca prowadzenia Kozła Azazela do bramy i do człowieka na to wyznaczonego? Czym w odniesieniu do Wielkiej Kompanii różnią się 3 Moj. 16:20-22 oraz 4 Moj. 8:7-21?

      (56) Czego spodziewamy się do jesieni 1924 roku i co w związku z tym jest bardzo pewne? Jakie oczekiwanie również nie jest rozsądne? Jakie oczekiwanie jest bardziej zgodne z typami chronologicznymi? W jaki sposób zasada ta była widoczna w przedstawianiu Maluczkiego Stadka w dniu Pięćdziesiątnicy? W jaki sposób zasada ta jest widoczna w przypadku 1290 i 1335 dni oraz 2520 lat? Co wydaje się być ogólną biblijną zasadą? Czego w związku z tym oczekujemy do października 1924 roku i jakie inne oczekiwanie wydaje się nierozsądne? Czego powinniśmy się więc spodziewać i jaki równoległy przypadek to potwierdza? Dlaczego nie możemy być pewni szczegółów i kiedy będziemy wiedzieli więcej niż obecnie?

      (57) Jakie pytanie powstaje odnośnie naszych oczekiwań co do jesieni 1924 roku i z czym jest ono związane? Jaki okres obejmują antytypiczne 50 dni? Czy nasza zapowiedź się wypełnia i co obserwujemy przez ostatnie dziesięć miesięcy? Zgodnie z jaką zasadą powstają ruchy lewickie i co obserwujemy od 11 listopada 1923 roku? Czego nie dopuszczają się dobrzy Lewici i co jest cechą złych Lewitów? Jakiego rewolucjonizmu powinniśmy się spodziewać od Lewitów oświeconych Epifanią? Jakie dowody widzimy i kiedy ich działania mają miejsce? Kiedy podobny rewolucjonizm może mieć miejsce wśród dobrych Lewitów? Kiedy większa liczba Lewitów rozpozna to będące w toku dzieło? Czym cechowały się wszystkie zauważone przez nas przypadki i z czym pozostaje to w zgodzie? Czego antytypem to było? Co fakt ten sugeruje odnośnie wiernych Kapłanów? Co staje się coraz bardziej wyraźne po październiku 1924 roku?

      (58) Co Jesse Hemery uważał odnośnie typicznego znaczenia roku potopu? Dlaczego jego sugestia musi być błędna? Jakie dwie grupy typów daje nam Pismo Święte w rozumieniu naszego Pastora? – omów kolejno. Jakie szczegóły pragniemy podać i dlaczego?

      (59) W jaki sposób nasz Pastor definiował typ arki? W czym treść tej definicji jest streszczona? Jaką definicję możemy zatem podać w harmonii z definicją naszego Pastora? Do czego można porównać związek między tymi dwoma myślami i ile rodzajów antytypów to nam daje? Który antytyp wyjaśniamy w tym rozdziale i czy są one harmonijne? Jakie istoty weszły do arki? Jakie klasy otrzymują w tym życiu dobre świadectwo? Kogo typem jest Noe? W jaki sposób klasy ludu Bożego pokazane są w członkach rodziny Noego? Kogo reprezentują zwierzęta czyste? Kogo symbolizują zwierzęta nieczyste oraz ci, którzy zginęli w potopie? Jaki jest antytyp miejsc zajmowanych w arce przez zwierzęta oraz rodzinę Noego? Dlaczego zwierzęta te zostały umieszczone w arce? Co wspólnego mają ze sobą arka i Przymierze Abrahama?

      (60) Kto jako pierwszy rzeczywiście wszedł do antytypicznej Arki? Jaka klasa i kiedy weszła do antytypicznej Arki jako ostatnia? W jaki sposób można było wchodzić do antytypicznej Arki między kwietniem 2045 p.n.e. a październikiem 1881 n.e.? Jaki okres i na podstawie jakiej zasady jest naszym zdaniem antytypicznym rokiem potopu? Z jakiego punktu widzenia stanie się to tym bardziej widoczne? Jaka jest dokładna długość antytypicznego roku potopu i jak długi jest jego jeden dzień? Jaką tabelkę poniżej podajemy?

      (61) Jaki czas podaliśmy w powyższej tabeli? O czym powinniśmy w każdym przypadku pamiętać i kiedy należy szukać antytypicznych wydarzeń? Ile wynosi suma tych lat i dlaczego dziesiętnie jest ona lekko krótsza niż 3925,50? Jakie jest antytypiczne znaczenie faktu, że koniec każdego wymienionego dnia w typie przynosił ulgę od poprzednich utrapień i był obietnicą dalszej ulgi?

      (62) Jak długi był pierwszy okres potopu i czym był wypełniony? Jak długi był to okres w antytypie i do jakiej daty nas doprowadza? Kiedy rozpoczął i zakończył się antytypiczny czterdziesty dzień? Jakie znamienne wydarzenie miało wtedy miejsce? Co w czasie ponad 430 lat działo się z tymi, którzy znajdowali się w antytypicznej Arce, oraz z tymi poza nią? Co otrzymali wierni w Izraelu, wchodząc w Przymierze Zakonu, i jak jest to pokazane w Piramidzie? Co zostało udzielone tym w antytypicznej Arce w czasie antytypicznego czterdziestego dnia? Co mogą zauważyć ci zaznajomieni z historią pierwszych 40 symbolicznych dni antytypicznego roku potopu?

      (63) Z ilu dni składa się pięć księżycowych miesięcy? Kiedy miały one swój początek i koniec? Do jakiej daty nas to doprowadza i kiedy rozpoczął się ten antytypiczny dzień? Jakie wydarzenie miało miejsce w typie pod koniec piątego miesiąca? Jakie wydarzenie jest tego antytypem? Co stałoby się, gdybyśmy przyjęli chronologię PBI oraz ich teorię pierwszych pięciu miesięcy potopu jako 150 dni? Czego jeszcze nie moglibyśmy wówczas uczynić?

      (64) Ile dni po spoczęciu przez arkę na górze Ararat zaczęły opadać wody? Co te trzy dni przedstawiają, kiedy dobiegły one końca i kiedy rozpoczął się ostatni z nich w antytypie? Co wydarzyło się w tym okresie? Co ta reforma przyniosła Izraelowi? Czym od tego czasu cieszył się Izrael i co było tego powodem?

      (65) Jak długo trwał w typie kolejny okres i co stało się widoczne ostatniego dnia? Jak długo dni te trwały w antytypie, kiedy się skończyły i kiedy rozpoczął się ostatni symboliczny dzień? Jakie wydarzenia miały miejsce w tym okresie? W jaki sposób Konstantyn zapewnił chrześcijanom wolność religijną? Kto jeszcze rozpoczął wówczas swą owocną działalność? Co wówczas stało się po raz pierwszy w historii? Czym było zagwarantowanie chrześcijanom religijnej wolności?

      (66) Kiedy dobiegł końca następny typiczny okres i co wydarzyło się ostatniego dnia? Czego typem jest typ 40 dni, do jakiej daty nas one doprowadzają i kiedy rozpoczął się ostatni symboliczny dzień? Jakie wydarzenia miały w tym okresie miejsce w antytypie? Co reprezentują kruk i gołębica? Co reprezentuje kruk z tych wersetów? Co i z jakim skutkiem Bonifacy próbował robić przed i po śmierci Karola Martela? Co można o nim powiedzieć jako sekciarzu? Jakie jest antytypiczne znaczenie faktu, że kruk nie wrócił do arki? Z kim Bonifacy prowadził niestrudzoną walkę? Do czego jego działalność we Francji i Niemczech zmusiła te kraje?

      (67) Co odpowiada gołębicy wypuszczonej przez Noego razem z krukiem? Czemu sprzeciwiali się przywódcy ruchu antykatolickiego i co podkreślali? Co odrzucali i na co kładli nacisk? Dlaczego ich działalność symbolizowana jest przez gołębicę? W jaki sposób Bonifacy doprowadził do stłumienia tego ruchu? Jak jest to pokazane w typie?

      (68) Co stało się siedem dni później? Co te dni reprezentują, kiedy się one zakończyły i kiedy rozpoczął się siódmy symboliczny dzień? Jaki ruch był wtedy aktywny? Gdzie wyjaśniliśmy główne cechy tego ruchu? Co jest pokazane w zerwanym liściu oliwnym w dziobie gołębicy? Co to dało antytypicznemu Noemu? Czego typem jest ponowne przyjęcie gołębicy do arki?

      (69) Co zrobił Noe siedem dni później? Jaki okres te dni reprezentują, kiedy dobiegły one końca i kiedy rozpoczął się antytypiczny siódmy dzień? Jakie wydarzenia odpowiadają trzeciemu wypuszczeniu gołębicy i jej niepowróceniu? Jakim człowiekiem był Alfred? Jakie formy jego działalności stały się antytypem trzeciego wypuszczenia gołębicy? Co widzimy w jego życiu i ruchu? Czego typem jest fakt, że gołębica nie wróciła do arki?

      (70) Jaka następna data jest wymieniona w typie? Ile dni po poprzedniej dacie nastąpił ten dzień i jak długi ten okres był w antytypie? Kiedy skończyły się antytypiczne 35 dni i kiedy rozpoczął się dzień trzydziesty piąty? Jakie wydarzenia miały miejsce w tym okresie? Do czego zachęcali wtedy papieże i co obiecywali? Do czego pobudził Francję papież Urban II na synodzie w Clermont w roku 1095 i jakie były tego następstwa? Ile krucjat zostało w sumie zorganizowanych przeciwko niewiernym i jak wyglądała ostatnia z nich? Dlaczego późniejsze wysiłki papieży, by ponownie podjąć krucjaty, kończyły się niepowodzeniem? Kiedy ostatnia chrześcijańska twierdza w Palestynie została zdobyta przez Saracenów? Czym były krucjaty oraz ich zakończenie?

      (71) Co Bóg rozpoczął przez Filipa Pięknego w roku 1295? Co jest dowodem znaczącego zakończenia tego procesu do października 1881 roku? Jakie dni są typem tego okresu, jak długo trwały one w antytypie, kiedy się zakończyły i kiedy rozpoczął się ostatni z tych antytypicznych dni? Co miało miejsce w czasie tego antytypicznego dnia? Od kiedy Młodociani Godni znajdowali się w antytypicznej Arce? Czego typem jest wyjście z arki? Kiedy warunki te zostały zagwarantowane, a kiedy zostaną stworzone?

      (72) Jakie jest pierwsze pytanie, na które odpowiemy? Jakie miesiące występują w Biblii? Jak długo trwa średni miesiąc księżycowy? W jaki sposób kalendarz księżycowy uwzględnia rzeczywisty czas każdej lunacji? W jakim miesiącu rozpoczął się potop? Kiedy zakończyło się pierwszych pięć miesięcy, jakie miesiące one objęły i z ilu dni w sumie się składały? Czego fakt ten dowodzi odnośnie twierdzeń PBI i pisarzy kościoła nominalnego?

      (73) Jakie jest drugie pytanie? Z czego składa się antytyp dni przed rokiem potopu i co reprezentuje rok potopu? Częścią którego obrazu było wejście do Arki? W jaki sposób Bóg traktował Abla, Enocha i Noego? W jaki sposób Bóg traktował klasy, zanim one zaistniały? Według jakiej zasady Bóg to czynił? W jaki sposób typ ten przedstawia Młodocianych Godnych oraz ich wejście do Arki? Dlaczego w obrazie potopu nie ma typicznego odniesienia do śmierci naszego Pana?

      (74) Jak brzmi trzecie pytanie? Dlaczego odpowiedź na to pytanie jest twierdząca? – podaj trzy stosowne argumenty. Dlaczego Alfred mógł być lepszym królem niż Dawid? Co jest bardzo prawdopodobne odnośnie członków klasy Maluczkiego Stadka?

      (75) Jakie jest nasze ostatnie pytanie? Omów kolejno dwie odpowiedzi na nie.

poprzednia stronanastępna strona