Epifaniczny tom 11 – rozdział 5 – str. 343-352

poprzednia stronanastępna strona

Podróż do Góry Synaj

PYTANIA

     (1) Jakie jest dwojakie zastosowanie doświadczeń Izraela przy Morzu Czerwonym? Co przedstawia prowadzenie przez Mojżesza Izraela od Morza Czerwonego z punktu widzenia wyzwolenia poczytanego? Co reprezentuje marsz do Synaju? Jak jest to pokazane? Co napotkał Kościół zaraz po Pięćdziesiątnicy i kiedy jeszcze Kościołowi towarzyszyły te same warunki? Jak jest to pokazane? Jaki brak i jakie doświadczenia panowały na początku siódmego tysiącletniego dnia? Jak jest to pokazane? Jakie nauki do tego doprowadziły? Jak jest to pokazane?

     (2) Czego powodem były te gorzkie doktryny i doświadczenia? Jak jest to pokazane? Co twierdzili i o co pytali? Jak jest to pokazane? Co wtedy uczynił Jezus i dlaczego, a co odpowiedział Bóg? Jak jest to pokazane? Co wówczas uczynił Jezus – przez kogo i z jakim skutkiem? Jak jest to pokazane i potwierdzone? Jakie dwie rzeczy w związku z tym uczynił Jezus? W jakich doświadczeniach jest pokazana część tych prób w odniesieniu do przesiewawczych wodzów? Jak jest to pokazane? Co Jezus obiecał i na jakich warunkach? Jak to wszystko jest pokazane? Dlaczego mógł to obiecać? Jak jest to pokazane? Jakie jest jeszcze inne zastosowanie?

     (3) Jakie było następne doświadczenie w podróży antytypicznego Izraela? Jak zostało pokazane i potwierdzone? W czyich oczach wodzowie są wielkimi, a w czyich nie – kim byli główni z tych wodzów? Jak są oni pokazani? Kim byli inni z tych wodzów? Jak są oni pokazani? Co te symboliczne źródła i palmy dawały ludowi Bożemu? Jak rzeczy te są pokazane?

     (4) Jaka jest następna grupa doświadczeń podróży Kościoła do Królestwa i Nowego Przymierza? Gdzie jest to pokazane? W czym pokazane jest przejście z poprzednich do obecnych doświadczeń? Co przedstawia pustynia Sin? Co w antytypie sugeruje znaczenie słowa Synaj? Co przedstawia przyjście Izraela na pustynię Sin dokładnie miesiąc po wyjściu? Co lud Pana czynił wobec Jezusa i Jego rzeczników w tych kontrowersjach? Jak jest to pokazane? Czego oni żałowali? Jak jest to pokazane? O co oskarżali Jezusa i Jego rzeczników? Jak jest to pokazane?

     (5) Jakiego zapewnienia Bóg udzielił Jezusowi? Jak jest to pokazane? Co lud Boży miał czynić, by go uzyskać, i co takie postępowanie miało umożliwić Bogu? Jak jest to pokazane? Co reprezentują tutaj siedem dni? Co bracia mieli czynić w czasie każdego z pierwszych sześciu dni? Jak jest to pokazane? W jakim okresie i dlaczego mieli zebrać tyle, by wystarczyło na dwa okresy? Jak jest to pokazane? Jakim miało być dzieło Laodycei – jak miała pojawiać się wtedy nowa prawda i dlaczego? Czego typem jest więc zbieranie i kiedy bezpośrednie badanie Biblii jest szczególnie zabronione ludowi Pana? Z jakimi wyjątkami? Jak jest to potwierdzone? Jak wyglądało to wcześniej? Dlaczego niektórzy potknęli się o to zarządzenie Lodycei? Kiedy podamy więcej szczegółów na ten temat?

     (6) Co Jezus i Jego rzecznicy powiedzieli szemrzącemu ludowi Pana? Jak jest to pokazane? Czemu miało to służyć? Jak jest to pokazane? Co mimo tego miał On czynić? Jak jest to pokazane? Dlaczego te dwie rzeczy miały być dokonane? Jak jest to pokazane? Do czego nie było uzasadnionego powodu i jak ich szemranie przeciwko Bogu miało wyjść na jaw? Jak jest to pokazane? Dlaczego to szemranie w rzeczywistości było przeciwko Bogu? Jak jest to pokazane? Co i dlaczego Jezus polecał przy każdym szemraniu? Jak jest to pokazane? Co miało miejsce w trakcie takiego mówienia i zwracania na to uwagi przez lud? Jak jest to pokazane? Co następnie czyni Jehowa? Jak jest to pokazane?

     (7) Co zatem następowało w każdym okresie – jak i w czym? Jak jest to pokazane? Gdzie zostały podane na ten temat szczegóły? Czego i jak zgodnie z obietnicą Pan udzielał? Jak jest to pokazane? Co lud Pana czynił przy stawaniu się na czasie każdej nowej prawdy? Jak jest to pokazane i jakie jest dosłowne tłumaczenie hebrajskich słów man hu? Jakiej odpowiedzi udzielił Jezus? Jak jest to pokazane? Jakie hebrajskie słowo stało się nazwą tego pokarmu? Jak manna może być jednocześnie typem prawdy i Jezusa? Co czynimy, spożywając ją? Jak jest to potwierdzone? Co rozkazał Bóg, gdy prawda stała się na czasie? Jak jest to pokazane? Jaką miarę każdy zbierał i jadł? Jak jest to pokazane?

     (8) Co i dlaczego było zabronione i nakazane każdemu zgromadzeniu i jednostce? Jak jest to pokazane? Czego niektórzy nie chcieli czynić i jakie były trzy tego skutki? Jak jest to pokazane? Co i kiedy czynił lud Pana? Jak jest to pokazane? Jak długo ta prawda pozostawała i co nie było podawane w czasie próby? Jak jest to pokazane i potwierdzone? W jakim okresie występowały szczególnie duże ilości prawdy i w czym można to zauważyć? Jak jest to pokazane? Jaka inna prawda była wtedy widoczna i co czynił z nią lud Boży? Jak jest to pokazane? Co i w jaki sposób następnie uczynili wodzowie ? Jak jest to pokazane?

     (9) Jakiej odpowiedzi udzielił nasz Pan? Jak jest to pokazane? Co wodzowie mieli przygotować na piśmie i na jaki okres miało to mieć wartość? Jak jest to pokazane? Jakie dzieła były wykorzystane przez naszego Pastora oraz Wydawcę i co ten drugi czyni na potrzeby Tysiąclecia? Co zatem uczynili wodzowie i prowadzeni przez nich w okresie Filadelfii? Jak jest to pokazane? Jakich dwóch rzeczy nie czynią te pisma? Jak jest to pokazane w każdym przypadku?

     (10) Co i dlaczego Jezus poleca na czas Laodycei i Tysiąclecia? Jak jest to pokazane? Co w tym czasie ogłasza? Jak jest to pokazane? Czym pod tym względem różniły się wcześniejsze okresy? Jak jest to pokazane? O czym Pan nas zapewnia w odniesieniu do siódmego okresu? Jak jest to pokazane? Dlaczego Pan podał ten zakaz i co lud Pana zyskuje, jeśli go przestrzega?

     (11) Co niektórzy czynili pomimo tych ostrzeżeń? Jak jest to pokazane? Czego i dlaczego nie znaleźli? Jak jest to pokazane? Co Bóg polecił uczynić Jezusowi w związku z tym złym postępowaniem? Jak jest to pokazane? Dlaczego została zwrócona ta uwaga? Jak jest to pokazane? Czego zatem On wymaga? Jak jest to pokazane? Do kogo nie odnosi się ten typ?

     (12) Co lud Boży przypisuje prawdzie? Jak jest to pokazane i potwierdzone? Jakie inne cechy posiada prawda? Jak jest to pokazane? Czym napełnia wrażliwych na nią? Co Jezus polecił po raz drugi? Jak jest to pokazane? Jakie były tego wyniki? Jak jest to pokazane? Jakiego dodatkowego polecenia udzielił Jezus Swoim rzecznikom? Jak jest to pokazane? Jak i w jakim celu mieli zachować tę naukę? Jak jest to pokazane? Co zrobiono z tym poleceniem? Jak jest to pokazane? Do czego i jak długo służy prawda? Jak jest to pokazane? Jaką i dlaczego jest ich zdolność do przyjmowania prawdy? Jak jest to pokazane?

     (13) Co widzimy z obecnych rozważań – podaj krótko te doświadczenia w omówionych już aspektach? Jaki jest antytyp 2Moj. 17:1-7 oraz 17:8-16 – gdzie jeszcze pokazane są inne zarysy doświadczeń z podróży Wieku Ewangelii? Jaki jest antytyp różnych zarysów 2Moj. 17:1? Czego doświadczył lud Boży przed orzeźwieniem – szczególnie na jakim punkcie i z jakiego powodu?

     (14) Co tacy ludzie czynili i co z tego powodu powstawało? Jak jest to pokazane? Czego dokonywał wśród nich Jezus przez Swoich rzeczników? Jak jest to pokazane? Co robili czyniący zło? Jak jest to pokazane? O co Go obwiniali przez opozycyjną postawę, czyny i nauki i o co jednocześnie pytali? Jak jest to pokazane? Co następnie uczynił Jezus w Swoich rzecznikach? Jak jest to pokazane? Co polecił Bóg? Jak jest to pokazane? Jak ta urzędowa władza była wcześniej użyta? Jak jest to pokazane?

     (15) Co Bóg obiecał? Jak jest to pokazane i potwierdzone? Co następnie Bóg polecił Mu uczynić w Jego rzecznikach i jak nasz Pan to wykonał? Jak jest to pokazane? Co w tych doświadczeniach spotkało lud Boży i skąd o tym wiemy? Jak jest to pokazane? W czym lud Boży brał udział przez to doświadczenie i jak zachowywali się błądziciele? Jak jest to pokazane? Czym krzyż wciąż pozostaje?

     (16) Jakie inne doświadczenie było udziałem ludu Bożego, według w.8? Jak jest to pokazane? Komu i jakie polecenie wydał Jezus? Jak jest to pokazane? Co obiecał im na czas bitwy? Jak pokazane w szczegółach? Co uczynili członkowie gwiezdni? Jak jest to pokazane? Kto udał się na szczyt embrionalnego Królestwa? Jak jest to pokazane? W jakich warunkach lud Boży miał przewagę? Jak jest to pokazane?

     (17) Jak nie działa, a jak działa moc naszego Pana? Jak jest to pokazane? Kto współpracował z Nim do zwycięstwa i na jakie dwa sposoby Go wspomagał? Jak jest to pokazane? Kto udzielał pomocy kapłańskiej, a kto lewickiej? Jak jest to pokazane? Jaki będzie tego wynik, i to aż do końca Wieku, i jaki był rezultat dla antytypicznego Jozuego? Co Bóg polecił Jezusowi zapisać? Jak jest to pokazane? Co więc uczynił Jezus i jaki czas kiedyś nadejdzie? Jak jest to pokazane i potwierdzone?

     (18) Co jest pokazane w 2Moj. 18 – jako ciąg dalszy czego? Co jest przedstawione w 2Moj. 3:4 oraz 2Moj. 18? Kogo reprezentują Jetro i Mojżesz? Na co w 2Moj. 18 Bóg zwrócił szczególną uwagę? Jak jest to pokazane? Co możemy zauważyć przed kontynuowaniem naszego rozważania i co będzie w nim podkreślone?

     (19) Co Jezus zrobił z Kościołem i dwoma klasami usprawiedliwionych między 1846 a 1874? Jak jest to pokazane? W jaki sposób zostali oni ponownie przyprowadzeni do Jezusa? Jak jest to pokazane? Jaką klasę Jezus najpierw rozwinął po Swoim uwielbieniu – w jakim sensie był w niej obcym? Jak rzeczy te są pokazane? Czego przypomnieniem byli dla Niego ci mniej wierni? Jak jest to pokazane? Przez co Bóg oznajmił Jezusowi, że utrzymuje z Nim społeczność, i jak przyprowadził do Niego wspomniane klasy? Jak jest to pokazane?

     (20) Jak nasz Pan zareagował na poselstwo i działania Boga? Jak jest to pokazane? Co obydwaj wyrazili i gdzie zajęli stanowisko? Jak jest to pokazane? Jakie Jezus dał świadectwo, o czym opowiedział i co podkreślał? Jak jest to pokazane? Jakiej odpowiedzi udzielił Bóg? Jak jest to pokazane? Co Bóg w Swej mądrości i mocy sprawił? Jak jest to pokazane? Jak Bóg pokazał Swoją wyższość – w odniesieniu do kogo to zademonstrował? Jak jest to pokazane? Co Bóg podkreślił, dokonując tych rzeczy? Jak jest to pokazane? Czym karmił się Kościół i jego wodzowie? Jak jest to pokazane?

     (21) Co podają w.1-12 i kto miał przywilej w tym uczestniczyć, a co jest przedstawione w w.13-27? Ile ma ono zastosowań i które z nich będzie tutaj rozważone? Do czego odnosi się ten typ – wyjaśnij przytoczone wersety? Z kim nauczyciele ci nie są identyczni i jaka jest między nimi różnica? Do czego pobudziła Jezusa Jego gorliwość? Jak jest to pokazane? W czym można to najłatwiej zauważyć? Kiedy panowała podobna sytuacja i z czego wielu w ten sposób korzystało? Jak jest to pokazane? Kto to obserwował i co uczynił? Jak jest to pokazane?

     (22) Jak i jaką Jezus podał odpowiedź? Jak jest to pokazane? Jak rozwiązywał On te problemy? Jak jest to pokazane? Na co Bóg wskazał? Jak jest to pokazane? Do czego wzywały Jezusa czyny Boga? Jak jest to pokazane? Co ta rada sugerowała? Jak jest to pokazane? Jakie dwie rzeczy miało to przynieść ludowi? Jak jest to pokazane?

     (23) Co musiał zrobić, by to osiągnąć? Jak jest to pokazane? W jakich czterech funkcjach powinien On postawić ich w Kościele? Jak jest pokazana każda z tych funkcji? Jakie miały być ich obowiązki? Jak jest to pokazane? Jakie miały być korzyści takiego rozwiązania? Jak jest to pokazane? O czym Bóg Go zapewnił? Jak jest to pokazane? Jak Jezus wprowadził tę radę w czyn? Jak jest to pokazane? Jak sprawowali oni nadzór? Jak jest to pokazane? Co uczynił Jezus, gdy Bóg podał te instrukcje, a co uczynił Bóg? Jak jest to pokazane?

     (24) Jaki jest związek czasowy wydarzeń z 2Moj. 18 oraz 19:1,2 i skąd się tego domyślamy? Czyj pogląd to obala? Co przedstawia ten trzeci miesiąc? Jak jest to potwierdzone? Kiedy lud Boży dotarł do czasu Królestwa? Jak jest to pokazane? Przez jakie doświadczenia już przeszedł, a w jakie wtedy wszedł? Jak jest to pokazane? Przez jakie doświadczenia zatem przechodził i co tworzyło się poza zasłoną? Jak rzeczy te są pokazane? Co przez cały Wiek czyni klasa Chrystusa? Jak rzeczy te są pokazane? Kiedy w czasie takiego wstępowania Bóg daje Swe polecenie – jakie ono jest? Jak jest to pokazane? Co Bóg mu obiecał? Jak jest to pokazane? Jakie postawił warunki? Jak jest to pokazane? Jak rozwinął myśl o staniu się Jego szczególnym skarbem? Jak jest to pokazane? Co zgodnie z Boskim poleceniem Jezus miał oferować przez cały Wiek? Jak jest to pokazane?

     (25) Skąd wiemy, że wodzowie tak nauczali lud? Jak jest to pokazane? Co i kiedy Jezus robił z ich odpowiedzią? Jak jest to pokazane? Kiedy, w jaki sposób i w jakim celu Bóg mówił do Jezusa? Jak te rzeczy są pokazane? Co wtedy oznajmiał Jezus? Jak jest to pokazane? Co Bóg polecił Jezusowi? Jak rzeczy te są pokazane? Do czego i dlaczego miało to być przygotowaniem? Jak jest to pokazane?

     (26) Co Bóg polecił Jezusowi? Jak jest to pokazane? Co każda klasa miała czynić? Jak jest to pokazane? Co miało spotkać tych, którzy to lekceważyli w każdej z klas? Jak jest to pokazane? Czego Bóg zakazywał i co miało stać się z osobą dopuszczającą się służby plamiącej Królestwo? Jak jest to pokazane? Co miało stać się z takim rządem oraz systemem antychrysta lub fałszywego proroka? Jak jest to pokazane? Co miało mieć miejsce w czasie długiego trąbienia siódmej trąby? Jak rzeczy te są pokazane?

     (27) Co następnie uczynił nasz Pan i jaki był tego wynik dla każdej z klas? Jak jest to pokazane? Co polecał i do czego nawoływał nasz Pan przez cały Wiek? Jak jest to pokazane? Jaki okres był porankiem trzeciego tysiącletniego dnia i co miało wtedy miejsce? Jak jest to pokazane? Jak rzeczy te wpływają na ludzi? Jak jest to pokazane? Czego dokonał nasz Pan przez takie połączenie tych rzeczy? Jak jest to pokazane?

     (28) Czym była przykryta klasa Królestwa poza zasłoną? Jak jest to pokazane? Jakie były nauki na ten temat? Jak jest to pokazane? Co Królestwo uczyniło ze społeczeństwem? Jak jest to pokazane? Co czyniła klasa Chrystusa poza zasłoną w czasie brzmienia ostatniej trąby? Jak jest to pokazane? Co wtedy uczynił Bóg i do czego wezwał klasę Chrystusa w ciele? Jak jest to pokazane? Co wybuchło wśród braci – do czego i dlaczego pobudziło to Boga? Jak jest to pokazane? Czego byliby w ten sposób winni? Jak jest to pokazane i dlaczego pasuje tutaj słowo spekulować – jak dochodzi do spekulowania?

     (29) Czego ci poza Obozem nie powinni sami rozwiązywać i co powinni studiować? Czego – ci w Obozie? Czego – ci na Dziedzińcu? Czego – ci Świątnicy? Czego – ci w Świątnicy Najświętszej? Jak rzeczy te były realizowane w czasie Paruzji i Epifanii? Co należy zauważyć co do czasu zakazu spekulowania?

     (30) Z jakich powodów zakaz ten nie został dany ludowi Bożemu w Paruzji i Epifanii, a z jakiego został? Czemu miało to zapobiec w przypadku członków Maluczkiego Stadka, Wielkiej Kompanii, Młodocianych Godnych, tymczasowo usprawiedliwionych, Obozowców oraz tych poza Obozem? Co w związku z tym miało miejsce w Paruzji i Epifanii – w czym można to zauważyć? Jak jest to potwierdzone? Kto jest szczególnie zagrożony spekulowaniem – jakich dwóch napomnień On im udziela? Jak jest to pokazane? Jaki był tego rezultat w przypadku tych, którzy posłuchali, oraz tych, którzy nie posłuchali tego ostrzeżenia? Jak jest to pokazane?

     (31) Co nasz Pan wie o niższych klasach z tego punktu widzenia – jakiej odpowiedzi dzięki tej wiedzy udzielił Bogu? Jak jest to pokazane? Czego dokonują te ograniczenia? Jak jest to pokazane? Co Bóg wie, gdy chodzi o rezultaty „wpatrywania się”, spekulowania i na co w związku z tym położył nacisk? Jak jest to pokazane? Co potem pokazał Jehowa? Co potwierdza, że 2Moj. 19:3-25 stosuje się wyłącznie do Paruzji i Epifanii? Kogo typem są Mojżesz i Aaron w w.24?

     (32) Co i dlaczego ci dwaj Posłannicy mogą czynić bez spekulowania? Jak jest to pokazane? Co by się stało, gdyby próbowali otworzyć werset nie na czasie – czy czynili to? Czego nikt inny nie mógł posiadać i dlaczego? Jak jest to pokazane? Co więc Jezus uczynił? Jak jest to pokazane? Jak to ostrzeżenie jest traktowane i z jakimi skutkami? Przed czym i dlaczego ostrzegamy wszystkich z ludu Pana?

poprzednia stronanastępna strona