Epifaniczny tom 11 – rozdział 4 – str. 297-309

poprzednia stronanastępna strona

Wyzwolenie pozostałych Izraelitów

PYTANIA

         (1) Co reprezentuje marsz Izraela przez pustynię do Morza Czerwonego, a co – jego doświadczenia przy Morzu Czerwonym? O czym w typie i antytypie traktuje 2 Moj. 14? Co w tym obrazie przedstawia Morze Czerwone, a co – polecenie przez Boga Mojżeszowi, gdzie rozmieścić obóz Izraela? Jak był położony Izrael przy Morzu Czerwonym w stosunku do przodu, boków i tyłu? Co oznacza i przedstawia Fihahirot, Baalsefon oraz Migdol? Czego typem jest połączenie tych szczegółów na temat położenia obozu Izraela? Jak potwierdza to Obj. 20:7-9? Co Bóg podaje w w.3 i 4?

         (2) W jaki sposób te cztery powody mają zastosowanie w antytypie? Co oznacza w antytypie pierwszy z tych powodów? Co – drugi? Co – trzeci? Co – czwarty? Co te cztery antytypiczne powody usprawiedliwiają? Co przedstawia obozowanie Izraela w zaleconych warunkach?

         (3) Czego typem jest uświadomienie sobie przez faraona ucieczki Izraela z niewoli do wolności i za co szatan uzna ten stan? Co jest pokazane przez faraona i jego sług w w.5? Czego typem jest ich żal z powodu pozwolenia na uwolnienie Izraela i co to oznacza w typie i antytypie? Jakie typiczne i antytypiczne znaczenie ma pytanie: „Dlaczego to uczyniliśmy (…)”? Co przedstawia przygotowanie przez faraona wozów? Dlaczego będzie on w Małym Okresie stwarzał organizacje i co poprzedzi ich stworzenie? Jaki wyciągamy wniosek odnośnie czasu trwania Małego Okresu na podstawie długości równoległych Żniw i czego będzie to równoległością? W jaki sposób Piramida rzuca światło na datę 2914? Kto niewątpliwie zajmie już swoje miejsce do roku 2914? Gdzie jest to przedstawione w wymiarach przybliżonych, a gdzie dokładnych? Jakie jest prawdopodobne symboliczne znaczenie nierównego zakończenia korytarza?

         (4) Jaki możemy wyciągnąć wniosek z równoległości Żniwa? Jakie będą okresy przesiewań Małego Okresu – czemu odpowiada każdy z nich pod względem czasu i wydarzeń? Co (poza równoległościami) wskazuje na cztery z tych sześciu przesiewań wspomnianych w typie? W jaki sposób i dlaczego tych pięć przesiewań będzie się różniło od swych równoległości w Żniwie Żydowskim i Ewangelii? W jaki sposób szatan będzie badał wszystkich – opisz jego zachowanie? Czego antytypem będzie ta procedura?

         (5) Jakie dwie rzeczy są pokazane w przygotowywaniu przez szatana jego organizacji – z czym zawsze będzie związana druga z nich i dlaczego? Ile wozów wziął ze sobą faraon do pościgu za Izraelem – jakie i dlaczego jest znaczenie tej liczby? O jaką doskonałość tutaj nie chodzi, a o jaką chodzi – czego zatem nie pokazuje w antytypie 600 wozów? Jak i dlaczego powinniśmy podchodzić do liczby organizacji, jakie stworzy szatan? Kogo typem są przełożeni nad wozami faraona?

         (6) Co zatwardziło serce faraona i co zatwardzi serce szatana? Jak nie powinniśmy rozumieć zatwardzania przez Boga ich serca? W jakim zakresie Bóg pozwoli szatanowi na wolność i jaki będzie to miało wpływ na szatana? W jaki sposób Bóg i szatan zatwardzą serce szatana? Co przedstawia pościg za Izraelem przez faraona i w jaki sposób szatan będzie kusił rodzaj ludzki? Jaki, krótko mówiąc, będzie antytyp ścigania Izraela przez faraona i jaki jest wydźwięk częstego używania ostatniego zdania z w.8?

      (7) Ile przesiewań obejmuje jeden akt kuszenia i dlaczego? Co przedstawia dogonienie Izraela przez wszystkie konie, wozy, jeźdźców i armię faraona – co przedstawiają konie, wozy, jeźdźcy i armia? Jaki możemy wyciągnąć wniosek z faktu, że ofiary szatana zaatakują miasto umiłowane i obóz świętych? Jaką obietnicę otrzyma w Tysiącleciu rodzaj ludzki w formie zachęty do zwycięstwa? Jakie sugestie szatan będzie powtarzał ludzkim sercom w miarę upływu czasu?

      (8) Z jakimi błędami szatan połączy tę sugestię i związaną z nią nadzieję? Czego uda mu się dokonać między październikiem 2874 a kwietniem 2878 – jaki będzie efekt tej agitacji? Na czym prawdopodobnie będzie polegał ruch przeciwko okupowi? Jak długo będą biegły te wydarzenia i jak wiąże się to z wiarą w Boskie obietnice? W jaki sposób może to wpłynąć na przesiewanie niewiary? Co z inicjatywy szatana będzie aktywne w przesiewaniach – czym biorący udział w drugim przesiewaniu będą się różnić od tych z pierwszego przesiewania? Jakie formy hipokryzji zademonstrują przesiewawczy wodzowie i przesiani przez nich i dlaczego? Jak może zmienić się agitacja na tym etapie Małego Okresu?

      (9) Jak wydarzenia będą biegły między październikiem 2884 a czerwcem 2891? Co będzie miało następnie miejsce przez około trzy lata i jaki będzie tego charakter? Co szatan osiągnie przez przesiewanie zjednoczeniowe i jaki będzie ono miało zakres? Jakie będą tego rezultaty i jaką nadzieję wzbudzi to u szatana? Do jakiego poziomu rozwinie się do wtedy agitacja – co nastąpi między październikiem 2894 a czerwcem 2901 i zaraz potem? Do jakiego poziomu dojdzie wówczas agitacja i co będzie w jej trakcie sugerowane? Która strona w rzeczywistości będzie popełniała grzech – co na to wskazuje i jaki będzie efekt tego przesiewania?

      (10) Co wówczas nastanie – na jak długo i co będzie wtedy robił szatan? Jaki błąd wciąż będzie propagowany i do czego doprowadzi? Co szatan zdobędzie w tym przesiewaniu i jaka będzie rzesza zwolenników i narzędzi szatana przy końcu tego przesiewania? Co stanie się wtedy bardzo wyraźne? W jaki sposób szatan stopniowo będzie nasilał grzeszne działania przesianych przez siebie od pierwszego do końca piątego przesiewania? Jaka będzie umysłowa postawa przesianych w spornej kwestii między nimi a Godnymi? Co będą w tym czasie jednoznacznie zdecydowani zrobić – pod wpływem jakiego zwodniczego pozoru? Do czego wówczas szatan ich pobudzi – do jakiego stopnia przemocy prawdopodobnie dojdzie? Dlaczego jest to prawdopodobne? Jaki nie może być nasz pogląd w tej sprawie i dlaczego?

      (11) Gdzie faraon dogonił Izraela, gdzie został wyjaśniony antytyp tego ustawienia i co nasze wyjaśnienie w.9 potwierdza? Co jest opisane w w.10 – jak zostało to ogłoszone i czego jest to typem? Jak będzie wyglądało antytypiczne zbliżenie się i jakie czynniki będą ogłaszać pokusy szatana w pięciu przesiewaniach? Co przedstawia podniesieniu oczu i zauważenie przez Izraelitów zbliżających się wojsk? Co przedstawia ich wielki strach i co pozwala nam zrozumieć to cierpienie? Co możemy przy okazji zauważyć o pięciu przesiewaniach z punktu widzenia Biblii i Piramidy? Czego typem jest wołanie Izraela do Pana?

      (12) Czego typem jest skarga Izraela wobec Mojżesza? Jak złożona będzie antytypiczna skarga – wobec kogo i od kiedy do kiedy Mojżesz jest ich typem w tej historii? Co pozwoli Jezusowi i Kościołowi nie karcić, lecz współczuć restytucjonistom? Co przedstawia zachęcenie Izraelitów przez Mojżesza? Co oznacza i przedstawia zalecenie Mojżesza dla Izraela, by stał spokojnie – kiedy właściwe jest w antytypie takie postępowanie?

      (13) Czego typem było patrzenie przez Izrael na wybawienie Pańskie? Co przedstawia wyzwolenie Izraela w tamtym dniu? Co przedstawiają słowa Mojżesza do Izraela, że nie będzie widział Egipcjan aż do Wieku? Jakiej wielkiej pociechy Mojżesz udzielił Izraelowi, a Pan udziela nam? Co zapewnienie Mojżesza oznacza w antytypie? Jaką zasadę podaje nam Pan przez tę sugestię?

      (14) Jakie błędne tłumaczenie w w.15 podaje przekład A.V. – jakie jest bardziej poprawne tłumaczenie oraz jego typiczne znaczenie? Czym nie jest w typie i antytypie pytanie Boga, sugerowane przez przekład A.V., a czym ono jest? Na co Bóg nie czeka i co poleca?

      (15) Co reprezentuje polecenie przez Boga Mojżeszowi, by podniósł laskę i wyciągnął rękę – co przedstawia uczynienie tych rzeczy nad Morzem Czerwonym? Czego typem jest rozdzielenie Czerwonego Morza? Co przedstawia oświadczenie Boga, że Izrael przejdzie przez morze suchą stopą? Co przedstawiają słowa Boga, że zatwardzi serca Egipcjan, by poszli za Izraelem w morze? Czego typem są słowa Boga, że będzie uwielbiony w faraonie i jego całej armii? Co przedstawiają słowa Boga, że Egipcjanie uznają Go jako Jehowę i do czego się to przyczyni?

      (16) Co opisuje pozostała część tego rozdziału? Jaki był pierwszy krok w tym programie? Kim był anioł Pana z w.19 i kogo jest on typem? Czego typem jest tutaj słup ognia? Czego typem jest związek między aniołem a słupem? Co przedstawia umieszczenie słupa między obydwoma grupami i co ilustruje ten antytyp? Dlaczego prawda ma taki skutek? W czym widzieliśmy tego przykład – jak różny skutek prawda ma na wiernych i niewiernych?

      (17) Czego dokona prawda dla wiernych, a czego – dla niewiernych Małego Okresu? W odniesieniu do jakich pięciu rzeczy będą widoczne te dwa skutki? Dlaczego tak się dzieje i jaka jest w tym rola Boga i szatana? Jak prawda na czasie działa na wiernych i niewiernych – podaj przykład Żniwa Ewangelii i Małego Okresu? Czego typem jest to, że Egipcjanie i Izraelici przez całą noc byli utrzymywani z dala od siebie? Dlaczego prawda niesie ze sobą te dwa odmienne skutki?

      (18) Co przedstawia wyciągnięcie ręki przez Mojżesza w stronę morza – co przedstawia tutaj Morze Czerwone w trzech znaczeniach? Czego typem jest wyciągnięcie ręki przez Mojżesza – dzięki czyjej stało się to mocy i co przedstawiają te myśli? Co reprezentuje silny wschodni wiatr i jego wianie? Czego typem jest rozdzielenie przez niego wód i cofnięcie się morza w głąb lądu? Co przedstawia wianie wiatru przez całą noc?

      (19) Co przedstawia odsłonięta rafa dla wiernych i co oznaczało i przedstawiałoby to, gdyby Izraelita zszedł z rafy? Co przedstawia przechodzenie przez Izraelitów środkiem morza? Jaki jest charakter słów stwierdzających, że woda była murem dla Izraelitów – jakim dwóm celom służyły mury starożytnych miast? W jaki sposób te myśli mają zastosowanie do wód jako muru dla Izraela w typie i antytypie? Jakich czynów źli będą unikać w antytypie i dlaczego?

      (20) Co będzie się wydawało drogą posłuszeństwa dla złych Małego Okresu? Jaki będzie rzeczywisty charakter ich postępowania i co wystawi ich na to złudzenie? Jaki jest antytyp gonienia Izraelitów przez Egipcjan aż do odsłoniętej rafy? Za kim jeszcze będzie to pościg i dlaczego – na co wskazują odnośne słowa w typie? Kim byli ścigający – co to pokazuje i czego będą wymagać próby tego czasu? Dlaczego będzie musiało tak być? Jaki będzie rezultat ostatecznej próby?

      (21) Czego typem jest poranna straż? Jak jest to pokazane w Piramidzie? Czego Bóg udzieli wiernym przez Chrystusa tuż po czerwcu 2911 i co jeszcze będzie jednocześnie czynił – jak należy to rozumieć? Jak Bóg zmieni postępowanie pod koniec szóstego przesiewania i w czym jest to pokazane? Na co wskazuje patrzenie przez Boga na Egipcjan przez słup obłoku i ognia? Co przedstawia pomieszanie przez Boga szyków Egipcjan – co na ten temat wiemy i czego możemy być pewni?

      (22) Co reprezentują koła wozów oraz ich zrzucenie przez Boga z wozów Egipcjan? Co wiemy o wypełnieniu się tego typu i dlaczego? Jakie trzy rzeczy pokazane są poruszaniu się wozów Egipcjan z wielkim trudem? Kiedy nastaną te przeszkody i dlaczego? W związku z czym te niekorzystne rzeczy prawdopodobnie staną się udziałem antytypicznych Egipcjan i jak będzie to przebiegało? Jakie będzie ich położenie i w czym jest ono pokazane w typie?

      (23) Co przedstawia polecenie przez Boga Mojżeszowi, by wyciągnął rękę nad morze – by wyciągnął rękę nad morze, tak by jego wody powróciły i przykryły rafę – by pochłonęły wozy – oraz by sprowadził wody na jeźdźców? Co przedstawia spokojne czekanie przez Boga, dopóki Izrael nie był bezpieczny po drugiej stronie, a wszyscy Egipcjanie na rafie? Co cała ta scena pokazuje w typie i antytypie?

      (24) Co przedstawia wyciągnięcie przez Mojżesza ręki nad morze, powrót morza z jego mocą oraz wystąpienie tego faktu z nastaniem poranka? Dlaczego nie należy się spodziewać, że zniszczenie będzie natychmiastowe i do czego skłania nas ten fakt? Czego typem jest uciekanie Egipcjan przed zniszczeniem – jakie mogą być narzędzia wykonywania śmierci i sposoby jej uniknięcia? Jaka może być kolejność egzekucji i dlaczego właśnie taka? Jaką będzie ta scena dla bezbożnych, a jaką dla sprawiedliwych? Czego typem jest zniszczenie przez Jehowę (pozbycie się) Egipcjan w morzu?

      (25) Co przedstawia powrót wód? Czego typem jest przykrycie wodami wozów Egipcjan oraz to, że nie zostały one odzyskane? Co przedstawia przykrycie wodą egipskich wojsk oraz to, że one nie powróciły? Czego typem jest zalanie wodami jeźdźców oraz to, że oni nie powrócili? Co oznacza, że zginął każdy Egipcjanin, który wszedł do morza?

      (26) Dlaczego potrzebne jest wyjaśnienie naszego stwierdzenia, że Morze Czerwone reprezentuje wtórą śmierć – tylko w odniesieniu do kogo obowiązuje ta definicja? Dlaczego właściwym jest nazywanie antytypicznego Morza Czerwonego wtórą śmiercią – pomimo jakiego faktu? Z czym jest tożsame antytypiczne Morze Czerwone? Jakie wersety biblijne wspominają o jeziorze ognia? Tylko kiedy może być ono nazwane wtórą śmiercią – w odniesieniu do kogo i czego nie jest ono w Biblii nazywane wtórą śmiercią? Jaką uwagę uzasadniają wszystkie wersety na temat jeziora ognia jako wtórej śmierci? Jakie istoty i rzeczy pójdą do jeziora ogania, choć nigdy nie będą podlegać drugiemu wyrokowi śmierci? Jak Pismo Święte traktuje ten fakt – dlaczego mimo to możemy nazywać to jezioro wtórą śmiercią? O czym powinniśmy pamiętać, nazywając Morze Czerwone wtórą śmiercią? – jaka definicja odpowiada każdemu użyciu jeziora ognia i antytypicznego Morza Czerwonego?

      (27) Co przedstawia przejście Izraelitów przez odsłoniętą rafę oraz pokonanie przez nich pokusy poddania się Egipcjanom? Czego typem jest przejście przez nich po suchym gruncie środkiem morza oraz uczynienie tego suchą stopą? Czego typem są wody będące dla nich murem w dwóch znaczeniach? Jak Bóg postępuje z tymi, którzy są Mu wierni?

      (28) W jakich wersetach pokazane są metody użyte przez Boga do wybawienia Izraela – jakie są te różne metody i co one przedstawiają? Czego typem jest oglądanie przez Izrael martwych Egipcjan na brzegu morza?

      (29) Co przedstawia dostrzeganie przez Izrael wielkiej ręki, którą Bóg użył wobec Egipcjan? Czego typem jest bojaźń oraz wiara Izraelitów w Boga i Mojżesza, sługę Bożego? Co zakończyliśmy wraz z 2 Moj. 14, a co jeszcze pozostaje do rozważenia?

      (30) Co jest pokazane w 2 Moj. 15:1-21? Gdzie jeszcze można znaleźć podobną pieśń – jakie są główne różnice między nimi? Co pozwoli nam lepiej zrozumieć tę pieśń i kto jest wychwalany w 2 Moj. 15:1-21? Jaki jest charakter tej pieśni z tego punktu widzenia?

      (31) Jako kto Mojżesz śpiewał tę pieśń – kogo w tym przedstawia, komu i w związku z czym będzie ona śpiewana? Kogo typem są synowie Izraela? Dlaczego cztery, a prawdopodobnie nawet pięć zbawionych klas duchowych, jest tutaj pokazanych przez synów Izraela? Jakie powody sprawiają, że pokutujący upadli aniołowie prawdopodobnie są uwzględnieni wśród antytypicznych synów Izraela – jakie są ich próby w różnych okresach? Kto nie dostąpi próby do życia i dlaczego – gdzie i z kim będą oni przebywać w trakcie Tysiąclecia?

      (32) O czym uczy Efez. 1:10 i co z tego wynika dla pokutujących upadłych aniołów na przyszłość? Jaki jest tego podobny przykład i jaki fakt dowodzi, że ich ostateczna próba będzie miała miejsce w Małym Okresie? Jakich dwóch rzeczy szatan i jego upadli aniołowie będzie usiłować dokonać wobec nich w Małym Okresie? Jaki będzie prawdopodobny charakter ich służby w Tysiącleciu i Małym Okresie? Z jakich pięciu kierunków będą oni prawdopodobnie doświadczani? O czym nie wiemy co do wyniku ich próby, a czego się spodziewamy? Kiedy dowiemy się na ten temat więcej i dlaczego dopiero wtedy?

      (33) Jakiego rodzaju pieśnią nie będzie pieśń będąca antytypem 2 Moj. 15:1-21 – czym ona będzie i czego to nie wyklucza? W jakich różnych formach będzie odbywało się to wysławianie wśród restytucjonistów? Co będzie wspólne dla tych wszystkich różnych form – jako antytyp czego? Jak jest pokazane pełne oddanie typicznego i antytypicznego śpiewania?

      (34) Której osoby użyli śpiewający i dlaczego? Jak pokazane jest postanowienie wzięcia udziału w tej pieśni i ich harmonia? Jak pokazana jest największa chwała dla Jahwe? Jaki jest powód obydwu pieśni – jakie jest dosłowne tłumaczenie hebrajskich słów oddanych jako „nader wspaniałym się okazał”? Na co wskazuje język hebrajski i jak słowa te mogłyby być oddane zgodnie z angielskim idiomem? Jaki będzie charakter wojny Małego Okresu – jakim Bóg z niej wyjdzie i dlaczego? Jaki jest związek w.1 z pozostałą częścią 2 Moj. 15:1-21?

      (35) Dlaczego Chrystus będzie mógł powiedzieć: „Jah jest moją siłą” – do kogo należy wyzwalająca moc? Co uznają także pozostałe wybawione klasy duchowe i co powiedzą? Skrótem czego jest Jah – w ilu wersetach występuje Jah oraz Jahweh? Kto będzie mógł powiedzieć: Jah jest moim zbawieniem i dlaczego? Co jeszcze wszyscy oni będą mogli powiedzieć i dlaczego? Jakie zdanie w.2 jest błędnym tłumaczeniem – jakie przekłady oddają je właściwie i co będzie oznaczało wychwalanie przez nich Boga? Do kogo odnosi się wyrażenie „Bóg ojca mego” i dlaczego? Co niektórzy mogą sądzić na tej podstawie – jakie przykłady ilustrują występującą tu zasadę? Czego nie oznacza, a co oznacza uwielbianie Boga przez te klasy?

      (36) Czego nie oznacza hebrajskie wyrażenie: Jahwe jest mężem wojny, a co ono oznacza i dlaczego? O jakich wojnach z udziałem Jahwe mówi ten werset – jaki nie jest, a jaki jest charakter Jego broni? Jakie są i będą wszystkie wojny Jehowy? Do czego odnosi się zdanie: Jahwe jest jego imię? Jakie dzieła będą wymagały obu grup przymiotów? Jakie jest dodatkowe tego potwierdzenie?

      (37) Zacytuj i wyjaśnij werset 5. Do czego zniszczenie zastępów i wodzów szatana skłoni pięć duchowych klas – zacytuj i wyjaśnij werset 6? Kim jest nieprzyjaciel, o którym mowa w w.6 – co ośmielił się on uczynić i jaki będzie tego dla niego rezultat? W jaki sposób Bóg tego nie dokona, a w jaki dokona – przeciwko czemu i na korzyść czego? Zacytuj i wyjaśnij pierwsze zdanie z w.7 – co Boskie przymioty uczynią z Jego przeciwnikami pod koniec Małego Okresu?

      (38) Co ostatecznie musi się stać z przeciwnikami Boga? Czego Biblia nie ma, a co ma na myśli mówiąc o Boskim gniewie? Co oznacza posłanie przez Boga Jego gniewu i jaki będzie tego skutek? Jaka figura i w jaki sposób w w.7 ilustruje ten skutek? Co jest symbolicznie przedstawione w w.8 i co ta figura pokazuje? Jak należy rozumieć słowo zakrzepły (zamarzły) w w.8 i dlaczego? Jak należy rozumieć tę figurę i jaka jest myśl antytypu?

      (39) Do czyich działań przechodzi w.9 – kto jest przeciwnikiem w typie i antytypie? Kto i w jaki sposób mówi w antytypie w w.9? Co oznacza każde zdanie w wersecie 9? W jaki sposób według w.10 Bóg zareaguje na te przechwałki – zacytuj i wyjaśnij kolejno każde zdanie z wersetu 10? Jakie wyrażenia w wersecie 10 wskazują na wielką siłę i szybkie działanie narzędzi i procesów wtórej śmierci?

      (40) Jaka zmiana myśli następuje w w.11 – zacytuj i wyjaśnij kolejno każde zdanie z wersetu 11? Co jest prawą ręką z w.12 i co oznacza jej wyciągnięcie? Czym jest, a czym nie jest ziemia w wersecie 12 – dlaczego nie powinniśmy tutaj rozumieć ziemi jako oznaczającej w antytypie lądowej części ziemi? Czego uwaga ta dowodzi odnośnie słowa ziemia?

      (41) Do czego następuje przejście w w.13 – jakie jest pierwsze zdanie tego wersetu? Kiedy i w jaki sposób Bóg wyprowadza Swój lud z obydwu Wieków? Jakie będą oddzielne mieszkania dla klas wybranych i niewybranych? Kim zajmuje się pieśń w w.14? Kim są „narody” z wersetu 14 – co oznaczają słowa „usłyszą” oraz „zadrżą”? Kim są mieszkańcy antytypicznej Filistii – jakie biblijne uwagi na to wskazują? Co oznacza ogarnięcie ich przez smutek?

      (42) Kogo oznaczają książęta Edomu i ich zdziwienie? Kogo oznaczają mocarze Moabu i ich strach? Kogo oznaczają mieszkańcy Kanaanu i ich zniknięcie? Jak pokazane jest ich silne uczucie konsternacji i przerażenia? Co w w.16 oznacza wyrażenie „wielkość ramienia twego” – jak długo będzie trwał taki stan i co potem będzie miało miejsce? Jaką rolę pełniły w typie wrogie narody wymienione w w.14-16?

      (43) Co następuje w w.17 – jakie jest pierwsze zdanie tego wersetu? Co oznacza góra dziedzictwa Jehowy i zasadzenie na niej zbawionych klas – jakie będą to klasy? Zacytuj drugą część wersetu 17 – co będzie mieszkaniem Boga? Czym jeszcze będzie Chrystus dla Boga i ludzi? Do kogo werset ten odnosi się jeszcze bardziej niż do klasy restytucyjnej? Jakie będą ich przywileje pod Chrystusem? Co można powiedzieć o wszystkich zbawionych klasach?

      (44) O czym uczy w.18 – jak do tego dojdzie? Jaki werset wówczas się wypełni? Co nie powstanie już nigdy więcej? Kim w czasie Swojego panowania będzie Bóg dla Swoich stworzeń i co one będą czynić wobec Niego? Co będzie się działo na innych planetach słonecznych układów i co przez wieki będą czynić nowe stworzenia? Jak będzie się czuł Bóg, widząc doskonałość Swoich stworzeń?

      (45) Jaka jest pierwsza rzecz poprzedzająca takie panowanie? Co pokazuje ją w w.19? Co przeszkadza zwierzchnictwu Boga nad wszystkimi? Jaka druga rzecz poprzedza panowanie Boga jakie słowa w.19 na to wskazują? Jak sprawiedliwi będą usposobieni do panowania Boga i do czego to ich przygotuje? Dzięki czemu stanie się to rzeczywistością?

      (46) Przez kogo była śpiewana pieśń z w.1-19 w typie i antytypie? Co opisują w.20 i 21? Czyją siostrą jest w tym kontekście nazwana Miriam i jakie jest tego znaczenie? Kogo przedstawia Mojżesz w Paruzji i Epifanii? Kogo przedstawia Aaron – jaka jest rola Aarona w historii niewoli i wyzwolenia Izraela? Kogo on przedstawia na Tysiąclecie i Mały Okres i kto jest zatem pokazany przez prorokinię Miriam jako siostrę Aarona? Jakie dwie tysiącletnie klasy będą oddzielne od obecnych niewierzących Żydów i pogan? Jak są one nazwane w Joela 2:28 i Iz. 60:4 – jak na czas Tysiąclecia są w tych wersetach określeni obecni niewierzący Żydzi i poganie? Jakie dwie klasy przedstawia Miriam i dlaczego są one siostrą antytypicznego Aarona? Jaki jest związek klasy Miriam z nasieniem Abrahama i jakie będą jej szczególne przywileje w Tysiącleciu i Małym Okresie?

      (47) Kogo przedstawiają kobiety Izraela (w.20) – jaki jest ich związek z Jezusem i Kościołem? Co przedstawiają instrumenty muzyczne i jakie są obecnie niektóre tego ilustracje? Czym będą one w Tysiącleciu i w Małym Okresie i co jest reprezentowane przez bębny Miriam i pozostałych kobiet? W jaki sposób określony jest w hebrajskim bęben Miriam i co to reprezentuje? Czym różni się służba Miriam od służby pozostałych kobiet?

      (48) Co przedstawia wyjście Miriam z bębnem w ręku? Co przedstawia wyjście pozostałych kobiet z bębnami? Czym jest symboliczna muzyka i taniec? Co reprezentuje śpiew kobiet? Co przedstawia zatem ten obraz?

      (49) Gdzie i jak długie będzie miało miejsce to wysławianie i w jakich warunkach będzie się ono odbywać? Co jest pokazane w reakcji kobiet na śpiew mężczyzn i na co to wskazuje? Co jest, a co nie jest pokazane w tym, że Miriam zareagowała na pieśń mężczyzn? Co jest przedstawione w słowach Miriam: „Śpiewajcie Panu” oraz użyciu przez nią tych samych słów, od jakich mężczyźni rozpoczęli swoją pieśń? Chociaż nie mamy pełnej treści tej pieśni, czego możemy być pewni? Co powinniśmy czynić w oczekiwaniu na zwycięstwo Jehowy?

      (50) Co możemy powiedzieć o właśnie zakończonym temacie? Kiedy wyjaśnimy pominięte części tej historii? Jakie przywileje mają niektórzy z nas? Co te rozważania nam przyniosły?

poprzednia stronanastępna strona