Epifaniczny tom 11 – rozdział 3 – str. 171

Wyzwolenie pierworodnych

tak by jako całość mogła być użyta do jednego ogólnego zastosowania za klasę restytucyjną. Do wykupienia umarłego Adama i umarłego rodzaju w nim potrzeba bowiem będzie jej całości, ponieważ znajdujący się w Adamowym stanie śmierci są całkowicie pozbawieni praw, a więc ich wykupienie będzie wymagało całej zasługi Chrystusa. Palenie niezjedzonych części baranka przedstawia zatem zakończenie działania i istnienia przypisanej zasługi jako takiej.

      (28) Werset 11 opisuje sposób spożywania Baranka (tak go spożywać będziecie). W typie mieli go oni jeść pośpiesznie, gotowi do natychmiastowego odejścia, jako podróżujący z Egiptu do Kanaanu. Przedstawia to nasze energiczne i szybkie przyswajanie sobie naszego Baranka, niekwaszonego chleba i gorzkich ziół, czyniąc to tak jak osoby przygotowane do natychmiastowego odejścia, jako cudzoziemcy w antytypicznym Egipcie i jako pielgrzymi podróżujący do niebiańskiego Kanaanu (1 Piotra 2:11). Przepasane biodra pokazują tę część naszych przygotowań, która jest związana z gotowością do służby; laska reprezentuje tę część naszych przygotowań, która jest związana z używaniem Słowa Bożego jako podpory w naszej podróży; obuwie na nogach ilustruje tę część naszych przygotowań, która jest związana z rozwijaniem przez nas Pańskiego Ducha. Wszystkie te rzeczy wskazują na naszą gotowość, przygotowanie do podróżowania z antytypicznego Egiptu do antytypicznego Kanaanu. Wyrażenie Przejście jest Pańskie miało uświadomić potrzebę bardzo uważnego uczestniczenia w święcie, ponieważ towarzyszyły temu niebezpieczeństwa i trudności. Obecności tych trudności w typie i antytypie możemy dopatrzeć się na podstawie powyższego opisu, natomiast niebezpieczeństwa możemy zauważyć z następnego wersetu. Chociaż antytypiczne niebezpieczeństwa i trudności istniały przez cały ten Wiek, a pierworodni wśród egipskich ludzi i zwierząt byli rażeni wtórą śmiercią przez cały Wiek, obraz przechodzi teraz z całego Wieku Ewangelii i skupia się na nocy Paruzji i Epifanii. W czasie pierwszej połowy tej nocy miało miejsce szczególne ucztowanie,

poprzednia stronanastępna strona