Epifaniczny tom 11 – rozdział 3 – str. 219

Wyzwolenie pierworodnych

Prowadzi nas okrężną drogą unikania ciężkiej walki, dopóki nie nabędziemy niezbędnej siły i odwagi. Gdy każdy z nas spojrzy wstecz na poprzednie doświadczenia, od czasu gdy zaczął się odłączać od antytypicznego Egiptu aż do chwili obecnej, dostrzeże działanie tej zasady, tak jak Apostoł podaje ją w 1Kor. 10:13. Tutaj, pod koniec Wieku, w czasie naszego wyzwalania z antytypicznego Egiptu nie musimy więc stawiać czoła ciężkim konfliktom, jakie znosili nasi bracia od początku Wieku Ewangelii aż do Żniwa Ewangelii. W najgorszym wypadku musimy wytrwać jedynie w niewielkich doświadczeniach Wieku Ewangelii, które nie są oczywiście tak srogie, jak te znoszone przez naszych braci w czasach przed Żniwem, szczególnie przed rokiem 1799. Bóg prowadzi nas w kierunku pustyni antytypicznego Morza Czerwonego (w. 18), w kierunku warunków Tysiąclecia, które są łatwiejsze do zniesienia od tych warunków, jakich nasi bracia doświadczali od roku 69 do 1799. Jak dobrą i kojącą dla naszej podróży jest myśl, że jesteśmy kierowani bezpośrednio do nie tak odległego już Królestwa. Wyjście Izraela z Egiptu w szyku bojowym (w. 18) wskazuje, że mimo to był on przygotowany do wojny. Słowo chamushim (szyk bojowy; BG – uszykowani) pochodzi od hebrajskiego chameshim, co oznacza pięćdziesiąt i sugeruje myśl, że w szyku bojowym wojownicy byli podzieleni na jednostki składające się z 50 żołnierzy. Zatem maszerowanie w szyku bojowym oznacza maszerowanie pięćdziesiątkami. Jest to typem faktu, że szczególnie w Epifanii lud Pana maszeruje w kierunku warunków Tysiąclecia w oddzielnych grupach wojowników.

      (75) Zabranie przez Mojżesza kości Józefa (w. 19) było wypełnieniem przysięgi, jakiej Józef zażądał od Izraelitów (1 Moj. 50:25). Józef typicznie występuje w kilku znaczeniach. W zastosowaniu na Wiek Ewangelii po pierwsze jest typem naszego Pana; następnie – Kościoła; przedstawia także siedmiu posłanników siedmiu kościołów; w końcu jest typem Posłannika Epifanii. W obrazie Tysiąclecia jest typem Chrystusa, Głowy i Ciała,

poprzednia stronanastępna strona