Epifaniczny tom 11 – rozdział 3 – str. 221

Wyzwolenie pierworodnych

obecnego jako nasz wódz. Rozumiemy, że słup ten przedstawia prawdę na czasie, która z pewnością wskazuje nam drogę, po której mamy kroczyć. Słup obłoku przedstawia prawdę Nowego Testamentu, która była prawdą na czasie szczególnie w Żydowskim Żniwie i Paruzji, czasie dnia (Psalm 91:5, 6). Natomiast słup ognia przedstawia prawdę Starego Testamentu, która jest prawdą na czasie podczas Interim i Epifanii, czasie nocy (Psalm 91:5, 6). Dla antytypicznego Izraela są trzy symboliczne dni i trzy symboliczne noce. Tymi trzema symbolicznymi dniami są Żniwa Żydowskie i Ewangelii oraz Tysiąclecie. Trzema symbolicznymi nocami są okresy Interim, czyli okres między dwoma Żniwami, Epifania i Mały Okres. Jak słup obłoku dawał światło, pouczenie, co do drogi Izraela w czasie dnia, tak prawda Nowego Testamentu na czasie szczególnie wskazuje antytypicznemu Izraelowi kierunek podróży w czasie dnia. Tak jak słup ognia dawał światło na drogę w czasie nocnych podróży Izraela, tak prawda Starego Testamentu na czasie szczególnie daje światło, kierunek, w czasie nocnych podróży antytypicznego Izraela. Tak jak te słupy prowadziły Izrael aż do Kanaanu, tak prawdy te prowadzą antytypiczny Izrael aż do antytypicznego Kanaanu. I jak typiczne słupy towarzyszyły typicznemu Izraelowi, dopóki nie dotarł on do typicznego Kanaanu, tak antytypiczne słupy będą towarzyszyły antytypicznemu Izraelowi, dopóki nie osiągnie on antytypicznego Kanaanu. Szczegóły na temat tych słupów podaliśmy w trakcie wyjaśniania 4Moj. 9.

poprzednia stronanastępna strona