Epifaniczny tom 11 – rozdział 2 – str. 102
Próby wyzwolenia
chociaż tymczasowe i poczytane wyzwolenie z symbolicznego Egiptu, jakiego usprawiedliwienie z wiary udziela przez cały Wiek, usprawiedliwia zastosowanie przez nas fragmentów genealogii dotyczących Lewitów, jako drugorzędnych antytypów, do Lewitów Wieku Ewangelii, jak uczyniliśmy to na przykład w E 8, 27-108. Po tych uwagach wstępnych jesteśmy obecnie gotowi do rozważenia szczegółów typu i antytypu 2Moj. 6:14-27, a szczególnie z wersetów 14-25, ponieważ podaliśmy już szczegóły związane z wersetami 26, 27.
(30) Należy przede wszystkim zauważyć, że wersety 14-25 nie podają pełnej genealogii Izraelitów i Lewitów. Wymienione są tylko trzy pokolenia, z których jednym jest pokolenie Lewiego. Nie są też tutaj podane podpodziały wśród Lewitów Amramitów i Hebronitów, czego nie należy uważać za przypadkowe. Zostało to zaplanowane, ponieważ podane są jedynie te genealogie, które mają opisywać tylko szczególnie aktywne grupy wśród Lewitów i pokoleń Izraelitów w skończonym obrazie, po rozpoczęciu się Paruzji naszego Pana, aż do czasu obejmującego wyjście stosownych grup z symbolicznego Egiptu przed końcem Epifanii. Przede wszystkim, w głowach rodzin przedstawione są dwa z dwunastu niepoświęconych pokoleń: Ruben w jego czterech grupach pochodzących od czterech synów Rubena oraz Symeon w jego sześciu grupach pochodzących od sześciu synów Symeona. Rozumiemy, że w Rubenie i jego potomkach pokazani są tutaj należący do Obozu Epifanii zwolennicy tych Lewitów Epifanii, którzy usiłowali, lecz nie zdobyli kontroli nad trzema korporacjami pozostawionymi przez naszego Pastora, a nie ci Lewici jako tacy. Należący do Obozu Epifanii zwolennicy tych Lewitów Epifanii, którzy usiłowali zdobyć i zdobyli kontrolę nad trzema korporacjami pozostawionymi przez naszego Pastora (a nie ci Lewici jako tacy) są tutaj pokazani przez Symeona i jego potomków. Powód, dla którego tak widzimy tę sprawę, jest następujący: Wodzowie [książęta – utracjusze koron z Epifanii, nie ci z Wieku Ewangelii!] tych dwóch pokoleń Epifanii (Rubena i Symeona),