Epifaniczny tom 11 – rozdział 8 – str. 587

Przybytek Wieku Ewangelii (c.d.)

Dźwięk tych dzwonków reprezentuje ogłaszanie przez Chrystusa Jego drugiego adwentu oraz jego nauk – nauk Tysiąclecia – przez które On zaoferuje błogosławieństwa ludziom, ponieważ Chrystus będzie błogosławił ludzi głównie poprzez prawdę. Rozmieszczenie dzwonków i jabłek granatu na przemian i blisko siebie reprezentuje fakt, że tysiącletnie proklamacje Chrystusa stale będą zwracały uwagę na owoce Jego okupowego dzieła dla ludzkości (dzwonki pomiędzy jabłkami granatu dookoła na dolnych brzegach płaszcza). Praca klasy Chrystusa Wieku Ewangelii nad tym antytypicznym płaszczem polegała na nauczaniu i rozwijaniu charakteru – przygotowywaniu się do urzędowania w nim w Tysiącleciu (robota tkana – w. 22). Głowa i Ciało Najwyższego Kapłana Świata są właściwie połączone we współpracy w zakresie rzeczy symbolizowanych przez płaszcz z niebieskiej purpury (otwór w środku – w. 23). Otwór ten odsłaniał szyję oraz głowę najwyższego kapłana (jak otwór pancerza [zbroi, która odsłaniała głowę i szyję]). Tak jak głowa najwyższego kapłana reprezentuje Jezusa – Głowę Najwyższego Kapłana Świata, tak szyja najwyższego kapłana, składająca się z siedmiu kręgów szyjnych, reprezentuje siedem grup członków gwiezdnych siedmiu okresów Kościoła, którzy jako Eleazarowie i Itamarowie Tysiąclecia będą elementami łączącymi między Głową a Ciałem, tak jak byli nimi w Wieku Ewangelii. Związek ten będzie nierozerwalny (obwódka, aby się nie podarł). Kolory i materiał jabłek granatu mają takie samo znaczenie, jakie jest podane powyżej w innych częściach szat chwały i piękności najwyższego kapłana (w. 24), tak jak złoto w dzwonkach posiada takie samo znaczenie, jakie zostało wyżej podane na temat złota. Jabłka granatu i dzwonki zostały rozmieszczone na krawędziach płaszcza jako typ tego, że antytypiczny płaszcz będzie pracował nad sprawami zewnętrznymi, lecz bliskimi mu – nad samą ludzkością – i bliski będzie sprawiedliwości i wierności Najwyższego Kapłana w wydawaniu i ogłaszaniu owoców okupowego dzieła Chrystusa (na dolnych brzegach płaszcza do służby – w. 26). Niepodjęcie takiego ogłaszania doprowadziłoby do usunięcia z kapłaństwa (28:35).

poprzednia stronanastępna strona