Epifaniczny tom 11 – rozdział 8 – str. 589
Przybytek Wieku Ewangelii (c.d.)
(Psalm 56:13,14; 119:105; Łuk. 1:79; Efez. 6:15; Żyd. 12:13; Obj. 1:15; 2 Moj. 29:17; 1Kor. 9:24,26; Gal. 5:7; Filip. 2:16; Żyd. 12:1; Rzym. 6:4; 8:1; 13:13; Gal. 5:16,25), i dlatego wydają się reprezentować sprawiedliwe postępowanie Najwyższego Kapłana Świata. Postępowanie takie wyraża się w miłości obowiązkowej i bezinteresownej wobec Boga i bliźniego – prawa noga reprezentuje taką miłość do Boga, a lewa do bliźniego. To, że ich postępowanie jest dobre, jest pokazane w lnie, z którego spodnie te zostały wykonane. Pas (pas – w. 29) reprezentuje służbę królewskiego Kapłaństwa. Sprawiedliwość tej służby jest pokazana w lnie; natomiast niebieska i czerwona purpura oraz karmazyn mają te same typiczne znaczenia, jak w innych przypadkach, co często wyżej pokazywaliśmy. O tym wszystkim nauczała obecnie klasa Chrystusa, a realizacja tego nastąpi w przyszłym Wieku (jak Pan rozkazał Mojżeszowi).
(11) Ozdoby mitry są przedstawione w wersecie 30. Wraz z mitrą tworzyły one koronę najwyższego kapłana. W symbolice biblijnej korona reprezentuje Boskie upoważnienie do sprawowania danego urzędu (Obj. 4:4; 14:14; 19:12; Est. 6:8; 8:15). W złotej koronie (blacha korony ze szczerego złota – w. 30; Zach. 6:13; Psalm 110:4; Żyd. 5:6,10; 7:17) jest pokazane upoważnienie do królowania jako Król i Kapłan, udzielone przez Boga klasie Chrystusa. Upoważnienie to jest sprawiedliwe i sprawiedliwie używane, co pokazano w lnie mitry. Umożliwia ono i polega na całkowitym oddzieleniu się i oddaniu Bogu w prawdzie, charakterze i służbie Najwyższego Kapłana Świata (świętość Panu); taki też jest charakter tego Króla i Kapłana (na wzór pieczęci). Będzie ono sprawiedliwie i wiernie używane (przymocowali do niego sznur z niebieskiej purpury – w. 31), a przez to nierozerwalnie związane ze sprawiedliwością (przywiązany do mitry), i to w harmonii z Boskim poleceniem danym Jezusowi (jak rozkazał Pan Mojżeszowi). Klasa Chrystusa uczyła w tym Wieku o tych rzeczach, a jako Boskie Narzędzie urzeczywistni je w Wieku przyszłym. Na miejscu będzie wprowadzenie tutaj pewnych zarysów podanych na górze,