Epifaniczny tom 11 – rozdział 7 – str. 489
Przybytek Wieku Ewangelii
(miedziana krata, która dla węgli i ofiary na ołtarzu całopalenia była tym samym, czym kadzielnica dla węgli i kadzidła na ołtarzu do kadzenia; dlatego, tak jak kadzielnica, wydaje się ona być typem tekstów Biblii, przy czym kadzielnica w świątnicy jest ich typem z punktu widzenia Boga i nowych stworzeń znajdujących się w antytypicznej Świątnicy, a na dziedzińcu – z punktu widzenia usprawiedliwionych znajdujących się na antytypicznym Dziedzińcu). Po trzecie, pracowali oni również nad naukami Starego i Nowego Testamentu, które rozwijały antytypiczny Ołtarz całopalenia (drążki), a także naukami doktrynalnymi, zbijającymi, oczyszczającymi i etycznymi, związanymi z antytypicznym Ołtarzem (naczynia). Po czwarte, pracowali nad Biblią (umywalnia), której podstawą (podstawa) jest Stary Testament, a antytypicznym pojemnikiem na wodę – Nowy Testament. Po piąte, pracowali nad naukami o sprawiedliwości Chrystusa, która dla antytypicznych Obozowców jest murem niewiary, a dla antytypicznych Kapłanów i Lewitów – murem wiary (zasłony dziedzińca – w. 17). Po szóste, pracowali nad sześćdziesięcioma grupami usprawiedliwionych z wiary (słupy); po siódme, nad odnośną prawdą o usprawiedliwieniu (podstawy); i po ósme, nad prawdą o Jezusie jako sprawiedliwości usprawiedliwiającej wierzącego (zasłonę na bramę dziedzińca). Podobnie pracowali nad Boską prawdą (kołki – w. 18, które, tak jak podstawy, służyły do podtrzymywania desek), która podtrzymywała nowe stworzenia (Przybytek), oraz nad Boską prawdą (kołki), która podtrzymywała usprawiedliwionych w ich 60 grupach (dziedzińca), a także nad pismami wspierającymi te dwie części Boskiej prawdy (z ich sznurami). Mieli także pracować nad zdolnościami i cechami używanymi do ukrycia (przed wzrokiem tych nie będących w antytypicznej Świątnicy) Kościoła jako antytypicznego Stołu, Świecznika i Ołtarza oraz ich nauk doktrynalnych, zbijających, oczyszczających i etycznych (szaty do służby w świątnicy – w. 19), a także nad ofiarniczymi zdolnościami i przymiotami oraz zdolnościami i przymiotami po uwielbieniu Najwyższego Kapłana Świata (święte szaty dla Aarona), jak również tymi zdolnościami i przymiotami członków Jego Ciała (szaty synów jego),