Epifaniczny tom 11 – rozdział 6 – str. 363

Przy Górze Synaj

      (10) Zakazy i wynikające z nich nakazy siódmego słowa jako zasada dotyczą wszystkich ludzi w sprawach seksualnych (nie będziesz cudzołożył – w. 14). Tym, którzy podlegają Przymierzu Potwierdzonemu Przysięgą jego zasada zabrania wszelkiego uczestnictwa w związku, stowarzyszeniu czy połowicznym stowarzyszeniu z państwem i kościołem oraz brania udziału we współpracy z babilońskimi instytucjami. Dla restytucjonistów na Wiek Tysiąclecia jego antytyp zakazuje jakichkolwiek tęsknot do ponownego łączenia się z instytucjami zniszczonego królestwa szatana lub innymi od tych, jakie ustanowi Królestwo Tysiąclecia, a w Małym Okresie jakichkolwiek związków z instytucjami, ruchami i stowarzyszeniami, jakie szatan wówczas założy lub będzie próbował założyć. Dla wszystkich ludzi wynika z niego nakaz pozostawania w czystości i zachęcania do tego innych, dla małżonków pozostawanie wiernymi sobie i zachęcanie do takiej wierności innych. Oznacza ono również, że małżonkowie powinni spełniać wszystkie obowiązki wynikające z małżeńskich ślubów, jak wzajemna miłość, szacunek, pomoc, zaufanie i wzajemne zadowalanie siebie; dotyczy też obowiązków męża wobec żony, np. zwierzchnictwa i pomocy, oraz obowiązków żony wobec męża, np. posłuszeństwa i troski. Dla znajdujących się pod Przymierzem Potwierdzonym Przysięgą oznacza to wierność Chrystusowi i odłączenie się od wszystkich rzeczy niesprzyjających takiej wierności, a dla restytucjonistów antytyp tego słowa oznacza wierność wszystkim tysiącletnim zarządzeniom klasy Chrystusa. W Paruzji i Epifanii zakazy tego słowa są podawane przez ujawnianie niewierności małżeńskiej, społecznego zła, nieczystości osób nie będących w związku małżeńskim, przez odpowiednie ustawodawcze, wykonawcze i sądowe działania wobec takich przejawów zła, przez prasę, z ambony, estrady oraz przez krucjaty przeciwko niemoralności. Poświęceni w Babilonie i poza nim wypowiadają ten zakaz słowem drukowanym i mówionym, gdy lud Pana demaskuje i protestuje przeciwko unii, stowarzyszeniu i częściowemu stowarzyszaniu się państwa i kościoła oraz łączeniu i współpracy jednostek z symbolicznymi nierządnicami Babilonu i innymi babilońskimi instytucjami. Wyżej wymienione czynniki przez zakazy jednocześnie broniły literalnej czystości i wierności

poprzednia stronanastępna strona