Epifaniczny tom 11 – rozdział 6 – str. 373
Przy Górze Synaj
(na przykład grupa Komitetu Fort Pitt, która miała urzędowe władze publikowania czasopisma i prowadzenia dla swych członków usługi pielgrzymskiej) zdobyła inne władze, oprócz tych już posiadanych (inną wziął) – np. grupa ta łącząca siebie i innych z korporacją P.B.I. – nadal powinna zapewniać tym pierwszym władzom wszelką siłę (pożywienie), ochronę (odzienie) i pole służby (prawo małżeńskie, dosłownie: mieszkanie), tak jak czyniła to, zanim przyjęte zostały dodatkowe urzędy, a nie powinna ich ograniczać (nie umniejszy jej). Jeśli nie jest spełniona jedna lub więcej z tych trzech rzeczy (jeśli tych trzech rzeczy nie uczyni jej – w. 11), władze takie mają być oddane darmo (darmo bez okupu), tak jak stało się z władzami Komitetu Fort Pitt, które zostały uwolnione w jego lojalnych członkach.
(19) Tak jak zabójca z 4Moj. 35:10-30 przedstawia tego, kto popełnia grzech i w różnym stopniu jest winny, zabijając sprawiedliwość, tak wersety 12-14 przedstawiają to samo w sposób bardziej ogólny. Grzesząc z pełną świadomością, osoba taka – o ile to dotyczy jej samej – zabija sprawiedliwość (kto by uderzył człowieka tak, że umrze – w. 12), i ma być skazana na wtórą śmierć (śmiercią umrze). Lecz jeśli ktoś grzeszy z powodu słabości i nieświadomości w Adamie (kto by nie czyhał na kogo – w. 13), w wyniku dozwolenia przez Boga na zło (Bóg podał go w rękę jego), Bóg wyznacza Chrystusa jako miasto ucieczki (wyznaczę ci miejsce), w którym przez ucieczkę w wierze może on być ochroniony przed działaniem Boskiej sprawiedliwości (do którego będzie mógł uciec). Lecz jeśli zabija on sprawiedliwość (zastawia na bliźniego swego zasadzkę, by go podstępnie zabić – w. 14) w pysze i z poczuciem pełnej świadomości i samowoli (umyślnie, zdradą), Boska sprawiedliwość odmawia udzielania mu zasługi Chrystusa (weźmiesz go) i skazuje go na wtórą śmierć (aby umarł), nawet jeśli odwołuje się do zasługi Chrystusa, aby uzyskać przebaczenie, co czynią niektórzy członkowie wtórej śmierci (od ołtarza mego weźmiesz go). Bóg na pewno skaże na wtórą śmierć (śmiercią umrze – w. 15) nowe stworzenie, które świadomie grzeszy przeciwko Bogu jako Ojcu (kto by uderzył ojca swego)