Epifaniczny tom 11 – rozdział 6 – str. 382

Przy Górze Synaj

Takie grzechy są popełniane dopiero wtedy, gdy wcześniej Święty Duch zostaje wyrzucony z serca. Kara taka nie jest konieczna w przypadku nauczyciela będącego nowym stworzeniem, który zaprzecza udziałowi Kościoła w ofierze za grzech lub zdradza go, czego typem jest fakt, że literalny złodziej musiał wyrównać szkodę czterema owcami oraz zachowanie dzieci Korego jako Lewitów. Musiał on jednak stracić miejsce w Maluczkim Stadku, być przeniesionym do Wielkiej Kompanii i wyrównać szkody przez zreformowanie złych cech, z których powstał jego grzech, czego typem jest to, że cztery owce są proporcjonalnie czymś mniejszym niż pięć wołów, co wskazuje na to, że jego kara (cztery owce za jedną owcę) nie jest tak sroga, jak kara większego błądziciela.

      (28) Jak pokazują typy, odpowiednie nauki na temat tych kar były oczywiście ogłaszane w Paruzji i Epifanii, czego dowodzą pisma Posłanników tych okresów oraz antytypy wersetów 2-6. Jeśli zaprzeczający okupowi i ofierze za grzech zostaje przyłapany na akcie uzurpacji (przy włamaniu – w. 2) i natychmiast całkowicie obalony w swych błędach (uderzony będąc, umarł), obalający ma być ogłoszony jako niewinny (nie będzie winien krwi). Jeśli uzurpator w mniejszym lub większym stopniu występuje przeciwko posiadanemu światłu (po wschodzie słońca – w. 3), musi być on uznany odpowiedzialnym za to na miarę swych zdolności, co oznacza utratę wysokiego powołania, śmierć kapłana (krwi winien będzie); jeśli wynagrodzenie tego i jednoczesne zachowanie życia przekracza jego możliwości (jeśli nic nie ma), musi być poddany wtórej śmierci (sprzedany będzie za kradzież swoją). Lecz jeśli takie zaprzeczanie oficjalnie atakuje (przez logiczną dedukcję) Jezusa i Kościół, jeśli jest skierowane przeciwko jakiejkolwiek doktrynie lub jest wynikiem wypaczania prawdy, nieprzyjmowanego do wiadomości i zwalczanego – jak na przykład antytypiczne dzieci Korego zaprzeczały udziałowi Kościoła w ofierze za grzech, ponieważ antytypiczny Kore oszukał ich, że według jego poglądu Jezus

poprzednia stronanastępna strona