Epifaniczny tom 11 – rozdział 6 – str. 397
mogą być podjęte przez usprawiedliwionych jako próbnych Lewitów Wieku Ewangelii (co zostanie po nich, zje zwierz polny). Taki sposób postępowania miał obowiązywać w stosunku do zalet sprawiedliwości (winnicy) i sprawiedliwego usposobienia usprawiedliwionych z wiary (ogrodu oliwnego).
(42) Fakt i skutki grzechu oraz przekleństwa miały być znoszone w czasie sześciu tysiącletnich dni (sześć dni wykonywać będziesz roboty twoje – w. 12), lecz w czasie siódmego tysiącletniego dnia – Tysiąclecia jako antytypicznego sabatu – ludzkość przestanie cierpieć z powodu grzechu i jego skutków oraz przekleństwa. Dla tych, którzy w tym życiu uzyskują usprawiedliwienie z wiary, antytypiczne sześć tysiącletnich dni jest częścią sześciu dni poprzedzających ich usprawiedliwienie, a ich siódmy tysiącletni dzień jest czasem, w którym ich człowieczeństwo korzysta z usprawiedliwienia z wiary, ponieważ usprawiedliwionym z wiary przypisywane jest tysiącletnie odpocznienie od przekleństwa (dnia siódmego odpoczniesz). Dzieje się tak dlatego, by nauczyciele (wół), nauki (osioł), wszyscy rozwinięci przez prawdę o usprawiedliwieniu (syn niewolnicy) oraz Młodociani Godni (przychodzień) mogli otrzymać przypisane im błogosławieństwa Tysiąclecia, tak samo jak otrzymają je nauczyciele Tysiąclecia (wół), nauki (osioł) i klasa restytucyjna – rozwinięci prawdami restytucji (syn niewolnicy) oraz Starożytni i Młodociani Godni, którzy wówczas także będą traktowani jako obcy dla Przymierza Sary jako matki Chrystusa (przychodzień). Lud Boży Wieku Ewangelii napominany jest do starannego przestrzegania wszystkich Boskich przykazań i napomnień (we wszystkim, co wam powiedziałem, ostrożni bądźcie – w. 13). Nie może się on nikomu kojarzyć z niczym, co w jakikolwiek sposób sprzyja dowolnej formie grzechu, błędu, samolubstwa i światowości, którym w służbie oddawaliby cokolwiek ze swego poświęconego Bogu człowieczeństwa. Szczególnie nie może się on nikomu kojarzyć z żadnym wyznaniowym bożkiem (imienia innych bogów nie wspominajcie).