Epifaniczny tom 11 – rozdział 6 – str. 404
Przy Górze Synaj
i w ten sposób będzie rozwijał się w nich charakter coraz bardziej podobny do charakteru Boga i Chrystusa w osiąganiu coraz większej skuteczności w walce z wszelkimi formami grzechu, błędu, samolubstwa i światowości, w miarę jak szatan, świat i ciało używają ich przeciwko nim (aż się rozmnożysz). W końcu ich niezłomną i nieodłączną własnością stanie się pełny krąg prawdy na czasie i skrystalizowana sfera ducha prawdy (odziedziczysz ziemię).
(48) Sfera prawdy i jej ducha w pełni będzie ich własnością, a sam Bóg wyznaczy jej granice (ustanowię granice twoje – w. 31), ponieważ odłączy od nich grzech (od Morza Czerwonego), sekciarstwo, którego duch i nauki są błędem (do morza Filistyńczyków), samolubstwo (od pustyni [tzn. od Arabii, samolubnego cielesnego Izraela]) i światowość (aż do rzeki [tzn. Eufratu, ludzi podlegających kościołowi nominalnemu; Obj. 17:15]). Ze Swej strony Bóg jest zdecydowany poddać pod kontrolę Swego wiernego ludu grzech, błąd, samolubstwo i światowość, we wszystkich ich formach tkwiących w jego odziedziczonym i nabytym usposobieniu. Dlatego w Swym Duchu, Słowie i opatrzności zapewnił wszelkie warunki dla osiągnięcia tego celu, a przez służbę Jezusa, ich antytypicznego Jozuego, dokonuje tego w kolejnych pokoleniach wiernych nowych stworzeń Wieku Ewangelii (oddam w ręce wasze mieszkańców tej ziemi). Gdy uzyskują nad nimi kontrolę, mają usunąć je ze swego odziedziczonego i nabytego upadłego usposobienia, a metody ich pokonania zostały przedstawione w P ’43, 50-55 w artykule zatytułowanym: Lisy – małe i duże (wypędzisz ich sprzed oblicza twego). Są oni tutaj ostrzegani, by nie wchodzili w jakiekolwiek porozumienia, by żyć w zgodzie z którymkolwiek z nich, ani nie szli na kompromis z jednym z nich czy też obydwoma, ponieważ w najgorszym wypadku doprowadziłoby to do ich zniszczenia, a w najlepszym uczyniło ich zwycięstwo bardzo niepewnym lub też umieściło ich między tymi dwoma krańcowościami jako utracjuszy koron (nie zawieraj przymierza z nimi – w. 32).