Epifaniczny tom 11 – rozdział 6 – str. 405

Przy Górze Synaj

Nie wolno im zwłaszcza zawierać żadnych porozumień czy też kompromisów z szatanem, światem i ciałem (ani z ich bogami).ccc Podczas gdy pierwsza część zdania wersetu 32 przestrzega przed jakimkolwiek porozumieniem czy kompromisem z jakimikolwiek formami grzechu, błędu, samolubstwa i światowości, jego druga część ostrzega przed dowódcami grzechu, błędu, samolubstwa i światowości jako całością lub którąkolwiek z ich form. Różne formy tych czterech rodzajów zła są bowiem naszymi poszczególnymi nieprzyjaciółmi, natomiast szatan, świat i ciało są ich dowódcami. Powinniśmy zatem szczególnie wystrzegać się tych dowódców. Takim formom zła nie powinno się udzielać żadnego przytulnego miejsca w sferze prawdy i jej ducha naszego usposobienia (nie będą mieszkać w twojej ziemi – w. 33), ponieważ jeśli je otrzymają, doprowadzą nas do grzechu przeciwko Panu, prawdzie, jej duchowi, braciom i innym (by cię nie zwiedli do grzechu). Jeśli bowiem służymy szatanowi, światu i ciału – przywódcom grzechu, błędu, samolubstwa i światowości – służba taka z pewnością usidli nas w każdej złej skłonności, motywie, myśli, słowie i czynie, doprowadzając do upadku przed Panem (jeśli będziesz służył bogom ich, będzie to dla ciebie sidłem).

      (49) 2Moj. 24:1-11 jest typem rzeczy związanych z zawarciem Nowego Przymierza w Tysiącleciu, a wersety 12-18 obrazują pewne zarysy Wieku Ewangelii, związane z zawarciem Nowego Przymierza w Tysiącleciu. Napomnienie wersetu 1 jest typem wezwania (wstąp do Pana – w 1) czterech wybranych klas: Mojżesza reprezentującego Chrystusa Głowę i Ciało, Aarona – Starożytnych Godnych, Nadaba – Wielką Kompanię i Abihu – Młodocianych Godnych do zajęcia stanowisk w Tysiącleciu: Chrystusa jako Pośrednika, a trzy pozostałe klasy jako jego oficjalnych pomocników w urzędzie Chrystusa jako Pośrednika (ty i Aaron, Nadab i Abihu). Ponadto, 70 najbardziej wybitnych Starożytnych i Młodocianych Godnych otrzyma najbardziej znaczące stanowiska w ziemskiej sferze Królestwa podczas zawierania i pieczętowania Nowego Przymierza,

poprzednia stronanastępna strona