Epifaniczny tom 11 – rozdział 6 – str. 444-470

poprzednia stronanastępna strona

Przy Górze Synaj

PYTANIA

      (1) Do czego doprowadziły nasze ostatnie rozważania w 2Moj.? Co podaje nam obecne rozważanie? Czego antytypem są te prawa i jakiego przymierza dotyczą? Co jest ich esencją, czego one są prawami i w odróżnieniu od czego? Czego prawem będzie miłość obowiązkowa, kogo ona obejmuje i dlaczego? Jakie dwa rodzaje istot obejmuje ona z punktu widzenia ich związku z Nowym Przymierzem i kim są ci należący do drugiej grupy? W jaki sposób nie znajdują się oni pod prawem sprawiedliwości, a w jaki znajdują? W jaki sposób Adam i Ewa otrzymali to prawo? W jaki sposób i w jakim stanie zostało ono przekazane nam jako ich potomkom? Czym jest ono pomimo naszej nieprawości – w czym je przyjęliśmy i na co się zgodziliśmy?

      (2) Jaki był dwojaki związek Jezusa z tym prawem? Pod jakim prawem na podobieństwo Boga znajduje się ostatecznie On i wszystkie inne nowe stworzenia i na jak długo? Co czyni to prawo koniecznym dla nich? Dlaczego wypełniając swe poświęcenie w Tysiącleciu, Godni nie będą musieli ofiarowywać się na śmierć? W jakim zakresie będą używali miłości bezinteresownej i przy wykonaniu czego? Jakie będą warunki dla grzechu w Małym Okresie i do czego poprowadzi ich wówczas miłość bezinteresowna? Kto jeszcze znajduje się pod prawem miłości obowiązkowej i bezinteresownej i dlaczego nie muszą oni poświęcać się na śmierć? Jaka jest Boska wola wobec istot duchowych w związku z prawem? Jakie jest stopniowanie tych praw i co to oznacza w przypadku istot Boskich? Co z tego wynika?

      (3) Dlaczego ważne jest odnotowanie powyżej podanego rozróżnienia? Kto nie dostrzegł tych różnic i jaki powstał z tego błąd? Dlaczego oczywiste jest, że Kościół nie był ani obecnie nie jest pod Nowym Przymierzem i jakie dowody to potwierdzają? Jakie fakty dowodzą, że prawo sprawiedliwości wypisane na sercach i umysłach moralnie wolnych jednostek i prawo sprawiedliwości Nowego Przymierza nie obowiązują wszystkich znajdujących się pod tym pierwszym jako Nowe Przymierze? W jaki sposób prawa te są powiązane? Kto nie znajduje się pod nim, choć oficjalnie towarzyszy Nowemu Przymierzu? Co oznacza, a czego nie oznacza towarzyszenie przez nich Nowemu Przymierzu jako Pośrednik, Najwyższy Kapłan itp. i dlaczego? Czemu podlegają oni jako znajdujący się pod prawem miłości obowiązkowej?

      (4) Dlaczego nie będą zobowiązani do wykonywania dokładnie tych samych rzeczy, jakich Nowe Przymierze będzie wymagało od klasy restytucyjnej i jakie są niektóre tego przykłady? Co wynika z podobieństwa zasad obydwu tych praw? Jakie zastosowanie 3Moj. 20-23 uzasadniają te fakty? W jaki sposób Apostołowie używali tego rodzaju zastosowania i jaki jest tego przykład? Do czego skłania nas ta zasada w związku z 2Moj. 20-23:19? Co w związku z tym będzie pomocne dla naszej pamięci? Czego nie będziemy próbowali czynić w tej analizie?

      (5) Co Bóg czyni z tymi zasadami przez cały okres Paruzji i Epifanii – jak tego nie czyni, a jak czyni? Co uzasadnia stosowanie tych praw w okresie Paruzji i Epifanii i jako co będą one obowiązywały klasę restytucyjną? Co już teraz jest czynione wobec świata w związku z tymi prawami i czego jak dotąd świat nie uczynił z nimi? Czego jest to antytypem? Jakie dwie rzeczy On ogłasza i komu? Jak jest to pokazane? Czego w związku z tymi rzeczami On żąda jako należnego Sobie? W jaki sposób i w jakich dwóch aspektach zasada ta prowadzić będzie do poświęcenia? Co nakazuje ona jako pierwsze słowo i czego zabrania? W jaki sposób Bóg podaje polecenia i zakazy i przez jakie przewody? Co stanie się widoczne w trakcie naszego badania?

      (6) Czego zakazuje drugie słowo? Czego to jest typem – w ogólności i w szczegółach? Czego jeszcze może to być typem – jak można określić to w skrócie i niezależnie od czego? Jak jest to pokazane? Co i w jakich okolicznościach wzbudzają one u Boga? Jak jest to pokazane? Co On wówczas czyni i przez jakie prawo? Jak jest to pokazane? Komu okazuje On miłosierdzie? Jak jest to pokazane? Co to przykazanie nakazuje? Przez co szczególnie Bóg wypowiedział to „słowo”, a przez co bardziej konkretnie – jakie przykłady to potwierdzają? Nawet kto i w jaki sposób uczestniczył w niektórych z tych rzeczy?

      (7) Co trzecie słowo potępia – ogólnie i w szczególności? Jak jest to pokazane? Jak to się odbywa? Co słowo to nakazuje? Przez jakie środki zostało ono podane? Co Bóg uczynił i uczyni z tą formą zła? Czego w antytypie zakazuje czwarte słowo? Jak jest to pokazane? Co w antytypie ono nakazuje? Jak jest to pokazane? Czego w zasadzie zabrania ono ludowi Bożemu Wieku Ewangelii, a co nakazuje?

      (8) Co to oznacza? Jak długo trwa ich sabat? Jakie dwie rzeczy oznacza to dla klasy restytucyjnej? Co ma być utrzymywane w antytypicznym odpoczynku sabatu? Jak jest to pokazane? Co jako powód przestrzegania sabatu podaje 2Moj. 20:11, a co 5Moj. 5:15? Czego typem jest drugi powód, a czego ten z 2Moj. 20? Przez co Bóg przekazał czwarte słowo i skąd wyszły te nauki? Czego typem jest pierwsza tablica Zakonu i kogo dotyczą jej zasady? Co także widzimy? Dlaczego chrześcijanie nie podlegają nakazowi sabatu? Jak mamy odpowiedzieć na twierdzenie świętujących siódmy dzień, że jest on częścią prawa moralnego i jako taki obowiązuje wszystkich ludzi? Jak jest to potwierdzone? Jaki jest dowód, że chrześcijanie z Żydów nie podlegają Mojżeszowi? Co jest pełnym dowodem na to, że chrześcijanie zostali uwolnieni od praw Mojżesza, choć podlegają prawu moralnemu?

      (9) Do czego teraz przechodzimy i kogo dotyczy ten typ – przede wszystkim i z zasady? Od czego zaczniemy i co ta zasada oznacza dla nas? Jak jest to pokazane? Co zasada ta oznacza z ludzkiego punktu widzenia? Co nakazuje i czego zabrania jej antytyp? Przez kogo Bóg wypowiada to słowo? Co ono obiecuje? Jak jest to pokazane? Jakie jest szóste słowo i czego zabrania? Jak jest to pokazane? Jaki nakaz z niego wypływa? Przez co Bóg podaje jego zakazy i nakazy?

      (10) Kogo dotyczy siódme słowo jako zasada i w jakim zakresie? Jak jest to pokazane? Czego zabrania podlegającym Przymierzu Potwierdzonemu Przysięgą? Czego jego antytyp zabrania klasie restytucyjnej w Wieku Tysiąclecia i Małym Okresie? Jaki wynika z niego nakaz dla wszystkich, w tym małżonków? Co to oznacza dla znajdujących się pod Przymierzem Potwierdzonym Przysięgą? W jaki sposób zakazy tego słowa są podawane w Paruzji i Epifanii, jeśli chodzi o narzędzia niepoświęcone? W jaki sposób przez narzędzia poświęcone?

      (11) Czego zabrania ósme słowo? Jak jest to pokazane? Co nakazuje zawarty w nim nakaz i kogo dotyczą te nakazy i zakazy? Czego jego zasada zabrania ludowi Bożemu i przez kogo była ona poważnie naruszana? Kiedy jest wypełniany nakaz tego słowa? Jakie będą antytypy tego słowa w jego zakazach i wynikających z nich nakazach? W jaki sposób jego zakazy są podawane przez narzędzia poświęcone i niepoświęcone? Kto i co ujawniał? Co wielu z nich poruszało? Jaki udział miał w tym lud Boży w prawdzie i poza nią?

      (12) Czego dotyczy dziewiąte słowo i czego zakazuje? Jak jest to pokazane? Jaki wypływa z niego nakaz? Kogo ta zasada obowiązuje, a kogo obowiązuje jej antytyp? W jaki sposób słowo to jest podawane, zwłaszcza przez kogo i przez kogo jeszcze? Jakie osoby są objawiane i co w tym zakresie czyni lud Boży?

      (13) Do czego na koniec przechodzimy? Jak jest ono sformułowane – czego zabrania, a czego nie zabrania? Co jest chciwością i do czego ona często prowadzi? Pod jakimi względami zakazana jest chciwość? Co słowo to nakazuje? Jakimi sposobami i przez jakie narzędzia Bóg wypowiada to słowo? Na jaką właściwość chciwości one wskazują? Co pokazuje nasza krótka analiza zasad i antytypów tych dziesięciu słów i dlaczego tak jest? Co zatem one potwierdzają?

      (14) Świadkiem jakich czterech rzeczy są ludzie w okresie Paruzji i Epifanii? Jaki jest tego typ w każdym przypadku? Jaki był tego skutek? Jak jest on pokazany w typie? Jakie są niektóre przykłady rzeczy oddalających od tworzącego się poza zasłoną Królestwa? W czym pozostaną oni przez dłuższy czas? Jak jest to pokazane? Jaka jest i będzie ich pierwsza prośba – jak przedstawiona? Jak pokazana w typie? Jaką obietnicę składają i będą składać, jeśli ich prośba zostanie spełniona? Jak jest to pokazane? Jaka jest i będzie druga prośba – jak przedstawiona? Jak pokazana w typie? Czego się obawiali? Jak jest to pokazane w typie i potwierdzone? Co niektórzy już w tym zakresie uczynili, co uczynią inni i w jakich okolicznościach, a co i kiedy uczynią wszyscy? Co i kiedy w tym zakresie czyni Jezus poza zasłoną? Jak jest to pokazane? Co przy tym czyni i jakie są Boskie cele odpowiednich doświadczeń? Jaki jest tego typ w każdym przypadku? Do czego skłoni ich strach? Jak jest to pokazane? Co w międzyczasie czyni klasa Chrystusa i wśród czego? Jak jest to pokazane? Co Bóg nakazuje klasie Chrystusa przekazać ludziom? Jak jest to pokazane w typie?

      (15) Jak i dlaczego możemy nazwać polecenia z 2Moj. 20:23-23:19, pomimo faktu, że w rzeczywistości są typem zobowiązań Nowego Przymierza? Kiedy zostały podane polecenia z w.23-26 i jakie jest pierwsze z nich? Jak jest to pokazane? Pomimo jakich dwóch pozorów i jak są one pokazane w każdym przypadku? Kogo dotyczy ten zakaz i jakie wypływa z niego zalecenie? Czego zakazuje i co nakazuje na Wiek Tysiąclecia? Jakie jest następne polecenie i jakich ofiar dotyczy? Jak jest to pokazane? Czego miało to dotyczyć, w zgodzie z czym i jako warunek czego? Jak jest to pokazane? Jaka jest relacja między dwoma rodzajami ołtarza? Jak jest to pokazane? W jaki sposób powinien być przyjęty przez klasę restytucyjną i co jest zabronione w stosunku do niego? Jak jest to pokazane? Jaki ostatni zakaz przedstawia Bóg w związku z Ołtarzem? Jak jest to pokazane w typie? Co spotyka tych gwałcących ten zakaz? Jak jest to pokazane? Co mówi doświadczenie o tym ostrzeżeniu i jego lekceważeniu oraz co wynika z zakazów tego tekstu?

      (16) Czego dotyczy 2Moj. 21? Co podamy, a czego nie podamy w naszym opisie i dlaczego? Co Jezus i Kościół poza zasłoną otrzymują od Boga? Jak jest to pokazane i jakie trzy zastosowania one posiadają? Co opisują w.2-6 jako typy? Jak długo bracia z Wielkiej Kompanii mają przebywać w niewoli Azazela, grzechu i błędu? Jak jest to pokazane? Kiedy i na jakich warunkach uzyskują oni wolność? Jak jest to pokazane? W jakim stanie odzyskają wolność, jeśli utracili ją, gdy byli sami, a w jakim, gdy byli z innymi? Jak jest to pokazane w każdym przypadku?

      (17) Jak odzyska wolność członek lub grupa Wielkiej Kompanii, jeśli otrzymała zwolenników, ruchy i urzędy Azazela, grzechu i błędu podczas przebywania w niewoli? Jak jest to pokazane w typie? Jaki przykład to ilustruje? Jakimi czynami i postawą członek Wielkiej Kompanii może przeszkodzić swemu oczyszczeniu i wolności? Jak jest to pokazane? Przez jakie dwie rzeczy Azazel, grzech i błąd uczynią go członkiem wtórej śmierci? Jak jest to pokazane w każdym przypadku?

      (18) Dlaczego niektórzy poddają w niewolę swe władze urzędowe? Jak jest to pokazane? W jaki sposób uczyniła to większość Zarządu i wielu ich zwolenników? Co nie stanie się z takimi władzami, gdy ci, którzy je sprzedali, odzyskają wolność? Jak jest to pokazane? Co dzieje się z takimi władzami i kto nigdy nie odzyska utraconych władz w Maluczkim Stadku, gdy zostanie uwolniony od Azazela, grzechu i błędu? Co można było uczynić z władzami sprzedanymi nowemu panu, jeśli stawały mu się one niemiłe? Jak jest to pokazane w typie? Jaki przykład to ilustruje? Komu i dlaczego władze takie nie mogą być oddane? Jak jest to pokazane? Jaki przykład to ilustruje? Co grupa zobowiązana była czynić z władzami, które dołączyła do jednego ze swych ruchów? Jak jest to pokazane? Jaki przykład to ilustruje? Jeśli jakaś grupa posiadająca pewne władze posiądzie inne, jak powinna traktować te pierwsze? Jak jest to pokazane? Jaki przykład to ilustruje? Co powinno się stać z pierwszymi władzami w przypadku naruszenia tych warunków? Jak jest to pokazane? Jaki przykład to ilustruje?

      (19) Jak antytyp w.12-14 wiąże się z antytypem 4Moj. 35:10-30? Co osoba grzesząca z pełną świadomością czyni ze sprawiedliwością i jaka czeka ją kara? Jak jest to pokazane w typie? Jakie są inne rodzaje grzechu i dlaczego są popełniane? Jak jest to pokazane? Jaki sposób postępowania przewidział Bóg dla takich grzeszników? Jak jest to pokazane? Co przewiduje Bóg dla pysznych, rozmyślnych i całkowicie świadomych grzeszników? Jaki jest los nowego stworzenia, które świadomie grzeszy przeciwko Bogu jako Ojcu i przeciwko Przymierzu Potwierdzonemu Przysięgą jako Matce? Jak jest to pokazane? W jaki sposób w antytypie mogą być porywani i sprzedawani bracia? Jak jest to pokazane? Co dzieje się z symbolicznymi złodziejami, jeśli okażą się winni i jakie przykłady potwierdzają, że miało to miejsce do 1920 r.?

      (20) Co stanie się z nowym stworzeniem, które przesiewawczymi błędami bluźni Bogu i Przymierzu Potwierdzonemu Przysięgą? Jak jest to pokazane w typie? Jeśli dwie grupy toczą spór i jedna z nich źle używaną nauką lub zarządzeniem rani drugą, doprowadzając do pomniejszenia jej zdolności służenia, bez całkowitego odcięcia jej od takiej służby, co ten krzywdzący ma, a czego nie ma czynić? Co jest typem różnych aspektów takiego przypadku? Jakie przykłady ilustrują różne aspekty takiego przypadku? Kiedy kończy się wyrównywanie uczynionego zła i kiedy stanie się to dla podanych wyżej przykładów? Jak jest to pokazane?

      (21) Jaka kara zostanie wymierzona temu, który źle używanym urzędem nauczyciela odsuwa członków Wielkiej Kompanii lub Młodocianych Godnych od stanowiska przed Bogiem? Jak jest to szczegółowo pokazane? Jakie przykłady to ilustrują? Jak wygląda to w przypadku, gdy nadużycie takie nie prowadzi do utraty stanowiska – dlaczego nie otrzymają szczególnego karania, a jakie otrzymają? Jak jest to szczegółowo pokazane? Jaki przykład to ilustruje? Jaka kara wymierzana jest spierającym się grupom, które szkodzą owocności kogokolwiek z ludu Bożego, lecz nie wyrządzają żadnej innej szkody – kto o niej decyduje i kto oddaje? Jak jest to szczegółowo pokazane? Jakie przykłady to ilustrują? Czego dodatkowego wymaga sprawiedliwość, jeśli zostaje wyrządzona jakakolwiek inna szkoda? Jakie są tego przykłady i jak są one pokazane w typie?

      (22) Jak to wygląda w przypadku utraty zdolności przyswajania prawdy? Jak jest to pokazane i jaki jest tego przykład? Jak to wygląda w przypadku pozbawiania możliwości służenia? Jak jest to pokazane i jaki jest tego przykład? Jak to wygląda w przypadku podważania charakteru i dobrego postępowania? Jak jest to pokazane i jaki jest tego przykład? Jak to wygląda w przypadku niszczenia dobra, ranienia nowych stworzeń i udzielania im słownej chłosty? Jak jest to pokazane w każdym przypadku i jakie są tego przykłady? Co musi utracić ten, który oślepia znajdujących się pod jego opieką członków Wielkiej Kompanii lub Młodocianych Godnych? Jak jest to szczegółowo pokazane w typie i jaki jest tego przykład? Jak to wygląda w przypadku szkodzenia ich zdolności przygotowania do przyswajania duchowego pokarmu? Jak jest to szczegółowo pokazane i jaki jest tego przykład?

      (23) Jaka ogólna uwaga jest podana na temat w.28-36? W jakich czterech typicznych znaczeniach używany jest w Biblii wół? Jak potwierdzają to przytoczone teksty? Jak Apostoł Paweł potwierdza czwarte znaczenie? Co powinno być czynione wobec fałszywych nauczycieli, którzy zwodzą aż do utraty przez zwodzonych stanowiska przed Panem? Jak jest to szczegółowo pokazane? Czego nie należy czynić z ich przywilejami, urzędami itp.? Jak jest to pokazane? Czyje pierwsze błędy, czyje chronologiczne błędy i kogo obalenie jest tutaj stosownym przykładam? Jaka jest odpowiedzialność tych, którzy nie uczestniczą w takim fałszywym nauczaniu? Jak jest to pokazane?

      (24) Pod jakimi trzema warunkami stają się oni odpowiedzialni za konkretne formy zła? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Co należy czynić z takimi fałszywymi nauczycielami i kontrolującymi ich? Jak jest to pokazane w typie? Jakie cztery przykłady to ilustrują? Pod jakimi trzema warunkami i w jaki sposób sprawujący nad takimi kontrolę mogą być uwolnieni od takiego odcięcia? Jak jest to szczegółowo pokazane? Co należy czynić z fałszywymi nauczycielami, którzy zwodzą na temat ruchu prawdy lub władz prawdy, doprowadzając do ich odsunięcia? Jak jest to szczegółowo pokazane i jaki przykład to ilustruje?

      (25) Co muszą uczynić sprawujący kontrolę nad fałszywym nauczycielem, który zwodzi braci z Wielkiej Kompanii lub Młodocianych Godnych, aż do utraty przez nich stanowiska przed Panem? Jak jest to szczegółowo pokazane? Jakie są tego ilustracje? Jakie trzy rzeczy powinna uczynić grupa, która rozpowszechnia lub tworzy fałszywe informacje przeciwko prawdziwemu nauczycielowi lub nauce, w wyniku czego popadają oni w złą reputację? Jak jest to szczegółowo pokazane i jakie są tego przykłady?

      (26) Jakie dwie rzeczy powinni uczynić sprawujący kontrolę nad fałszywymi nauczycielami, którzy zwodzą nauczycieli z innej grupy, doprowadzając do utraty przez nich stanowiska przed Panem? Jak jest to szczegółowo pokazane w typie i jakie przykłady to ilustrują? W jakich okolicznościach sprawujący kontrolę muszą wyrównać wyżej wspomnianą formę zła? Jak jest to szczegółowo pokazane i jaki jest tego przykład?

      (27) Co zostało przedstawione powyżej jako antytypiczna walka i bodzenie? Co pokazano tam jako antytyp wołu, w jaki antytypiczny sposób użyty jest wół w 2Moj. 22, a w jaki – owca? Co jest antytypiczną kradzieżą? Czego typem jest złodziej wołu? Jak jest to pokazane? Czego typem jest złodziej owcy? Jak jest to pokazane? Jak podane jest w typie zaprzeczanie okupowi, jak zdradzanie Chrystusa dla zysku i kogo jest to naśladowaniem? Jak jest to pokazane? Co na to wskazuje? Kiedy popełniane są takie grzechy? Co nie jest koniecznie popełniane przy zaprzeczaniu udziałowi Kościoła w ofierze za grzech lub zdradzaniu Kościoła dla zysku? Jak to jest tutaj podane w typie, a jak – w buncie Korego? Jakie trzy rzeczy są pokazane w czterech owcach? Co przy czterech owcach skontrastowanych z pięcioma wołami wskazuje na łagodniejsze i surowsze kary w antytypie?

      (28) Co na ten temat było ogłaszane w Paruzji i Epifanii i szczególnie przez kogo? Na czym mógł być przyłapany antytypiczny złodziej i czego nie należy czynić wobec obalającego? Jak jest to pokazane w typie? Przeciwko czemu może występować taki uzurpator i jaka jest stosowna kara? Jak jest to pokazane? Co się dzieje, jeśli przekroczy to jego możliwości? Jak jest to pokazane? Co się dzieje, jeśli zaprzeczenie takie jest w formie ataku lub jest oparte na wyraźnie błędnym przedstawianiu znaczenia zaprzeczanej rzeczy? Jaki jest tego przykład? Jak takie uzurpacje są pokazane? Bez względu na jakie trzy rzeczy jest to prawdziwe? Jak jest to pokazane w każdym z trzech przypadków? Jaka podwójna kara stosowana jest w takich przypadkach? Jak jest to pokazane?

      (29) Jakie dwie rzeczy kryją się za antytypicznym pozbawianiem prawdy? Jak jest to pokazane w typie? Jakie dwie rzeczy mogą być wypasane? Jak jest to pokazane? Co jest antytypem wypasania pola drugiego i dla czyjej korzyści jest to czynione? Jakie przykłady ilustrują takie wypasanie i czego tacy dokonali? Jak jest to pokazane? Jaką karę będą musieli ponieść? Jak jest to pokazane? Jak przedstawione jest w typie niszczące przesiewanie i na jakich trzech klasach się ono dokonuje? Jak jest to pokazane? Jaka kara spotka przesiewacza? Jak pokazana w typie i potwierdzona? Co wiemy o rzeczach podanych w typie w w.1-6?

      (30) O czym traktują w.7-15? Jakie dwie rzeczy Jezus im powierza? Jak jest to pokazane w typie w każdym przypadku? W jakim celu jest to powierzane? Jak potwierdzone? Co niekiedy dzieje się z tym, co zostało powierzone? Jak jest to pokazane? Na jakie dwa sposoby przyłapany uzurpator musi wyrównać szkody? Jak jest to pokazane? Co się dzieje, jeśli fałszywy nauczyciel nie jest nowym stworzeniem i kim może on być? Jak jest to pokazane? Czego typem jest to, że nie może on być znaleziony? Co jeszcze należy rozstrzygnąć? Jakie dwie grupy braci mogą podejmować decyzje? Jak jest to pokazane w typie? Co należy w tej kwestii rozstrzygnąć? Jak jest to pokazane?

      (31) Kiedy musi być przestrzegany taki sposób postępowania – w jakich przypadkach? Jak jest to pokazane dla każdego z nich? Jakie pytanie pociąga za sobą każdy z tych pięciu przypadków? Jak jest to pokazane? Przed kim taki przypadek musi stanąć? Jak jest to pokazane? Kto tak naprawdę potępia, jeśli do tego dochodzi? Jak jest to pokazane i jak potwierdza to poprawne tłumaczenie? Jaką podwójną rekompensatę musi uczynić uznany za winnego? Jak jest to pokazane w typie?

      (32) Komu Jezus powierza doktryny i kogo dotyczące? Jak jest to pokazane? Co się dzieje, jeśli taka doktryna przestaje być nauczana? Jak jest to pokazane? Jakie przykłady w antytypie potwierdzają rzeczywistość wypełniającego się typu? Na jakie dwie rzeczy wskazuje kaleczenie bydlęcia? Jakie przykłady w antytypie potwierdzają rzeczywistość wypełniającego się typu? Na co wskazuje wzięcie bydlęcia w niewolę? Jakie przykłady w antytypie potwierdzają rzeczywistość wypełniającego się typu? W jakich okolicznościach każda z tych trzech rzeczy może mieć miejsce? Jak jest to pokazane? Jaka powinna być wówczas procedura postępowania? Jak pokazana w typie? W jaki sposób członkowie gwiezdni udzielali takiego zapewnienia za swoją klasę i co Jezus z nim czynił? Jak jest to pokazane? Co nie było wymagane od odnośnego powiernika? Jak jest to pokazane w typie?

      (33) Co się działo, gdy powierzone nauki doznawały jednej, dwóch lub trzech z tych form zła z powodu tolerowania tego przez powiernika? Jak jest to pokazane? Od kogo mogło pochodzić to zło i jakie są niektóre przykłady takich doktryn? Jak jest to pokazane? Kto będzie zwolniony z odpowiedzialności za to i pod jakim warunkiem? Jak jest to pokazane? Czego typem jest człowiek pożyczający zwierzę od bliźniego – na jakie dwa sposoby dokonuje się takie wypożyczenie i jakim dwóm grupom sług? Na jakie dwa sposoby mógł on źle używać wypożyczony urząd i bez czyjej zgody? Jak jest to pokazane w typie w każdym przypadku? Na jakie dwa sposoby musi to wynagrodzić? Jak jest to pokazane? Jakie przypadki to ilustrują? Jakie są niektóre nauki, szkodzenie którym Pan akceptuje? Jak jest to pokazane? Czego w takich przypadkach nie musi czynić obalający? Co obiecał Pan robotnikom pracującym w winnicy? Jak jest to pokazane i potwierdzone? Jakie niepoprawne tłumaczenie zaciemnia ten przedmiot? Jakie znaczenia posiada słowo sachir i ile z nich występuje w tym tekście?

      (34) Co może być i jest czynione klasom niepoślubionym Jezusowi i jakie są niektóre przykłady takich klas? Jak jest to pokazane w typie? Co taka grupa powinna uczynić ze zwiedzioną i splamioną klasą? Jak jest to pokazane? Co uczynił Jezus w wymienionych przypadkach i co wówczas powinna uczynić grzesząca grupa? Jak jest to pokazane? Jaki jest tego przykład? Co lud Boży ma czynić z kościołami nauczającymi błędów i co one praktykują? Jak jest to potwierdzone? Jakie stanowisko powinien zajmować lud Boży wobec unii kościoła z państwem? Jak jest to pokazane? Jaka będzie kara, jeśli zgrzeszy on w tym względzie, i jakie są niektóre tego przykłady? Jak jest to pokazane? Czemu nie może być oddawana jego ofiarnicza służba i dlaczego? Jak jest to pokazane w typie? Jedynie komu ma się on ofiarować i co się stanie z tymi, którzy lekceważą to napomnienie? Jak jest to pokazane?

      (35) Komu ma nie szkodzić lud Boży i dlaczego tacy zwani są przychodniami? Jak jest to pokazane? Jak można im szkodzić i kto tak czyni? Co powinno pomóc duchowemu Izraelowi w pamiętaniu o tym napomnieniu? Jak jest to pokazane? Kogo jeszcze nie powinien trapić? Kto jest przyczyną ich nieszczęścia? Co czyni członków Kościoła symbolicznymi wdowami i sierotami? Kto jest ich nieszczęściem? Czego mogą być winni lokalni lub generalni starsi? Jak jest to pokazane? Jakie dwie rzeczy u uciskanych spowoduje takie trapienie i gdzie ma to miejsce? Jak jest to pokazane? Co Bóg uczyni w wyniku takiego płaczu? Jak jest to pokazane? Jakie będą tego skutki? Jakie przykłady to potwierdzają i jak jest to pokazane?

      (36) Co lud Boży powinien czynić wobec ubogich w znajomość, łaskę i możliwości służby? Jak jest to pokazane w typie? Czego pomocnicy tacy nie powinni czynić wobec nich? Jak jest to pokazane? Jakie są niektóre przykłady antytypicznych lichwiarzy? Jak można zdefiniować lichwiarza w antytypie? W jaki sposób i dlaczego powierzane są urzędy zboru lokalnego i kościoła powszechnego? Jak jest to pokazane w typie? Jak długo tak przyjęte urzędy powinny być sprawowane? Jak jest to pokazane? Jakie są tego powody? Jak pokazane? Jaki charakter noszą czyny lekceważących ten nakaz w zborze lokalnym, a jaki w kościele powszechnym? Co Pan z nimi uczyni i dlaczego? Jak jest to pokazane?

      (37) Czego lud Boży nie powinien czynić wobec pielgrzymów, starszych ani władców świeckich czy duchownych, a w jaki sposób powinien się do nich odnosić? Jak jest to pokazane w typie i potwierdzone? Szczególnie przeciwko komu nie powinien mówić niczego złego? Jak jest to pokazane? O jakich dwóch rzeczach powinien pamiętać? Jak jest to potwierdzone? Co można powiedzieć o tłumaczeniu w.29 w A.V. i A.R.V? Jakie jest poprawne tłumaczenie i o co tutaj chodzi? Czego typem są ofiary śniedne, z napoju i z oliwy? Jaki antytyp jest tutaj pokazany? Jak podany w typie? Czego zakazuje to polecenie i dlaczego? Jakie dwie rzeczy reprezentuje dla pierworodnych typ oddania ich Bogu, a jaką – dla nominalnego ludu Bożego? Jak jest to pokazane?

      (38) Odnośnie kogo Pan podaje instrukcje w w.30 i z jakich dwóch klas mogą się oni składać? Jakie dwie rzeczy mają być z nimi czynione? Jak jest to pokazane? Jakie uwagi odnośnie antytypu wyjaśnią ten przedmiot co do Jezusa i Kościoła w relacji do świata? Kto był symboliczną matką doskonałego człowieczeństwa Jezusa? Jak jest to pokazane w innym miejscu i gdzie? Kiedy się poświęcił? Kto jest antytypiczną matką człowieczeństwa Kościoła? Jakie są antytypiczne siedem dni, a jaki ósmy dzień? Jaki jest związek usprawiedliwionych z wiary z siedmioma dniami oraz dniem ósmym i w którym dniu następuje poświęcenie? O czym mamy pamiętać w związku z Jezusem i Kościołem oraz ósmym dniem i do czego w związku z tym Bóg napomina Swój lud? Jak jest to pokazane w typie? Czego typem jest mięso rozszarpane przez bestie i gdzie znajdują się takie doktryny? Jak jest to pokazane i potwierdzone? Jakie dwie rzeczy ma czynić lud Boży z takimi doktrynami? Jak jest to pokazane i potwierdzone? Jaką uwagę nasuwa nam analiza 2Moj. 22 i dlaczego?

      (39) O czym powinniśmy pamiętać, badając 2Moj. 23,24 i jakie światło rzuca to na 2Moj. 23? Czego ludowi Bożemu nie wolno czynić? Jak jest to pokazane w typie? Kogo i w czym nie wolno mu popierać? Jak jest to pokazane? Jaki jest tego przykład? Jak jest on pokazany w typie? Komu nie powinien ulegać i jaki jest tego przykład? Jak jest to pokazane? Za czym nie powinien się opowiadać i jaki jest tego przykład? Jak jest to pokazane? Kogo nie powinien faworyzować jako całości lub części? Jak jest to pokazane i potwierdzone? Co i dlaczego powinien czynić, jeśli zetknie się z fałszywym nauczycielem przeciwnika lub fałszywą nauką? Jak jest to pokazane? Co powinien uczynić z nadmiernie eksponowaną nauką? Jak jest to pokazane w typie? Jakie są tego przykłady? Czego nie może odmawiać? Jak jest to pokazane? Co powinien w szczerości uczynić? Jak jest to pokazane i jaki jest tego przykład?

      (40) Czego nie powinni czynić kapłani i Młodociani Godni wobec Wielkiej Kompanii? Jak jest to pokazane? Czego ma się wystrzegać lud Boży? Jak jest to pokazane w typie? Czego nie może czynić z niewinnymi? Jak jest to pokazane w typie? Kto, kiedy i w czym pogwałcił ten nakaz? Czego nie uczyni Bóg w stosunku do nich? Jak jest to pokazane w typie? Czego nie mogą brać słudzy prawdy i dlaczego? Jak jest to pokazane w typie? Kto i dlaczego upadł na tym punkcie? Przed czym jeszcze ostrzegane są nowe stworzenia? Jak jest to pokazane w typie i potwierdzone? Dlaczego nie powinni tego czynić? Jak jest to pokazane w typie?

      (41) Jaki przywilej i ograniczenie służby pokazują w.10 i 11? Czego nie dotyczą, o czyjej pracy raczej traktują i w jakim okresie? Jaką służbę miało wykonywać Maluczkie Stadko w pierwszych sześciu okresach Wieku Ewangelii? Kto realizował to polecenie? Jak jest to pokazane? Co w tym zakresie miało uczynić Maluczkie Stadko w okresie Laodycei? Jak jest to pokazane? O czym ten tekst nie mówi i co pokazuje? Jak jest to pokazane? Kto mógł podjąć pracę niewykonaną przez utracjuszy koron? Jak jest to pokazane? Czego miało to dotyczyć? Jak jest to pokazane?

      (42) Co miało być znoszone przez sześć tysiącletnich dni i co nastąpi w siódmym tysiącletnim dniu? Jak jest to pokazane? Jak te dwie rzeczy stosują się do tych, którzy uzyskują usprawiedliwienie z wiary? Jak jest to pokazane? Dlaczego tak się dzieje i dla kogo? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Do czego napominany jest lud Boży Wieku Ewangelii? Jak jest to pokazane? Z czym nie może się on nikomu kojarzyć? Jak jest to pokazane? Czego jeszcze nie może czynić? Jak jest to pokazane?

      (43) Jakie są trzy szczególne etapy, stany chrześcijańskiego życia? Jak jest to pokazane? Co zatem lud Boży powinien przede wszystkim utrzymywać? Jak jest to pokazane? Jakie dwa rodzaje rzeczy to oznacza? Jak jest to pokazane i potwierdzone? Dlaczego ma to czynić? Jak jest to pokazane? Kiedy postawa taka ma być praktykowana? Jak jest to pokazane? Przez co powinna przechodzić? Jak jest to pokazane? W jaki sposób i w jakich trzech stanach lud Boży nie powinien pojawiać się przed Nim? Jak jest to pokazane? Jaki jest drugi z doświadczanych stanów? Jak jest to pokazane i jaką ma równoległość? Jaki jest trzeci i jako wynik czego? Jak jest to pokazane? Czego lud Boży może doświadczyć w tych trzech stanach? Jak jest to pokazane?

      (44) Kiedy, czemu i dlaczego ludowi Bożemu nie wolno służyć? Jak jest to pokazane i potwierdzone? Co zatem należy wobec Niego czynić? Jak jest to potwierdzone? Do kiedy nie powinien on zwlekać z ofiarowaniem swego poświęcenia i jego wypełnianiem? Jak rzeczy te są pokazane? Co jest wynikiem tych dwóch zabronionych sposobów postępowania? Kto jest pierwszym z pierwiastków? Jak jest to potwierdzone? Do czego był On napominany? Jak jest to pokazane? Jakie dwie rzeczy to oznaczało? Na jakie dwa sposoby możemy rozumieć wyrażenie „nie będziesz gotował koźlęcia w mleku matki jego”? W którym z tych dwóch znaczeń zrozumieli je rabini, czego zabraniali i co przy tym twierdzili? Co wyprowadzili z tej teorii, co w tej sprawie zlekceważyli i czego jest to dobrą ilustracją? Jak my to rozumiemy? Czego jest to typem? Co można powiedzieć o tym poglądzie, a co o tym drugim?

      (45) Co Bóg obiecuje duchowemu Izraelowi? Jak jest to pokazane? Jakich napomnień mu udziela? Jak jest to pokazane i potwierdzone? Na co w takich przypadkach Jezus nie pozwoli i dlaczego? Jak jest to pokazane? Dlaczego posłuszeństwo takie będzie posłuszeństwem Bogu? Pod jakim warunkiem udziela mu dwóch obietnic i jakie one są? Jak jest to pokazane? Co im to zapewni? Jak jest to potwierdzone? Co Bóg ponadto obiecuje? Jak jest to pokazane? Przeciwko jakim sześciu formom zła? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Co Bóg uczyni z nimi w wiernych? Jak jest to pokazane? Do czego następnie Bóg zobowiązuje? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Czego jeszcze zabrania i co nakazuje? Jak jest to pokazane?

      (46) Co jest przedstawione w w.23 i 24 oraz w.25 i 26? Pod jakimi dwoma względami i przez co szczególnie? Jak jest to pokazane? Jakie dwie rzeczy obiecuje tym, którzy tak czynią? Jak jest to pokazane w każdym aspekcie? Z czego ich uleczy? Jak jest to pokazane? Co jeszcze im obiecuje? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Co obiecuje zrobić z ich nieprzyjaciółmi i kim oni są? Jak rzeczy te są pokazane? Co jeszcze obiecuje? Jak jest to pokazane? Z jakimi trzema wynikami? Jak jest to pokazane w każdym przypadku?

      (47) Co Bóg następnie pokazuje? Jak jest to pokazane? Jaki jest pierwszy powód? Jak jest to pokazane? Jakie są inne powody? Jakie twierdzenie jest w ten sposób obalone? Jakimi trzema szczególnymi sposobami wierni odnoszą stopniowe zwycięstwo? Jak jest to pokazane? Jakie trzy efekty stopniowo przyniesie taki sposób postępowania? Jak są one sugerowane w typie? Jaki będzie wspaniały tego rezultat? Jak jest to pokazane?

      (48) Co stanie się ich własnością i czyją mocą? Jak jest to pokazane? W jakich czterech granicach? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Co Bóg zdecydowany jest uczynić dla Swego ludu? Co w tym celu uczynił, przez czyją służbę, w kim i kiedy? Jak jest to pokazane? Co mają uczynić, gdy uzyskują nad nimi kontrolę? Gdzie zostały przedstawione odpowiednie metody? Jak jest to pokazane? Przed jakimi dwoma rodzajami postępowania są ostrzegani? Jakie byłyby dwa krańcowe rezultaty czynienia tych dwóch zabronionych rzeczy, a jaki rezultat pośredni? Jak jest to pokazane? Z kim szczególnie nie wolno im czynić tych dwóch rzeczy? Jak jest to pokazane? Jaka jest różnica między ostrzeżeniami pierwszej i drugiej części w.32 i dlaczego? Co zatem powinniśmy szczególnie czynić? Czego, gdzie i dlaczego nie powinno się tym nieprzyjaciołom udzielać? Jak jest to pokazane? Do jakich dwóch rzeczy prowadzi taka służba? Jak jest to pokazane?

      (49) Czego typem jest 2Moj. 24:1-11, a czego w.12-18? Czego typem jest napomnienie z w.1? Kim są te cztery wybrane klasy? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Co i kiedy otrzyma 70-ciu najbardziej wybitnych Starożytnych i Młodocianych Godnych? Jak jest to pokazane? Jak długo będzie trwało zawieranie i pieczętowanie Nowego Przymierza? Czego i dlaczego te trzy grupy, łącznie z najwybitniejszymi z klas Godnych, nie będą mogły czynić? Jak jest to pokazane i potwierdzone? W jakim urzędzie nie będą służyć? Jak jest to pokazane? Kto oczywiście także nie będzie miał w tym udziału? Jak jest to pokazane? Co i kiedy uczyni Pośrednik wobec klasy restytucyjnej? Jak jest to pokazane i potwierdzone? W jaki sposób będą one przedstawiane ludziom i z jakimi wynikami? Jak jest to pokazane?

      (50) Co zostanie uczynione z objawieniami Tysiąclecia? Jak jest to pokazane? Jakie nazwy kościół nominalny nadał obydwu częściom Biblii? Co byłoby o wiele lepszą nazwą objawień sprzed Wieku Ewangelii? Co być może byłoby dobrą nazwą objawienia Wieku Ewangelii jako równoległość tych poprzednich? Jak nazwy te pod względem trafności można porównać z nazwą nadaną przez kościół nominalny? Z jakich trzech powodów ta ostatnia nie jest nazwą trafną? Przed czym powinien powstrzymać nas fakt powszechnego używania tej nazwy i z jakich dwóch powodów? Co Chrystus uczyni na początku Tysiąclecia pod Boskim kierunkiem? Jak jest to pokazane? Co i zgodnie z czym utworzy? Jak jest to pokazane i z czego to również wynika?

      (51) Co powinno poprzedzić wyjaśnienie w.5? Jaka jest pierwsza z tych uwag i co ją potwierdza? Jaka jest druga uwaga i jakie fakty ją potwierdzają? Jaka jest trzecia? Jakie myśli ją potwierdzają? Czego to dowodzi i dlaczego należy pamiętać o tych trzech uwagach? Co poleci Głowa i Ciało? Jak jest to pokazane? Co potwierdza fakt, że nie wszyscy młodzieńcy z Izraela otrzymali typiczne polecenie? Jakie będą antytypiczne ofiary całopalenia? Jak jest to pokazane? Jakie będą antytypiczne ofiary spokojne? Jak jest to pokazane i jaki będzie tego rezultat w antytypie?

      (52) Na co i dlaczego nie wskazują dwie równe części krwi, a czego są typem? Jakie dwie rzeczy pokazane są w pokropieniu ołtarza krwią? Czego typem jest wlewanie krwi do czasz i co to oznacza? Co wówczas uczyni Chrystus? Jak jest to pokazane i potwierdzone? Jaka będzie reakcja klasy restytucyjnej? Jak jest to pokazane i potwierdzone? Co i dlaczego niektórzy niedługo potem uczynią? Jak jest to potwierdzone? Co stanie się z nimi później? Jak jest to potwierdzone?

      (53) Czego typem jest w.8? Jaką uwagę z przedostatniego akapitu powinniśmy tutaj pamiętać i dlaczego uwaga ta jest potrzebna? Kogo reprezentuje Mojżesz kropiący księgę Zakonu? Co czyni oddana Bogu zasługa Chrystusa i czym ona dla Niego jest? Kiedy to się stanie, jak długo potrwa i jak długo będzie skuteczne? Czego dokona panowanie Pośrednika? Jak rzeczy te są pokazane w typie i potwierdzone? Czego typem jest kropienie przez Mojżesza krwią ludu? Co jest tą zasługą? Jaka jest różnica w stosowaniu i skutku między zasługą Wieku Ewangelii i Wieku Tysiąclecia? Nawet kogo zastosowanie to doprowadzi do ludzkiej doskonałości? Czym będzie jej dawanie dla Nowego Przymierza i co to oznacza dla świata? Co przez pieczętowanie Przymierza Pośrednik będzie czynił w stosunku do obydwu stron tego Przymierza i jaką umową staje się wobec tego to Przymierze? Dlaczego Pośrednik jest niezbędny do wzajemnego gwarantowania obydwu stron tego Przymierza wobec siebie?

      (54) Co w Tysiącleciu będzie czynione wobec ludzi w związku z tym dwustronnym gwarantowaniem i dlaczego? Jakie aspekty zasługi będą wówczas podkreślane? Jak jest to pokazane? Co i dlaczego będzie szczególnie podkreślone? Jak jest to pokazane? Co jeszcze będzie podkreślane? Jak jest to pokazane? O czym należy w tym względzie pamiętać? Jaka jest różnica w czasie między pieczętowaniem Przymierza wobec Boga i wobec świata? Jak długo potrwa zatem pieczętowanie Przymierza wobec człowieka? Na co będą wówczas gotowe obydwie strony Przymierza? Do czego Przymierze to zobowiąże Boga, a do czego człowieka? Kiedy umowa taka zostanie przyjęta przez obydwie strony? Jaki czyn Pośrednika bezpośrednio to poprzedzi i dlaczego? Jakie analogie z codziennego życia to ilustrują? Dopiero kiedy Bóg i człowiek wejdą w relację Nowego Przymierza, jako kto nie będzie już wtedy Chrystus działał, a jako kto będzie działał?

      (55) Co przedstawiają w.9-11? Jak jest to pokazane z punktu widzenia biorących w tym udział klas? Co reprezentuje wchodzenie przez nich na górę i co każda z tych pięciu klas będzie miała? Gdzie jest mowa o niektórych z nich? Jaki jest pierwszy z nich? Jak jest to pokazane? O jaki rodzaj wzroku tutaj chodzi? Jaki rodzaj wzroku będzie poza tym posiadać Chrystus i Wielka Kompania? Dlaczego chodzi tutaj o wzrok umysłowy? Jakie inne powody to potwierdzają? Czego typem są, a czego nie są Boskie stopy? Czym będzie Boskie postępowanie w Tysiącleciu? Co jest typem tego postępowania? Co jest typem przymiotu miłości, a co mocy? W jaki sposób dochodzimy do poglądu, że wyrażenie „jak niebo” oznacza moc? Jakimi będą się jawić czyny Boga w Tysiącleciu dla czterech wybranych klas? Co w arce potwierdza fakt, że miłość i moc są kolejno reprezentowane przez chodnik z kamienia szafirowego i jasne niebo? Czego ta wizja Boga nie wyrządzi żadnej z wybranych klas? Co będą one czynić? Jak jest to pokazane? Co otrzymają na własność? Jak jest to pokazane?

      (56) Co czynią i co obrazują w.12-18? Na podstawie jakich czterech rzeczy dochodzimy do tego wniosku? Do czego Bóg zaprosił Jezusa na początku Wieku Ewangelii i jak długo ma On tam pozostać? Jak jest to pokazane? Co Bóg miał Mu tam powierzyć? Jak jest to pokazane? Jak Bóg określa tutaj kamienne tablice i czego to dowodzi? Jak jest to pokazane? Co Jezus ma uczynić z nimi wobec Izraela Tysiąclecia? Jak jest to pokazane? Co uczynił Jezus zgodnie z tym zaproszeniem i wraz z kim? Jak jest to pokazane? Przy jakich dwóch okazjach wszedł On do Królestwa? Przez kogo przemawiał Jezus i dla kogo przekazał przez nich polecenie? Jak jest to pokazane? Jakie to było polecenie i z czego ono ich wykluczało? Jak jest to pokazane? Na co mieli czekać? Jak jest to pokazane? Kto miał nauczać braci pod nieobecność antytypicznego Mojżesza i Jozuego? Jak jest to pokazane? Jak pogodzić to z faktem nieobecności Jozuego w antytypie? Dlaczego Apostołowie są tutaj zaliczeni do antytypicznego Jozuego i ograniczeni do antytypicznego Aarona? Jak jest to pokazane? Dlaczego Posłannik Laodycei jest tutaj zaliczony do antytypicznego Jozuego i ograniczony do antytypicznego Chura? Jak jest to pokazane?

      (57) Kiedy w okresie efeskim Jezus osiągnął nagrodę wysokiego powołania? Czym się to zakończyło? Jak jest to pokazane? Przed kim i czym stan Królestwa pozostałej części klasy Królestwa był zakryty całkowicie, a przed kim częściowo? Co obejmuje ucisk? Jak jest to pokazane? Co zostało objawione pomimo tego ucisku i nad czym pozostawało? Jak jest to pokazane? Jak chwała ta mieszkała nad Głową klasy Królestwa? Co Mu dała i co umożliwiła? Jak spoczywała ona nad Królestwem zarodkowym i skąd ta różnica? W jaki sposób jednak nad nimi rosła?

      (58) Jak długo cierpienia dotykały Kościół? Jak jest to pokazane? Jakie były ich dwa rodzaje i co niósł ze sobą każdy z okresów? Jakie były szczególne trudności okresu Efezu? Smyrny? Pergamu? Tiatyry? Sardes? Filadelfii? W jaki sposób cierpienia te potwierdzają stosowność typu obłoku okrywającego górę? Do jakiego okresu trwały te cierpienia? Jak jest to pokazane? Do czego Bóg wezwał Jezusa i kiedy to nastąpiło?

      (59) Przez jaki okres objawiały się Boskie przymioty, jak długo i jako co? W jaki sposób objawiały się od 1874 do 1914, a w jaki od 1914 do 1954-56? Jak jest to pokazane? Skąd i przez kogo pochodzi niszczenie? Jak jest to pokazane? Przez kogo jest dostrzegane? Jak jest to pokazane? Co Jezus uczynił wśród cierpień Kościoła, w czym uczynił to powstający Kościół, począwszy od kiedy i przez jak długo? Jak rzeczy te są pokazane? Przez jak długo Jezus i wzbudzeni bracia, jako Niszczyciele głównych świeckich i religijnych błędów królestwa szatana, kontynuować będą swe dzieło? Co potwierdzają antytypy 2Moj. 15:22-24:18, a szczególnie 2Moj. 19-24, jeśli chodzi o czas ustanowienia i działania Nowego Przymierza? Dlaczego w.12-18 przechodzą od ustanowienia Nowego Przymierza w Tysiącleciu do Wieku Ewangelii?

      (60) Co znajduje się między wykazem instrukcji budowy Przybytku a jego rzeczywistą budową? Jakie antytypy obecnie omówimy, a jakie nie omówimy? Co 1 Kor. 10:7 mówi o 2Moj. 32? Co pokazuje porównanie 1 Kor. 10:5-7 z Żyd. 3:1-4:8, jeśli chodzi o 2Moj. 32? Co widzieliśmy już w związku z Interim? Czego pod tym względem dowodzą stosowne fakty Interim? Co już widzieliśmy? Co wykaże porównanie stosownych wydarzeń okresu pergameńskiego z 2Moj. 32?

      (61) Co było nadzieją czasów apostolskich i zgodnie z jakimi tekstami? Czego nie powiedziano braciom z czasów apostolskich i jakie polecenie zostało im dane na okres dzielący obydwa adwenty? Przez jak długo odkładany był powrót naszego Pana? Co stało się z Jego pobytem w niebie i do jakiego wniosku doszli w związku z tym ludzie mieniący się być chrześcijanami? Jak jest to pokazane? Do kogo, o co i w jakim celu zaapelowali? Jak jest to pokazane? Co mówili o dziele Jezusa i czego nie wiedzieli? Jak jest to pokazane? Czym było polecenie hierarchii i kapłanów i co oznaczało dla prawdy? Jak jest to pokazane? Co polecono im uczynić z ich rozumieniem? Jak jest to pokazane? Co zatem uczynili? Jak jest to pokazane? Jakich dwóch rzeczy dokonał antytypiczny Aaron? Jak jest to pokazane? Jakiej trzeciej rzeczy on dokonał i z jakim skutkiem? Jak jest to pokazane?

      (62) Jakie były główne błędy antytypicznego złotego cielca? Co ogłaszali hierarchia i księża po wprowadzeniu każdego z nich i co odrzucali? Jak jest to pokazane? Co przy tym utrzymywali? Jak jest to pokazane? Kim się stali i co stworzyli? Co rozwinęli, zastanawiając się nad swą niewiarą? Jak jest to pokazane? Za czym zaczęli następnie agitować? Jak jest to pokazane? Co o nim twierdzili i jak jest to pokazane? Jaka była reakcja i jak jest to pokazane? Czego się spodziewali i jak jest to pokazane? Co podejmowali i dotrzymywali? Jak jest to pokazane? Co następnie uczynili? Jak jest to pokazane? Do czego w pełni przystąpili? Jak jest to pokazane i potwierdzone? Wkrótce po czym miało to swój początek? Co uczyniono z tymi formami zła?

      (63) Jakim obserwatorem tej apostazji nie był Bóg i jaki skutek to na Nim wywarło – jakie środki polecił podjąć Jezusowi? Jak jest to pokazane? Co Jezus wcześniej uczynił dla ludu? Jak jest to pokazane? Co i dlaczego uczynił lud? Jak jest to pokazane? Co odrzucili i z jakim skutkiem? Jak jest to pokazane? Co stworzyli i jakie dwie rzeczy wobec niego czynili? Jak jest to pokazane? Co twierdzili? Jak jest to pokazane? Co Bóg także powiedział i z jakim skutkiem? Jak jest to pokazane? Czego pragnęła Boska sprawiedliwość? Jak jest to pokazane? Co ona by uczyniła i jak jest to pokazane? Jak częściowo przejawił się ten gniew? Kiedy te najazdy rozpoczęły się i kiedy zakończyły? Jak jeszcze częściowo on się przejawił i co by się stało, gdyby Boska sprawiedliwość dopełniła swój gniew? Jak jest to pokazane?

      (64) Czego dokonał Jezus na podstawie Swej zasługi i jaki był tego wynik? Jak jest to pokazane? Co czyniła Jego zasługa? Jak jest to pokazane? O czym Jezus oświadczył jako o fakcie dokonanym? Jak jest to pokazane? Jaki inny powód podał? Jak jest to pokazane? O jakie dwie formy zła mogli oni oskarżać? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? O co więc usilnie prosił? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Na co oprócz tego się powołał? Jak jest to pokazane? Przez co Bóg zobowiązał siebie wobec nich i do jakich dwóch rzeczy? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Jakie trzy powody obejmowało wstawiennictwo Jezusa? Jakie dwie cechy miało Jego wstawiennictwo? Jak jest to pokazane? Od czego i do czego przeszedł Jezus? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Jak została przedstawiona prawda Żydowskiego Żniwa i co obejmowała? Jak jest to pokazane? Jak prawdy te zostały podane? Jak jest to pokazane? Kto był jej Autorem i czego On dokonał w związku z tymi dwoma zbawieniami? Jak jest to pokazane?

      (65) Jako kto działali członkowie gwiezdni okresu pergameńskiego i kto był ich typem? Co uczynili i co tylko dostrzegli w ruchu niewiary Wieku Ewangelii? Jak jest to pokazane? W co byli zaangażowani? Kto jest podany tutaj jako pierwszy i czego dotyczył jego spór? Kto jako drugi i jaki był jego spór? Kto trzeci i jaki spór? Kto czwarty i jaki spór? Kto piąty i jaki spór? Kto szósty i jaki spór? Jak jest pokazane ich spojrzenie na te warunki? Co nasz Pan odpowiedział na ich pogląd z dwóch punktów widzenia? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Co rozumiał? Jak jest to pokazane? Co następnie uczynił i jakie dwie rzeczy dostrzegł? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Zwłaszcza w jakiej formie zła i jaka była jego szczególna cecha? Gdzie zostały one podane i jakie teksty potwierdzają te twierdzenia? Jak widok ten wpłynął na Jezusa? Jak jest to pokazane? Jaki był stopniowy rezultat Jego powoli rosnącego niezadowolenia? Jak jest to pokazane? Jaki okres czasu to objęło? Co i przez kogo nasz Pan czynił z każdym elementem tej niewiary? Jak jest to pokazane? Na jakie dwa sposoby? Jak jest to pokazane? Co czynił z obalanymi rzeczami i na co pozwalał ludziom? Jak jest to pokazane?

      (66) Co nasz Pan następnie uczynił? Jak jest to pokazane? Przez kogo i przez co? Co najpierw uczynili prowadzący do błędu? Jak jest to pokazane? Co po drugie? Jak jest to pokazane? Co powinni byli uczynić przywódcy pomimo nalegań ludzi i dlaczego tego nie uczynili? Co uczynili po trzecie? Co uczynili ze swoimi słowami z w.2 i jaka jest relacja obydwu tych stwierdzeń? Co przyznali i dlaczego to uczynili? Jakie są niektóre tego ilustracje? Jak rzeczy te są pokazane? Jak potraktowali swój udział w tym i co utrzymywali? Jak jest to pokazane? Co Jezus widział u tych ludzi? Jak jest to pokazane? Jak błądziciele błędem zaszkodzili ludziom i dlaczego tak się stało? Jak jest to pokazane? Jakie były tego wyniki? Jak jest to pokazane?

      (67) Przy kim stanął Jezus? Jak jest to pokazane? Co czynił? Jak jest to pokazane? Przez co ogłaszał to wezwanie? Kto i kiedy zbierał się wokół Niego? Jak jest to pokazane? Jak z nimi rozmawiał i co im nakazał? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Jak i kiedy wykonywano ten nakaz? Jak jest to pokazane? Jaki był tego wynik? Jak jest to pokazane? Dlaczego wnioskujemy, że wśród obalonych znajdowali się utracjusze koron i usprawiedliwieni? Z jakich dwóch grup antytypicznych Lewitów pochodzili obaleni? Co sugeruje, że należeli oni do natur niższych niż Boska i jakie to były natury? Co sugeruje, że byli wybitni? Kogo i do czego napominał nasz Pan? Jak jest to pokazane? Nawet przeciwko komu? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Jakiej Boskiej reakcji można się było spodziewać? Jak jest to pokazane? Co Jezus czynił w innym zakresie Swego dzieła, w przeciwieństwie do rozkazu wydanego w związku z błądzicielami – jakiego zapewnienia dla zachęty udzielił? Jak jest to pokazane w obydwu zarysach?

      (68) Co więc Jezus uczynił? Jak jest to pokazane? Co uczynił z grzechem ludu i co w związku z tym prosił? Jak jest to pokazane? Do czego warunkowo się nawet posunął? Jak jest to pokazane? Jaka była Boska odpowiedź i jak należy ją rozumieć wobec różnych klas? Jak jest to pokazane? Co Jehowa polecił Jezusowi? Jak jest to pokazane? Jakiego zapewnienia Mu udzielił? Jak jest to pokazane? Co Bóg w Swej sprawiedliwości oświadczył? Jak jest to pokazane? Co było częścią tej kary i dlaczego? Jak jest to pokazane? W czym widzimy wykonanie tej kary i jakie były tego rezultaty?

      (69) Co następnie rozkazał Bóg naszemu Panu? Jak jest to pokazane? Z czego miała być oczyszczona sfera prawdy i jej ducha? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? W co ta sfera obfituje i co lud Boży ma z nią uczynić? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Czego typem wydaje się być tutaj ta obietnica i dlaczego? Co Bóg oznajmia i dlaczego? Jak jest to pokazane? Dlaczego w tym postanowieniu Bóg okazał miłosierdzie? Jak jest to pokazane? Przez kogo ogłosił Swą decyzję i z jakim wynikiem? Jak jest to pokazane? Na co i dlaczego nie pozwolił ich żal? Jak jest to pokazane? Co Bóg pragnie, aby Jego lud uczynił przez poznanie grzechu i co zatem rozkazał Jezusowi? Jak jest to pokazane? Czym zagroził? Jak jest to pokazane? W jaki sposób i dlaczego Bóg spowodował, że nie przywdziali oni dostrzegalnych na zewnątrz łask? Jak jest to pokazane? Jaka miała być reakcja Boga na poddanie lub niepoddanie się przez nich takiemu smutkowi? Jak jest to pokazane? Jaki był skutek tych nauk u tych o dobrym usposobieniu? Jak jest to pokazane?

      (70) Co jeszcze pragnął Bóg, by Jezus uczynił na znak Jego niezadowolenia? Jak jest to pokazane i potwierdzone? Jak daleko? Jak jest to pokazane? Czym uczynił prawdę, stosujących ją sług i innych braci i jaki był tego rezultat? Jak jest to pokazane? Co Jezus od czasu do czasu czynił, co się wtedy działo i jak długo? Jak jest to pokazane? Co się działo, gdy nasz Pan zajmował się sprawami prawdy? Jak jest to pokazane? Co tam czynił Bóg? Jak jest to pokazane?

      (71) Co następnie czyniono z prawdą? Jak jest to pokazane? Jak była reakcja? Jak jest to pokazane? W jaki sposób Bóg przekazał Swe objawienie Jezusowi? Jak jest to pokazane? Co jeszcze czynił Jezus, kiedy było to właściwe i co to zawsze obejmowało? Jak jest to pokazane? Co można powiedzieć o odnośnych członkach gwiezdnych? Jak jest to pokazane? Co Jezus członkach gwiezdnych przywołuje w trosce o lud Boży? Jak jest to pokazane? Czego Bóg nie powiedział Mu w członkach gwiezdnych i pomimo jakich faktów? Jak każdy z nich jest pokazany? O co i w kim prosił? Jak jest to pokazane w każdym przypadku?

      (72) Jakich dwóch zapewnień udzielił Bóg Jezusowi w członkach gwiezdnych? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Jakie dwa elementy zawierało drugie z nich? O co Jezus w nich prosił Boga i dlaczego? Jak jest to pokazane? Jak ujmował się On za ludem Bożym przed Bogiem? Jak jest to pokazane w obydwu przypadkach? Co powinniśmy odnotować we wstawiennictwie Jezusa? Jak jest to potwierdzone? Co ono uzyskało? Jak jest to pokazane? Jakie dwa powody tego podaje Bóg? Jak jest to pokazane w każdym przypadku?

      (73) Co należy również zauważyć i dlaczego tak jest? Gdzie zasada ta jest pokazana? Jakie sześć powodów to potwierdza? O kim można tak mówić? Co było wynikiem tych sześciu powodów i zgodnie z jakimi innymi faktami? Jaki przykład zobaczymy nieco później i co nim jest? Kogo nie dotyczy, a kogo dotyczy ta prośba i odpowiedź? Na jakie niebezpieczeństwo naraziły ich takie dociekania i jaki jest tego przykład?

      (74) O co na koniec poprosił Jezus w członkach gwiezdnych okresu Filadelfii? Co składa się na Boską chwałę? Do czego dążyli w swoich studiach i czego były one antytypem? Co w związku z tym Bóg obiecał? Jak jest to pokazane? Kim okazali się ci członkowie gwiezdni i jakie dwa powody to potwierdzają? Co oznacza tutaj Jego imię? Jak długiego okresu wymaga ta praca? Jak jest to pokazane? W jakich dwóch zarysach jest ten plan streszczony? Jak jest to pokazane i jakie według antytypu jest antytypiczne znaczenie tych dwóch typicznych wyrażeń? Co się Bogu upodobało w tych przypadkach? Jaki był pogląd większości członków gwiezdnych okresu Filadelfii co do wyboru i wolnej łaski, a jaki – mniejszości? Z jakimi siedmioma pewnikami nie mogli oni zharmonizować swych poglądów? Co było tego wynikiem, pomimo czego i co wobec tego nie zostało im udzielone? Dla kogo zostało to zarezerwowane?

      (75) Jakiej odmowy udzielono wszystkim członkom gwiezdnym i w jakim okresie? Jak jest to pokazane? Do jakich wyników miały doprowadzić uparte próby spekulowania na ten temat? Jak wyglądało to w przypadku członków różnych klas? Jak jest to pokazane? O czym następnie informuje Bóg? Jak jest to pokazane? Czego urząd ten będzie wymagał od nich – w stosunku do Głowy oraz w stosunku do Głowy i Ciała? Jak jest to pokazane i potwierdzone? Co i jak Bóg miał uczynić ze Swym charakterem? Jak jest to pokazane? Pod jakim miało to być uczynione warunkiem? Jak jest to pokazane? Jaką szczególną rzecz im obiecał i dlaczego? Jak jest to pokazane? Co zostało przed nimi ukryte, czego oni nie czynili i co Bóg miał usunąć? Jak jest to pokazane? Co miał wówczas uczynić? Jak jest to pokazane i rozumiane? Czego nie mieli dostrzec i co oni odrzucali? Jak jest to pokazane? Co ich spotkało, co będzie kontynuowane w przypadku drugiego z nich, jak długo i co zatem wszyscy powinni uczynić i dlaczego?

      (76) Na co Jezus dozwolił w przypadku prawd wysokiego powołania i restytucji? Kogo zobowiązał Bóg do ich przywrócenia? Jak jest to pokazane? Jakiego zapewnienia udzielił? Jak jest to pokazane? W jakim znaczeniu i kiedy Jezus je usunął? Jak jest to pokazane? Co Bóg rozkazał? Jak jest to pokazane? Kto nie może wejść do uwielbionej klasy Królestwa? Jak jest to pokazane? Wobec jakich dwóch klas Bóg udzielił nakazu i co nim było? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Co więc przygotował Jezus? Jak jest to pokazane? Co Jezus uczynił w październiku 1874 i zgodnie z czym? Jak jest to pokazane? Co w związku z tym uczynił Bóg? Jak jest to pokazane?

      (77) Co rozpoczął Bóg i pod jakimi dwoma względami? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Co następnie uczynił oraz komu i czego udzielił? Co najpierw pokazał? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Co uczynił następnie? Jak jest to pokazane? Co po trzecie, a co na koniec? Jak jest to pokazane? W czym taki charakter się objawia? Komu później udzielił Bóg objawienia i co ukazał? Czego wynikiem jest taka możliwość? Jak jest to pokazane? Co zasługa czyni obecnie i w Tysiącleciu? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Jaka jest w tym rola sprawiedliwości, a jaka miłości? Jakie trzy rzeczy ona przebacza? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Jak ona tego nie uczyni i dlaczego? Jak jest to pokazane? Co sprawiedliwość musi otrzymać, by przebaczyć i na czym to polega? Co Boska sprawiedliwość czyni przez prawa dziedziczenia? Jak jest to pokazane? Jakie dwa rezultaty ta manifestacja Boskiego charakteru w prawdzie Laodycei miała na Jezusa w członkach gwiezdnych? Jak jest to pokazane? Co następnie uczynił Jezus w Posłanniku Laodycei? Jak jest to pokazane? Jakie trzy powody podał dla uzasadnienia tej prośby? Jak jest to pokazane w każdym przypadku?

      (78) Co jeszcze Bóg oznajmił, komu i w kim? Jak jest to pokazane? Co także oświadczył? Jakich siedem rzeczy stanowi te cuda? Jak jest to pokazane? O czym na koniec zapewnił On Chrystusa w tych dwóch członkach gwiezdnych? Jak jest to pokazane? Jak określony jest tutaj lud Boży? Jakich dwóch rzeczy dokonują te dzieła? Jak jest to pokazane? Co Bóg czyni w w.11-26 z wyjątkiem w.16 i 24? W jaki sposób zostaną potraktowane tutaj te wypowiedzi i gdzie można znaleźć powtarzające się stwierdzenia? Z wyjątkiem ilu i gdzie zostały one wyjaśnione? W jakich rozdziałach i wersetach znajdują się myśli odpowiadające kolejno w.11-26? Czego typem są szczegóły w.16? Czego – szczegóły w.24?

      (79) Co rozkazał Bóg Jezusowi w członkach gwiezdnych Laodycei i co powiedział? Jak jest to pokazane? Jaki jest kontrastowy antytyp dwóch pobytów Mojżesza na górze przez 40 dni? Jaki – antytyp chronologiczny? Czego nasz Pan w członkach gwiezdnych w tym okresie czasu nie przyjmował? Jak jest to pokazane? Co stanie się przed końcem tego okresu? Jak jest to pokazane? Ile zastosowań mają w.29-35 – czego dotyczy pierwsze, a czego drugie? Gdzie jest podane to drugie i w jaki sposób wpływa to na nasze wyjaśnienia? Kogo reprezentuje tutaj Mojżesz? Co w odpowiednim Posłanniku czynił On z każdym elementem prawdy na czasie? Jak jest to pokazane?

      (80) Od kogo otrzymał On te objawienia i jaką prawda nie była dla Niego? Jak jest to pokazane i wyjaśnione? Jako co przedstawiał On braciom elementy prawdy? Jaka była początkowa reakcja Posłanników i braci? Jak jest to pokazane i potwierdzone? Kiedy miało to szczególnie miejsce i jak prawda była wtedy przedstawiana? Jak jest to pokazane i zilustrowane? Jakie było początkowe działanie prawdy na wszystkich i dlaczego? Jakie trzy rzeczy były przedmiotem tego lęku? Jak jest to pokazane? Co Jezus nadal czynił i przez kogo? Jak jest to pokazane? Kto odpowiedział na to pierwszy, a kto następnie? Jak jest to pokazane? Co Jezus wobec nich czynił i w jakiej kolejności? Jak jest to pokazane? Kto poznał je jako trzeci? Jak jest to pokazane? W jaki sposób Jezus używał kolejnych Posłanników, gdy tylko dostrzegli oni postępującą prawdę? Jak jest to pokazane? Między kim Posłannicy ci nie służyli i dlaczego? Jak jest to pokazane? Kiedy i do czego używał On tych dwóch Posłanników w stosownych dla nich okresach? Jak jest to pokazane? Jak długo to czynił? Jak jest to pokazane? Czemu w ten sposób zapobiegał? Jak jest to pokazane?

poprzednia stronanastępna strona