Epifaniczny tom 12 – rozdział 7 – str. 700
Przymioty i zastosowania Biblii
a biblijną doktryną o tym, że sprawiedliwi nie cierpią na ziemi zła (Psalm 37:3,9,34,38; Przyp. 2:21; Izaj. 65:21,22; Ezech. 36:28-30). Także i tutaj harmonię Biblii w jej naukach doktrynalnych można dostrzec wtedy, gdy doktrynę o cierpieniu sprawiedliwych na tej ziemi odniesiemy do czasu występowania klątwy, czasu panowania zła, kiedy to sprawiedliwi wybrańcy są przygotowywani do urzędu nasienia Abrahama, które będzie błogosławić wszystkie rodziny, narody i rodzaje ziemi. Natomiast biblijna doktryna mówiąca o tym, że sprawiedliwi nie będą cierpieć na ziemi, będzie obowiązywać w czasie Tysiąclecia, kiedy klątwa zostanie zdjęta, a panowanie Chrystusa i Kościoła nie tylko odsunie zło od sprawiedliwych, lecz także będzie ich błogosławić każdą dobrą rzeczą, o jakiej umysł może pomyśleć, a serce pożądać. Dowód tego podany jest w 2Tym. 3:10-12; Psalm 72 oraz w wielu innych miejscach. Zatem także i tutaj panuje harmonia. Niektórzy sądzą, że nie ma harmonii w doktrynach Biblii o tym, że wszyscy są zgubieni (Rzym. 2:12; Gal. 3:10) i że wszyscy są zbawieni (1Tym. 2:4; Rzym. 11:26). Oto pogodzenie tych dwóch pozornie sprzecznych grup wersetów: Wszyscy Żydzi jako ludzie i poganie jako ludzie są zgubieni w Adamie, którego potępienie na śmierć dziedzicznie dotknęło wszystkich. Wszyscy Żydzi jako tacy są dodatkowo zgubieni w Mojżeszu, gdyż spada na nich potępienie Przymierza Zakonu, z wyjątkiem Jezusa, który jako jedyny nie pogwałcił Zakonu. Wszyscy Żydzi i poganie jako ludzie są zbawieni przez Chrystusa, nie na wieczność, lecz od potępienia śmierci odziedziczonego od Adama, a wszyscy Żydzi jako Żydzi dodatkowo są zbawieni od potępienia na śmierć, które stało się ich udziałem przez Przymierze Zakonu. Wszyscy ludzie są zbawieni od potępienia śmierci, ponieważ dostarczając okup, Chrystus zajął miejsce Adama i ich samych, uzyskując w ten sposób prawo uwolnienia ich od potępienia. W tym życiu uwalnia wierzących Żydów i pogan, a w następnym Wieku uczyni to wobec pozostałej części ludzkości (Rzym. 5:18,19; 1Tym. 2:4-6). Żydów jako Żydów Chrystus wykupuje spod przekleństwa Zakonu, stając się przekleństwem