Epifaniczny tom 12 – rozdział 7 – str. 703

Przymioty i zastosowania Biblii

A zatem między tymi pozornie sprzecznymi doktrynami o dwóch drogach zbawienia widać harmonię.

      Harmonia panuje także między Boskim charakterem a Biblią. Można to zauważyć z punktu widzenia Biblii jako całości, jej wersetów, siedmiu części składowych, nauk na temat tego charakteru, okupu, faktów i celów Boskiego planu. Weźmy dla przykładu doktrynalne zarysy Biblii. Wspaniała harmonia panuje między charakterem Boga a próbą człowieka w Edenie, upadkiem, wyrokiem śmierci jako karą za grzech, dozwoleniem zła, wyborami Starego Testamentu, okupem, zmartwychwstaniem i uwielbieniem Jezusa, usprawiedliwieniem, poświęceniem, ofiarą Kościoła wraz z Chrystusem, celem i sposobem drugiego adwentu, dwoma fazami Królestwa, zmartwychwstaniem, przyszłym procesem próbowania dla niewybranych, sądem świata, restytucją, ostateczną próbą, nagrodami i karami. Natomiast między charakterem Boga a wyznaniowymi credo panuje oczywiście dysharmonia niemal w każdym z poglądów na powyższe tematy. Podobna harmonia panuje między Biblią a okupem. Prawdę mówiąc, wszystko, co jest w Biblii, krąży wokół okupu, tak jak koło z piastą, szprychami i obręczą obraca się wokół osi i tak jak podstawą i środkiem dla szprych i obręczy jest piasta. O tak, cała Biblia i jej plan są ześrodkowane w okupie. Wykazaliśmy to wyżej w odniesieniu do głównych doktryn Biblii, gdy dowodziliśmy braku harmonii między nim a fałszerstwami nauk Biblii. Jest to również potwierdzeniem harmonii okupu z Biblią. Biblia pozostaje w harmonii z faktami -wszystkimi, jakie podaje, oraz wszystkimi faktami prawdziwej nauki i filozofii, jak szczegółowo pokazaliśmy to w naszej książce na temat Stworzenia (E 2). Zobaczymy to także w pewnych zarysach, gdy będziemy omawiać biblijny przymiot prawdomówności. Biblia pozostaje oczywiście w harmonii ze swymi dwoma celami: (1) drugorzędnym celem błogosławienia wszystkich sposobnością uzyskania wiecznego zbawienia i udzielenia go wiernym, a także zniszczenia niepoprawnych jako niezbędnego elementu wymazania wszelkiego grzechu;

poprzednia stronanastępna strona