Epifaniczny tom 12 – rozdział 7 – str. 717
Przymioty i zastosowania Biblii
kąkolu do ognistego pieca, wielkiego ucisku, w którego pierwszej fazie obecnie żyjemy; wojnę światową, po której zgodnie z proroctwami najpierw ma nastąpić ogólnoświatowa rewolucja, a po niej ogólnoświatowa anarchia, a wreszcie – ostatnia faza w postaci ucisku Jakuba. Jesteśmy także świadkami wypełniania się proroctw w rozdzieleniu Maluczkiego Stadka i Wielkiej Kompanii, w dzieleniu się tej ostatniej na 60 grup, a także wypełniania się proroctw związanych z rozwojem Młodocianych Godnych. Równolegle z pracą żęcia byliśmy świadkami wypełniania się proroctw na temat postępującej prawdy przeznaczonej dla rozwoju Maluczkiego Stadka. Obecnie, w czasie młócenia, jesteśmy świadkami zapowiedzianego otwierania się prawdy niezbędnej dla rozwoju Wielkiej Kompanii i Młodocianych Godnych. Te i wiele innych wypełniających się proroctw dowodzą, że proroczy plan Biblii jest prawdą, a dotychczas wypełnione proroctwa są gwarancją wypełnienia się tych, które jeszcze należą do przyszłości.
Etyczne zarysy Biblii – obejmujące przykazania, napomnienia, zakazy, upomnienia i ostrzeżenia – są prawdziwe jako zasady rządzące postępowaniem. Zasada sprawiedliwości, obowiązkowej miłości do Boga i Chrystusa z całego serca, umysłu, duszy i siły, jest prawdziwa i słuszna z punktu widzenia sprawiedliwości, ponieważ otrzymaliśmy od Nich wszelkie dobro, jakie posiadamy i jakim jesteśmy. Pierwszy jest Źródłem naszego wszelkiego dobra, Drugi – Jego Narzędziem w udzielaniu nam wszelkiego dobra, za co jesteśmy oczywiście Im winni miłość obowiązkową (wdzięczną dobrą wolę za dobro, jakie nam wyświadczają) z całego serca, umysłu, duszy i siły. Biblijne prawo sprawiedliwości zobowiązuje rodzaj ludzki także do miłowania bliźniego jak samego siebie: do pragnienia dla niego i czynienia mu dobra, które chcielibyśmy, by on dla nas pragnął i czynił, gdyby nasze miejsca zostały zamienione. Wszyscy ludzie na świecie mają jeden przed drugim, lecz nie przed Bogiem, te same niezbywalne prawa. Jeśli chcemy, by inni respektowali je wobec nas, sprawiedliwość wymaga, byśmy respektowali je wobec innych. Zastosowanie tej zasady do relacji