Epifaniczny tom 12 – rozdział 7 – str. 729
Przymioty i zastosowania Biblii
jest przez bezpośrednie oświadczenia oraz przez pokazany w niej plan, ukazujący te przymioty istoty i charakteru, szczególnie te dotyczące charakteru. Przynosi Mu ona zaszczyt, pokazując, w jaki sposób realizuje On ten plan w podziale na dyspensacje, wieki i poziomy istnienia, przy czym każdy element prowadzony jest do swego przewidzianego końca. Przynosi Mu ona zaszczyt i w tym, że pokazuje Jego sukcesy w realizacji celów wobec czterech klas wybranych oraz świata w jego doświadczeniu ze złem obecnie i z dobrem w Tysiącleciu, jak również w ostatecznym pomyślnym rezultacie tego planu, w wyniku czego prawda, sprawiedliwość i sprawiedliwi na zawsze osiągną pełnię zwycięstwa. Natomiast wszelkie zło i niepoprawni czyniciele zła zostaną na zawsze unicestwieni, a Bóg zajmie najwyższe miejsce w umyśle, sercu i woli wiernych. Tak więc Biblia przystosowuje się do realizacji swych celów w odniesieniu do Boga. Podobne przystosowanie widoczne jest w wielbieniu Chrystusa jako Narzędzia i Wykonawcy planu Biblii. W odniesieniu do Chrystusa, osiąga te rezultaty, objawiając Jego trzy kolejne natury jako doskonałe w przymiotach osoby i charakteru, objawiając różne wysokie urzędy, pełnione przez Niego w każdej z Jego trzech natur, oraz pokazując, że z powodzeniem wykonywał Swe trzy przedludzkie urzędy jako Narzędzie Boga w stwarzaniu, opatrzności i objawieniu. W Jego karnacji pokazuje Go jako posłusznego człowieka poddanego w człowieczeństwie prawu naturalnemu i Mojżeszowemu, jako wszechogarniająca cena okupu za Adama i jego upadły rodzaj w tej samej co On ludzkiej naturze oraz jako wierne nowe stworzenie ofiarujące Swe człowieczeństwo jako okup, rozwijające do doskonałości charakter nowego stworzenia wśród trudnych warunków i do końca odnoszące zwycięstwo w jego próbach. W doświadczeniach za dni Swego ciała przekonywał się, że Biblia była pod każdym względem dostosowana do każdej potrzeby Jego człowieczeństwa i nowego stworzenia. Biblia przynosi Mu zaszczyt w Jego służbie Wieku Ewangelii wobec trzech wybranych klas, tak jak przynosiła zaszczyt Jego dziełom wobec wybranych i quasi-wybranych