Epifaniczny tom 12 – rozdział 7 – str. 766
Przymioty i zastosowania Biblii
i rzymsko-katolickiej. W przypadku części protestanckiej przebiega on głównie wokół przytomności umarłych i wiecznych mąk, natomiast w przypadku części rzymskiej dotyczy tych samych dwóch kwestii, a także unii i współpracy państwa i kościoła. Później obejmie praktycznie każdy błąd tych dwóch części kościoła nominalnego. Biblia jest używana jako olbrzymi arsenał zbijający i pozostanie nim w zbliżających się aspektach tego sporu, co kryje się w znaczeniu gromów z Obj. 19:6, prowadząc nie tylko do zbicia błędów utracjuszy koron spoza prawdy, lecz także do nawrócenia ich do prawdy.
Kilka słów na temat tego, jak należy wykorzystywać zbijające zastosowanie Biblii. Jeśli chodzi o metodę, są trzy sposoby zbijania błędu. Po pierwsze, zbija go ona przez odsłanianie jego fałszu przy pomocy argumentów wymierzonych bezpośrednio w niego, np. odrzuca ateizm, odsłaniając jego fałszywe argumenty. Po drugie, zbija go, dowodząc prawdziwości przeciwnej mu prawdy, odrzuca materializm, przekonując, że istnieje świat duchów, będący bezpośrednim zaprzeczeniem materializmu, który twierdzi, że jedynym istniejącym światem jest świat materialny. Po trzecie, zbija błąd, wykazując, że argumenty po stronie prawdy są silniejsze niż te po stronie błędu, np. przedstawia biblijne fakty, które są mocniejsze na korzyść bezpośredniego stworzenia niż argumenty na korzyść ewolucji jako procesu twórczego. Biblia obala błąd, unikając wszelkiej zawziętości, gniewu, swarliwości, fałszywego rozumowania, łącznie ze sztuczką zbijania argumentów fikcyjnego przeciwnika. Swe dzieło zbijania prowadzi w uprzejmy, nieskwapliwy, ujmujący, taktowny, łagodny, dokładny i odpowiedni sposób. Ponadto duch, w którym ona zbija, jest wolny od nienawiści, wrogości, powątpiewania, rozpaczy, samolubstwa i buntu, będąc przepełniony pełnią wiary w prawdziwość własnego stanowiska, w nadziei błogosławienia swych przeciwników, w miłości, która docenia każdy przejaw dobra u przeciwników, współczuje lub lituje się nad nimi i dobrowolnie służy im dla ich dobra. Jest to jednak duch całkowicie