Epifaniczny tom 12 – rozdział 6 – str. 553

Natchnienie Biblii

i wybór możemy uczynić pewnym. Skoro jednak nasza próba jest krótsza, a więc i surowsza, towarzyszy jej też większa nagroda udziału w Boskiej naturze – chwale, czci i nieśmiertelności. Tak więc, drodzy przyjaciele, podejmijmy postanowienie dla siebie, że będziemy dążyć do tej głównej rzeczy, by miłość Boża coraz bardziej rozlewała się w naszym sercu i abyśmy w coraz większym stopniu dochodzili do podobieństwa serca do Niego i – na ile to możliwe – okazywali ten charakter na zewnątrz w słowach, uczynkach i spojrzeniach. W ten sposób osiągniemy najwyższy ideał, Boski ideał, oraz największe błogosławieństwo, błogosławieństwo Boga.

       Jak dotąd, biblijną doktrynę natchnienia wyjaśniliśmy na tyle, by uczynić ten temat zrozumiałym w jego istocie i rzeczach z nim związanych oraz by uniknąć nieporozumień i dwuznaczności. Na jego dowód nie przedstawiliśmy żadnych argumentów, ponieważ wymaga to oddzielnego i rozległego omówienia, przekraczającego to, co podaliśmy dotychczas. Dowody te przedstawimy z trzech punktów widzenia: I. Ogólne uwagi biblijne; II. Wyraźne wersety biblijne; oraz III. Faktyczne myśli biblijne. Każdy z tych działów zostanie przedstawiony w całej pełni i, ufamy, w sposób przekonujący. Zdajemy sobie sprawę, że nie przekonamy rozmyślnych, wrogich czy zdeprawowanych niewierzących. Wierzymy jednak, że przedstawione dowody zadowolą tych o dobrym usposobieniu. Prawdę mówiąc, nie jest wolą Pana, by źle usposobieni przyjmowali obecnie tę lub inne prawdy, ponieważ dar prawdy z Boskiego zamierzenia oferowany jest tylko dobrze usposobionym – tym, których umysł, serce i wola są ciche, pokorne, głodne, uczciwe, święte, pełne czci i dobre. Wolą Boga jest, by nikt inny nie otrzymywał prawdy na czasie, ponieważ udzielenie jej innym prowadziłoby do złego jej wykorzystania przez nich, krzywdzenia samych siebie i innych i uwłaczania Bogu. Dlatego niech nasi czytelnicy napełnią swe serce, umysł i wolę dobrym usposobieniem – usposobieniem cichości, pokory, głodu, uczciwości, świętości, czci i dobroci. Wtedy i tylko wtedy Pan pobłogosławi ich prawdą, która obejmuje także natchnienie.

poprzednia stronanastępna strona